user icon

Marko komt terug op uitspraak over 'zieke' Verstappen: "Hij is nooit in gevaar geweest"

  • Gepubliceerd op 02 nov 2021 12:33
  • comments 17
  • Door: Bob Plaizier

Anderhalve week geleden liet Max Verstappen weer eens zien wat hij in zijn mars heeft. De Nederlander won op knappe wijze de Amerikaanse Grand Prix in Austin. Na de race onthulde Red Bull-adviseur Helmut Marko dat Verstappen ziekjes was tijdens de race en dat het hem even 'zwart voor de ogen' werd.

Een ruime week later komt Marko terug op zijn opvallende uitspraak. De Oostenrijkse adviseur legt bij Sport1 uit wat Verstappen onder de leden had. Marko is heel duidelijk: "Hij was gewoon een beetje verkouden, dat komt ook nog steeds voor in tijden van corona. Hij was dus een beetje zwakjes."

Het was overigens ook niet zo dat Verstappen de gehele wedstrijd ziek, zwak en misselijk was. Volgens Marko was dit alleen voor de start van de race het geval. De topadviseur legt uit hoe alles toch weer helemaal goed kwam: "Hij dronk heel veel in de cockpit waardoor hij zich beter voelde. Hij is nooit in gevaar geweest." 

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Offtopc; De Formule 1 rouwt om het overlijden van Antonia Terzi.
    De Italiaanse, die door een verkeersongeluk om het leven kwam, werkte jarenlang in de koningsklasse van de autosport en was een van de eerste vrouwen met een managementfunctie in de Formule 1. Ze is 50 jaar geworden.

    Terzi groeide op niet ver van de Ferrari-fabriek en ging voor het Italiaanse raceteam aan de slag als aerodynamicus. Ze maakte deel uit van het engineeringteam rond designerlegende Rory Byrne en had een groot aandeel in de wereldtitels van Michael Schumacher in 2000 en 2001.

    • + 1
    • 2 nov 2021 - 12:39
    • Verdrietig nieuws.

      • + 0
      • 2 nov 2021 - 12:42
    • winti

      Posts: 1.392

      Ze is bekend van de walrus neus Williams begin 2004.

      • + 0
      • 2 nov 2021 - 13:01
    • mordor

      Posts: 1.406

      rip

      • + 0
      • 2 nov 2021 - 13:13
  • "Hij was gewoon een beetje verkouden, dat komt ook nog steeds voor in tijden van corona"

    Ik kan dit beamen, ik ben snotverkouden.
    Ik heb me uiteraard laten testen en raad eens? NEGATIEF........ sjagerijnig en blij tegelijk.

    Ik heb me wel laten vaccineren, maar dat wil niet zeggen dat je het niet kunt krijgen of doorgeven.

    • + 2
    • 2 nov 2021 - 13:17
    • Ouw-snotneus ;)

      • + 0
      • 2 nov 2021 - 13:48
    • Ik voel me flink lamlendig ja, snot komt er langs m'n ogen uit.

      Kan wel 15 jaar geleden zijn dat ik nog verkouwen was.

      • + 0
      • 2 nov 2021 - 14:12
    • @Ouwe, vorige week was nog te lezen dat nu ineens heel veel gevaccineerde mensen grieperig of verkouden waren, zelfs heel erg verkouden, terwijl ze dat anders nooit waren. Dat schijnt door het vaccin te komen waardoor het afweer systeem ineens anders gaat reageren op virussen. Was in het nieuws, zijn niet mijn woorden.
      Beterschap trouwens en neem maar een paar Oregano tabletten als je er heel snel van af wilt zijn. ( A.D.P. van Biotics )

      • + 0
      • 2 nov 2021 - 16:08
    • Dank je Pietje.
      Ik heb dit niet gelezen nee, het verklaart wél waarom ik me zo beroerd voel.

      • + 0
      • 2 nov 2021 - 17:45
    • @pietje Bell, heb je een linkje van dat nieuwsbericht Ik kan het nergens vinden.

      • + 0
      • 2 nov 2021 - 20:58
    • Stitch

      Posts: 5.706

      Gauw weer beter worden ouw! OT: "Hij dronk heel veel in de cockpit waardoor hij zich beter voelde. Hij is nooit in gevaar geweest." ...
      Nu begrijp ik waarom Segio niks te drinken gekregen heeft, dat heeft Max allemaal mee in de auto gehad ;-)

      • + 1
      • 2 nov 2021 - 21:26
    • @Undercutter, ben even voor je gaan zoeken. Heb diverse steekwoorden ingetoetst, maar kan het niet zo snel vinden. Ik lees landelijke nieuwssites, maar ook een aantal regionale en het duurt wel even voordat ik het kan vinden. Het ging hoofdzakelijk over het zwaar verkouden zijn en vaccinatie werd terloops genoemd, maar als ik google krijg ik allemaal berichten over Corona, schiet niet op.
      Ik lees dagelijks nieuws sites en zal dan voor je op zoek gaan. Zodra ik het gevonden heb, laat ik het je weten.

      • + 0
      • 2 nov 2021 - 21:37
    • @Undercutter, zoals beloofd ben ik gisteren en vandaag alle nieuwssaits en enkele regionale nieuwssaits bij langs gelopen (tot twee weken terug), maar heb het artikel niet gevonden.
      Mocht ik het tóch nog ergens lezen, laat ik het je meteen weten. Wat ik uit het artikel postte klopt echt, zeker weten, anders had ik het niet gepost.
      Laat me even weten dat je dit berichtje gelezen hebt als je wilt.

      • + 0
      • 4 nov 2021 - 20:45
  • DBGates

    Posts: 2.726

    Volgens mij heb ik een filmpje gezien waarin Max antwoord geeft op de vraag hoeveel hij drinkt tijdens de race. Zijn antwoord was dat dat niet veel was omdat er maar 1 fles meegaat die ook nog warm word. En meestal bij ronde 9 al op is

    • + 0
    • 2 nov 2021 - 13:19
    • Voor de race is Max in de cockpit gaan zitten en heeft toen twee kratjes bier gedronken...

      • + 0
      • 2 nov 2021 - 13:30
  • hoogie35

    Posts: 723

    wat een gezeik weer van die Marko.

    • + 1
    • 2 nov 2021 - 16:02
  • vosje1991

    Posts: 147

    Precies wat ik in het andere topic al zei dus.

    • + 0
    • 2 nov 2021 - 16:23

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.532
  • Podiums 98
  • Grand Prix 257
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit