user icon

Joelende fans doen Verstappen niets: "Dat is normaal"

  • Gepubliceerd op 14 nov 2021 16:41
  • comments 39
  • Door: Bob Plaizier

Max Verstappen zal vandaag zijn voorsprong op Lewis Hamilton kunnen uitbreiden. De Nederlandse Red Bull-coureur start vanaf de tweede plaats en weet dat het een lange race zal worden. Voorafgaand de Grand Prix verkeerd de Limburger in ieder geval in goede stemming.

Tijdens de gebruikelijke Build-Up voorafgaand de Braziliaanse Grand Prix was hij vrolijk zoals altijd. Verstappen werd door de helft van het publiek uitgejoeld maar dat maakte hem niet uit: "Dat is een normaal ding om de ene coureur meer te supporten dan de andere."

Hij hoop er in ieder geval op dat het muntje zijn kant opvalt: "Ik hoop dat ik een goede race heb. Maar er kunnen een heleboel dingen gebeuren. Ik hoop dat ik een goede start heb en vanaf daar zien we wel weer verder. Het is een lang wedstrijd, hopelijk eindigen we op het podium." 

Reacties (39)

Login om te reageren
  • Joeppp

    Posts: 4.904

    Apart, ik dacht juist dat hij populair was in Brazilie na zijn regenrace en dat ze een hekel hadden aan Lewis door zijn gevechten met Massa. Het is daar wel altijd een hectisch sfeertje dat hoorde je gisteren ook mooi bij de interviews.

    • + 5
    • 14 nov 2021 - 16:46
    • marcio

      Posts: 2.957

      Huh!? Ik dacht dat alleen Lewis een dergelijke behandeling ten deel viel. Vreemd. Ik ben benieuwd naar de reden van dit gejoel.

      • + 1
      • 14 nov 2021 - 16:49
    • Dat dacht ik ook.
      Sterker nog, er werd gejuicht toen Max voor de camera kwam tijdens het podium interview.

      • + 1
      • 14 nov 2021 - 16:50
    • Fchandoe

      Posts: 206

      Er zijn mensen die neutraal naar een race kijken. Dat is een vreemd gevoel voor aanhangers van een bepaalde coureur

      • + 2
      • 14 nov 2021 - 16:56
    • Snork

      Posts: 13.557

      Echt waar? Dus al je neutraal bent ga je joelen? Ok, bijzonder.

      • + 10
      • 14 nov 2021 - 17:00
    • SEN1

      Posts: 1.583

      Neutrale mensne joelen niet.

      • + 1
      • 14 nov 2021 - 17:05
    • Ik denk dat vooral Timo Glock wat minder goed in de Braziliaanse markt lag in die tijd.

      • + 1
      • 14 nov 2021 - 17:29
    • Die Brazilianen weten gewoon niet wat ze willen.

      • + 1
      • 14 nov 2021 - 17:32
    • VestAan

      Posts: 304

      Ik dacht juist te horen dat er gejuicht werd voor Max. Je ziet dat ze wel racefans zijn in Brazilië o,dat ze ook bij de mooie inhaalacties van Hamilton juichten

      • + 0
      • 14 nov 2021 - 17:35
    • Oh?
      Zijn er ook nog wijze Braziliaanse fans dan?

      • + 1
      • 14 nov 2021 - 18:19
    • Oh?
      Wat zijn het toch lompe Braziliaanse fans daar.

      • + 1
      • 14 nov 2021 - 18:24
    • snailer

      Posts: 6.227

      Ik heb de race niet gezien. Maar zag wel de interviews. Duidelijk te horen dat Hamilton uitgehold werd. Hij werd ook toegejuicht. Zo zal het ook zijn geweest bij Verstappen. Die werd door de Hamilton fans uitgehold.

      • + 0
      • 14 nov 2021 - 22:41
  • Mercedes schijnt nog steeds DAS te gebruiken volgens mijn bron. Nu op de achtervleugel. streamja.com/zPZAM

    • + 0
    • 14 nov 2021 - 16:57
    • Jane

      Posts: 545

      Dat las ik net ook. Zou toch wel bijzonder zijn.

      • + 0
      • 14 nov 2021 - 17:14
    • Ik dacht dat DAS op de voorwielen zat...

      • + 1
      • 14 nov 2021 - 17:26
    • Als dat waar is. Kunnen ze inpakken bij Mercedes.

      • + 0
      • 14 nov 2021 - 19:44
    • Blackzilla

      Posts: 74

      Dit is inderdaad DAS , dacht dat het verboden was ?

      • + 0
      • 14 nov 2021 - 20:03
    • Blackzilla

      Posts: 74

      De rechterlijn snelheid is ook ongekend hoog .

      • + 0
      • 14 nov 2021 - 20:04
    • Het mag inmiddels duidelijk zijn dat Mercedes wil winnen. Of dat volgens de regels gaat maakt ze niets uit.

      • + 0
      • 15 nov 2021 - 08:30
  • Ik vond het ook erg opvallend en daar tegenover stond het gejuich en geroep naar Lewis, van Hamielton, Hamielton !!!

    • + 0
    • 14 nov 2021 - 16:57
  • Viel hij toch niet goed bij zijn schoonpa? :)

    • + 0
    • 14 nov 2021 - 16:58
    • Daar hebben er wel meer last van gehad ;)

      • + 0
      • 14 nov 2021 - 17:03
    • Jane

      Posts: 545

      Ha ha ha ha

      • + 0
      • 14 nov 2021 - 17:13
  • https://streamjaPUNTcom/zPZAM

    Mercedes schijnt toch weer met DAS te rijden, nu waarschijnlijk op de achtervleugel.

    • + 0
    • 14 nov 2021 - 16:59
  • SEN1

    Posts: 1.583

    Had verstappen in het verleden niet perongeluk een kut opmerking gemaakt naar een Braziliaan? Iets van het is maar een Braziliaan? Meen zoiets te kunnen herinneren.

    • + 2
    • 14 nov 2021 - 17:09
    • Jane

      Posts: 545

      Volgens een ander blog wordt Max juist toegejuigd dus tsja.

      • + 0
      • 14 nov 2021 - 17:13
    • SEN1

      Posts: 1.583

      www.gptoday.net/nl(...)se-volk-excuses-aan

      Red Bull Racing-coureur Max Verstappen heeft zich verontschuldigd voor een opmerking die hij afgelopen weekend in Bahrein maakte na de kwalificatie. De jonge Nederlander voelde zich 'genaaid' door Williams-rijder Felipe Massa. Verstappen had zijn collega er echter niet op aangesproken. "Nou, hij is een Braziliaan, hè. Daar valt niet zo erg mee te praten", grapte hij.

      Die uitspraak schoot bij Massa in het verkeerde keelgat. "Het is zonder twijfel ongepast om zo over Brazilianen te spreken. Hij weet niet waar hij het over heeft." Dat beseft Verstappen zelf ook. De 19-jarige Nederlander heeft op social media een bericht geplaatst om zijn excuses aan te bieden aan Brazilianen die zich beledigd voelen door zijn uitlatingen.

      Verstappen: "Ik ben een gepassioneerde coureur. Ik was erg teleurgesteld na de kwalificatie. Ik wilde op geen enkele manier het Braziliaanse volk beledigen. Ik respecteer het Braziliaanse volk. Ze zijn altijd erg aardig tegen mij als ik in hun land ben. Ik wil elke Braziliaan, die zich beledigd voelt, mijn excuses aanbieden en kijk uit naar de volgende race in Brazilië."

      • + 0
      • 14 nov 2021 - 17:33
    • SEN1

      Posts: 1.583

      www.instagram.com/(...)utm_source=ig_embed

      Verstappen: I feel like I need to clarify my remarks that were made after this weekends qualifying session. Being a passionate racer, I was very disappointed with my last stint and gave an emotional reaction that was taken out of context. By no means did I mean to insult the Brazilian people who I greatly respect and are always very nice to me when I visit the country. One of the highlights of my career was last years Brazilian GP and it was extra special to do this in the country that brought us legendary drivers such as Senna, Fittipaldi and Piquet. I would like to apologize to any Brazilians that feel offended and look forward to racing in your country again.

      • + 0
      • 14 nov 2021 - 17:34
    • Wil jij Max betichten van kut opmerkingen dan....?

      • + 1
      • 14 nov 2021 - 18:26
  • d07

    Posts: 1.176

    En van de week werd nog beweerd dat Hamilton degene was die de fans moest paaien....

    • + 0
    • 14 nov 2021 - 17:10
  • Max wint wereldtitel. "Doet me niets, is normaal..."

    • + 0
    • 14 nov 2021 - 17:26
    • Max Verstappen: “Ik ben hier alleen om te winnen. Die wereldtitel is allemaal leuk en aardig maar het doet me vrij weinig”

      • + 0
      • 14 nov 2021 - 17:33
  • Totalia

    Posts: 1.007

    Lewis en Toto heeft een blik betaalde figuranten open getrokken om Max uit te joelen en het publiek op te zwepen allemaal ratten streken van diva Hamilton en Ratje Toto

    • + 0
    • 14 nov 2021 - 17:38
    • SEN1

      Posts: 1.583

      Haha nu kun je wel een geintje maken... maar de F1 werkt weldegelijk met betaalde figuranten die op bepaalde momenten vreselijk overdreven moeten juichen/vrolijk doen voor de camera.

      • + 0
      • 14 nov 2021 - 17:51
    • Blackzilla

      Posts: 74

      Dat was alleen op de lowbudget tribune 😂😂

      • + 0
      • 14 nov 2021 - 20:08
    • RBH1

      Posts: 724

      In welke wereld leven jullie?

      • + 0
      • 15 nov 2021 - 04:23
  • jd2000

    Posts: 5.226

    Doen toch alleen Nederlandse fans?

    • + 1
    • 14 nov 2021 - 19:47
    • Je moet de waarheid niet verdraaien. 'Nederlandse fans doen het ook'

      • + 0
      • 14 nov 2021 - 20:37

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.532
  • Podiums 98
  • Grand Prix 257
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit