user icon

Giancarlo Minardi geniet van Verstappen: "Reed rond met idee om titel te winnen"

  • Gepubliceerd op 04 nov 2021 16:06
  • comments 9
  • Door: Bob Plaizier

De titelstrijd tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton is nog steeds onverminderd spannend. Beide coureurs maken nog een grote kans op de titel en met nog vijf races te gaan kan men vuurwerk verwachten. Veel kenners vinden het inmiddels tijd om hun voorspelling met de wereld te delen.

Ook Minardi-oprichter Giancarlo Minardi heeft zijn mening klaar staan. De Italiaanse ex-teambaas was ooit de chef van Jos Verstappen en kent dus ook Max Verstappen vrij goed. Minardi ziet dat Verstappen op jacht is naar eremetaal en de Italiaan geniet dan ook van het duel.

Idee

Minardi spreekt zich uit in gesprek met Corriere dello Sport: "Tijdens de afgelopen twee races reed Max overduidelijk rond met het idee om de titel te winnen. Hij had zijn eerdere instinctieve en agressieve acties aan de kant geschoven. In Austin deed hij het perfect met zijn bandenmanagement. Vooral op de laatste set boekte hij echte progressie."

Populair

Minardi geniet intens van het hevige titelduel. De Italiaan spreekt: "We zijn getuige van één van de beste kampioenschappen ooit. Het is fantastisch dat er in Austin na 56 rondjes minder dan twee seconden verschil was tussen Verstappen en Hamilton. Dit soort finishes zijn populair bij de fans."

Rimmer

Posts: 9.843

Idd. Ik geniet er niet echt van, temeer daar de strijd feitelijk allang gelopen was zonder het geram en gekegel van Mercedes.
Als Max dit jaar de titel niet zou winnen dan zou dat zwaar onverdiend zijn. Er is dit jaar 1 man duidelijk sneller, consistenter, volwassener en beter dan alle andere is ... [Lees verder]

  • 7
  • 4 nov 2021 - 19:43

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Als ik een ´neutrale´ kijker was geweest zou ik inderdaad hier heel erg van genieten. niet dat ik dat nu niet doe hoor. Maar ik kan geen race meer stilzitten.

    Laatste keer dat ik dat had was in het jaar 2012 met Alonso.

    • + 0
    • 4 nov 2021 - 18:25
    • Rimmer

      Posts: 9.843

      Idd. Ik geniet er niet echt van, temeer daar de strijd feitelijk allang gelopen was zonder het geram en gekegel van Mercedes.
      Als Max dit jaar de titel niet zou winnen dan zou dat zwaar onverdiend zijn. Er is dit jaar 1 man duidelijk sneller, consistenter, volwassener en beter dan alle andere is en dat is Max.
      Maar is dat genoeg tegen het oneindige geluk van Guus Geluk?

      • + 7
      • 4 nov 2021 - 19:43
    • Och zwijg, ik heb ooit een Ferrarist het kampioenschap zien verliezen in de laatste bocht. En dan nog wel van Lewis!

      • + 0
      • 4 nov 2021 - 20:01
    • Rvb1979

      Posts: 731

      @ redcarsmatter
      Idd dat moet pijnlijk geweest zijn :) een aantal sec wk en daarna een droom in duigen . Ik hoop dat ik dat gevoel aan het einde niet kan delen met je

      • + 0
      • 4 nov 2021 - 21:05
    • @rcm, hou vast aan het wk van 2007 waarbij Kimi met 1 punt beide Mclarens voorblijft. Dat moet altijd nog wel een beetje een goed gevoel geven, toch?

      • + 0
      • 4 nov 2021 - 21:55
    • snailer

      Posts: 9.049

      Ik durf het nooit te zeggen, maar voor zowel die van Hamilton als voor Kimi waren wat onterecht.
      Hamilton kreeg hem in het schoot door een uitvalbeurt waardoor hamilton een plekje hoger opschoof.
      Die van Kimi zou eigenlijk door een McLaren rijder hebben moeten worden gewonnen. Die twee haalden punten bij elkaar weg.

      Ik merk trouwens om op Rimmer en Royalere terug te komen dat ik de laatste tijd met verhoogde hartslag zit te kijken. Soms draai ik mijn hoofd weg, maar kijk dan (uiteraard) met mijn ooghoeken toch.

      • + 0
      • 5 nov 2021 - 01:29
    • Die blik in de ogen van Massa's vader; onvergetelijk en voer voor enkele nachtmerries...
      En als Kimi (wat een kerel!) won omdat de McLarenpiloten de punten van elkaar afsnoepten, was zijn titel gewoon terecht. Zo werkt deze teamsport.

      • + 0
      • 5 nov 2021 - 07:55
  • Leuke gozert die Giancarlo Minardi maar als hij Max vrij goed kent had hij al eerder dan twee races geleden gemerkt dat Verstappen WK wil worden en situaties als in Silverstone en Monza zijn niet meer aan de orde geweest.

    • + 0
    • 4 nov 2021 - 21:26
    • Totalia

      Posts: 1.212

      Larry …. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet weer aan de orde komt, in beide gevallen was duidelijk dat Lewis de druk niet aan kon en Max naar buiten drukte op een gevaarlijk plek….. ik zie het Lewis nog wel een keer doen op een hele schijnheilige manier…. Hoop dat Max bij hem uit de buurt (er voor ) kan blijven

      • + 0
      • 5 nov 2021 - 08:55

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    16:00 - 18:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 19:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    16:00 - 18:00

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    16:00 - 18:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 19:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    16:00 - 18:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.733
  • Podiums 67
  • Grand Prix 150
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
Bekijk volledige kalender
show sidebar