user icon

Rosberg wist al snel dat hij met pensioen ging: "Enkele meters na de streep in Abu Dhabi"

  • Gepubliceerd op 22 okt 2021 10:16
  • comments 15
  • Door: Bob Plaizier

Het is al weer eventjes geleden dat Lewis Hamilton echt tegenstand had van zijn teamgenoot. Nico Rosberg legde hem van 2014 tot en met 2016 het vuur aan de schenen. Toen Rosberg in 2016 de wereldtitel pakte besloot hij gelijk te stoppen met de Formule 1.

Het afscheid van Rosberg kwam als een donderslag bij heldere hemel. Enkele dagen na zijn kampioensrace kapte hij in 2016 met de koningsklasse van de autosport. Het idee kwam al snel in zijn hoofd op. In gesprek met Squaremile gaat hij hierop in: "Als je me vraagt: Wanneer besloot je met pensioen te gaan? Dan is mijn antwoord: enkele meters na de streep in Abu Dhabi."

Nieuw leven

Het was voor Rosberg het perfecte moment om af te zwaaien: "Ik had alles gegeven. Het was een kwestie van wil ik blijven presteren en leven met die immense druk en leven met die druk ondanks dat mijn droom nu was uitgekomen. Ik had mijn doel om wereldkampioen te worden bereikt en het voelde als het juiste moment om afstand te nemen en een nieuw leven te leiden. Met andere voordelen."

100 Miljoen

Door zijn afscheid is Rosberg wel het een en ander misgelopen. Vooral is financieel opzicht liet hij iets varen. Hij kan er zelf overigens wel om lachen: "Er verdween ongeveer 100 miljoen pond in de gootsteen! Maar ja, dat gebeurt nou eenmaal hé."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • William-E

    Posts: 399

    Als je 100 miljoen wil mislopen dan weet je dat hij al een eenzelfde potje heeft opgebouwd... Krijgt ie toch niet meer op...

    • + 1
    • 22 okt 2021 - 10:22
    • NicoS

      Posts: 13.306

      De vlieger, dat ze het allemaal voor het geld doen, gaat niet op in dit geval…..;)
      Hij had z’n doel bereikt, maar had natuurlijk ook nog een paar jaar flink kunnen cashen, toch ook wel weer bijzonder.

      • + 1
      • 22 okt 2021 - 10:35
    • MWHT

      Posts: 1.162

      Heb altijd wel respect gehad voor zijn besluit, als het voor je op is dan moet je stoppen. Onbegrijpelijk dat mensen dat met lafheid verwarren.

      • + 6
      • 22 okt 2021 - 10:41
    • @MWHT, dat ben ik met je eens. Doel bereikt, klaar, volgend hoofdstuk.

      • + 1
      • 22 okt 2021 - 11:01
    • ik had er wel 100 miljoen keer over nagedacht..
      maar ja.. #rupsjenooitgenoeg

      • + 1
      • 22 okt 2021 - 11:10
    • @misstappen

      F1 is zoveel meer dan alleen geld. Al die dingen die gebeuren achter de schermen. Wij zijn die jongens alleen racen alle trainingen, voorbereidingen, slaaptekort etc. zien wij niet. Dus dan was de keuze snel gemaakt voor hem. En dat kan en mag. Kunnen wij wel heel zwak vinden maar wij weten er natuurlijk helemaal niks van af verder.

      • + 1
      • 22 okt 2021 - 11:20
    • ik weet er idd niets van, net zo min als jij dat weet.
      maar voor 100 miljoen kan ik wel wat stress hebben hoor. (ook voor minder overigens).
      ieder zijn keuze, bij komt het meer over als grootspraak, "ik laat 100 miljoen liggen, omdat ik het ineens na een paar meter over de streep te zijn gekomen besefte dat ik het niet meer kon opbrengen". vaag verhaal.
      maar goed, wie ben ik inderdaad.

      • + 0
      • 22 okt 2021 - 12:36
    • @misstappen

      Het komt op mij over alsof je je aangevallen voelt. Ik zeg ook expliciet ‘wij’. Dusja ik ook.

      • + 1
      • 22 okt 2021 - 12:42
  • jd2000

    Posts: 5.198

    Snap het wel van Rosberg, maar vind het wel jammer dat hij z'n titel niet heeft verdedigt

    • + 0
    • 22 okt 2021 - 11:50
    • ik vond het erg jammer, het duo HAM/ROS begon in 2016 nou juist leuk te worden!
      Ook heeft Nico met zijn onverwachte exit de deur opengezet voor de saaiste rijder op de grid, t.w. Bottas

      • + 1
      • 22 okt 2021 - 12:51
    • Snork

      Posts: 13.453

      Ik snap het ook wel, ik zou voor die schamele 100 miljoen ook niet doorgegaan zijn. Wat denken ze wel....

      • + 0
      • 22 okt 2021 - 13:50
  • 100 miljoen als hij nu nog had geracet?

    • + 0
    • 22 okt 2021 - 12:03
  • Poeh, dat waren een paar dure metertjes...

    • + 0
    • 22 okt 2021 - 12:07
  • nee hoor Felipe.., ik voel me niet aangevallen. Je kan rustig slapen :)

    • + 0
    • 23 okt 2021 - 11:18

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.636
  • Podiums 200
  • Grand Prix 254
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar