user icon

Prost zag tegenvallende Ricciardo niet aankomen: "Dacht dat hij sneller zou zijn dan Lando"

  • Gepubliceerd op 29 nov 2021 11:17
  • comments 23
  • Door: Bob Plaizier

Daniel Ricciardo is sinds dit seizoen McLaren-coureur. De Australiër kent echter een vrij teleurstellend jaar en moet regelmatig zijn meerdere erkennen is zijn veel jongere teamgenoot Lando Norris. Desondanks wist Ricciardo de Grand Prix van Italië te winnen maar dat is momenteel het enige hoogtepunt.

Ricciardo staat momenteel op de achtste plaats in de strijd om het wereldkampioenschap. Hij heeft momenteel 105 punten bij elkaar gereden. Teammaat Norris staat echter op de vijfde plaats en heeft tot nu toen 153 punten gescoord.

Verrast

Formule 1-legende Alain Prost verbaast zich enigszins over deze resultaten. In de podcast In The Fast Lane spreekt de Fransman zich uit: "Ik ben verrast. Ik dacht dat hij echt veel sneller en beter zou zijn dan Lando in die McLaren dit seizoen."

Sfeer

Prost heeft lang nagedacht over een mogelijke oorzaak van de tegenvallende resultaten van Ricciardo. Hij denkt het te weten: "Misschien is het dat er een andere sfeer hangt bij het team. Of een andere manier om de set-up van de auto te bepalen. Dat past beter bij de ene coureur dan bij de andere. Dat is gewoon heel erg normaal."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Ollandos

    Posts: 353

    Ricciardo en de McLaren zijn inderdaad geen gezworen kameraden, laten we hopen dat dat snel beter wordt want er staat een hele lichting jonge gasten te trappelen om zijn plaats over te nemen.

    • + 4
    • 29 nov 2021 - 11:26
  • Snork

    Posts: 13.925

    Ik ben erachter, ik zie het nu op de foto. Ricciardo moet het zonder voorvleugel doen.
    Ja, halloooo, geen wonder dat hij langzamer is dan Lando.
    Tsjongejonge, man man man, tssss.....

    • + 0
    • 29 nov 2021 - 11:52
    • Numnum

      Posts: 3.694

      Snel gezien, dat dan weer wel!

      • + 0
      • 29 nov 2021 - 12:22
    • Ricciardo heeft zo te zien wat Red Bull nodig. Want.....

      • + 0
      • 29 nov 2021 - 13:05
    • GaanBanaan

      Posts: 9

      Precies wat ik dacht. Oneerlijk van Mclaren, gewoon ander materiaal geven! Schande

      • + 0
      • 29 nov 2021 - 15:24
    • Ricci moet het doen in een knakenbak met schade, das nie eerlijk.

      • + 0
      • 29 nov 2021 - 16:40
    • En dit is ook nog eens een foto van de race op Monza...

      • + 0
      • 29 nov 2021 - 21:51
  • Numnum

    Posts: 3.694

    Een beetje overschat en ietwat te duur betaald.
    Of misschien Lando onderschat en onderbetaald 😉

    • + 1
    • 29 nov 2021 - 12:22
  • Ik denk dat Lando voor McLaren is wat Max is voor RedBull, de kopman, onverslaanbaar, ook voor Ricciardo.

    • + 0
    • 29 nov 2021 - 12:49
    • Mika Kimi

      Posts: 335

      Sinds Sainz daar weg is, bedoel je? :)

      • + 1
      • 29 nov 2021 - 13:05
    • Wat zou Max in die McLaren kunnen doen? En Hamilton?

      • + 0
      • 29 nov 2021 - 13:07
    • Helemaal mee eens @Ouw!

      • + 0
      • 29 nov 2021 - 13:08
    • markos

      Posts: 380

      Ja nou eh, hoe goed is Max dan eigenlijk heh? Ricci was erg gewaagd aan Max, maar misschien is Norris wel echt veul beter dan het hele zooitje!

      • + 0
      • 29 nov 2021 - 13:27
    • Ricciardo zat vanaf 2017 vrijwel consistent iedere race achter Verstappen. Alleen bij incidenten kon Ricciardo nog hooguit voor Verstappen komen op snelheid werd hij eigenlijk altijd verslagen.

      Door betrouwbaarheidsproblemen waren die verschillen niet heel duidelijk. Zo verloor Verstappen op zijn uitvalbeurten in 2017 al 130 punten. Ricciardo verloor slechts iets van 60 punten met zijn uitvalbeurten dat jaar, maar won er ook 24 de keren dat Verstappen voor hem uitviel.

      • + 2
      • 29 nov 2021 - 14:15
    • Snork

      Posts: 13.925

      Een beetje wat Mazepin voor Haas is.

      • + 0
      • 29 nov 2021 - 15:54
    • Een beetje wat Máxima is voor Willy...

      • + 0
      • 29 nov 2021 - 21:56
    • Snork

      Posts: 13.925

      Heeft Maxima een Willy, met batterijen?

      • + 0
      • 29 nov 2021 - 22:20
    • Ja, daarom hakkelt Willy ook vaak, zijn de batterijen bijna op...

      • + 0
      • 29 nov 2021 - 22:23
  • LimboF1

    Posts: 5.154

    Ricciardo is pas echt in de kijker gekomen toen hij Vettel “versloeg” bij RBR. Maar Vettel ondanks zijn problemen hem wel versloeg bij de technisch moeilijke banen en ook wel een beetje genekt werd door RBR. Ik vond het daarna naast Verstappen ook te wisselvallig en dat bleef eigenlijk wel zo zijn gang gaan. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind hem een goede rijden en heeft ook echt zijn sterke punten. Maar ik kijk er niet echt van op dat hij naast een talent de mindere lijkt.

    • + 1
    • 29 nov 2021 - 13:58
  • Trelas

    Posts: 826

    Ja zeker zou Daniel het ondertussen beter moeten doen dan hij nu doet, natuurlijk moet je wennen aan een auto maar we zijn nu een hele seizoen verder dus het wordt ondertussen echt wel tijd dat Daniel resultaten laat zien. Maar dat is knap lastig met Lando naast je, denk ik zo.


    Daarbij krijg ik een beetje het gevoel dat, omdat Prost voor Renault werkt en dat ze daar nog een beetje zuur zijn over het feit dat Daniel vertrokken is, het wel een beetje een gekleurd interview is geweest. Maar ik heb het interview niet gezien, dus misschien zit ik er wel helemaal naast. Maar het is ook wel een beetje vreemd dat je van iemand die nog moet wennen aan het team, de wagen etc. verwacht dat deze véél beter zou presteren dan iemand die al een jaar of 3 in het team zit.

    • + 0
    • 29 nov 2021 - 14:01
  • nutstree

    Posts: 419

    Het draait allemaal om het vertrouwen en de mentale kracht. Data uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

    • + 0
    • 29 nov 2021 - 15:26
  • “Ik dacht dat hij echt veel sneller en beter zou zijn dan Lando...”

    Prost denkt (ten onrechte!) dat Norris een koekenbakker is...

    • + 0
    • 29 nov 2021 - 21:54

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 1.006
  • Podiums 24
  • Grand Prix 141
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar