user icon

Wolff in zijn nopjes met zijn toekomstige coureur: "Hij kan zomaar aan de leiding liggen"

  • Gepubliceerd op 26 sep 2021 08:44
  • comments 16
  • Door: Bob Plaizier

George Russell was één van de vele verrassingen van de kwalificatie in Sotsji. De talentvolle Brit liet in zijn Williams maar weer eens zien waarom hij in 2022 Mercedes-coureur is. Met zijn derde plaats was hij sneller dan de beide Mercedessen en dus ook zijn toekomstig teammaatje Lewis Hamilton.

De hele wereld kon mee genieten van het succes van Russell en dus ook zijn aanstaande teambaas Toto Wolff. De Oostenrijker zag zijn huidige coureurs een waar modderfiguur slaan maar daar tegenover stond wel de super prestatie van Russell. In gesprek met The Race heeft de jolige Wolff wel wat verwachtingen voor morgen: "Het zou mij niets verbazen als George morgen aan de leiding ligt na bocht 2. En dan zou leuk zijn om te zien. Zo lang Lewis maar wat posities kan winnen, dan hebben we de huidige wereld en de toekomst op 1 en 2."

Gelukkig draagt Wolff niet het hele interview zijn lolbroek en kan hij daarna ook nog enigszins serieus in gaan op de prima prestatie van Russell: "Maar even serieus, hij heeft een sterke prestatie afgeleverd vandaag. Hij heeft een enorm risico genomen door vandaag als eerste naar de softs te wisselen." 

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Taures

    Posts: 1.155

    George, this is James
    Let Lewis true he is behind you

    No

    • + 0
    • 26 sep 2021 - 08:47
    • mario

      Posts: 8.861

      "true"????

      Nice 😄

      • + 0
      • 26 sep 2021 - 09:53
    • Taures

      Posts: 1.155

      Geweldig Van Gaal Engels
      By
      👌

      • + 0
      • 26 sep 2021 - 13:21
  • Remco_F1

    Posts: 173

    Het moment dat Russell de pits uitreed met softs en je zag gelijk dat hij aan het planken was om temp. in zijn banden te krijgen. Het vertrouwen en zelfverzekerdheid om vanaf dat moment even te laten zien wie hij is en kan was 1 van de mooiste momenten van dit seizoen. Deze jongen gaat uitblinken bij Mercedes 100%.

    • + 0
    • 26 sep 2021 - 08:49
    • Dat is nog maar de vraag. In 2013 was redbull heer en meester, in 2014 kwamen ze niet aan de pas.

      Dit kan met Mercedes ook gebeuren.

      • + 0
      • 26 sep 2021 - 09:47
    • Remco_F1

      Posts: 173

      @red slow

      Ik heb het niet over Mercedes, maar over Russell.

      • + 0
      • 26 sep 2021 - 10:31
  • Deze msg je opschrijven. Hamilton stopt aan het einde van het jaar als hij geen wdc wordt.

    • + 0
    • 26 sep 2021 - 09:11
    • en dan de vries in die Mercedes en gelijk wereldkampioen worden, dan vreet ik mijn schoen op.

      • + 1
      • 26 sep 2021 - 09:50
    • Dat is wel heeeeeeeeeeeeeeel optimistisch @roy

      • + 0
      • 26 sep 2021 - 09:54
    • mario

      Posts: 8.861

      Staat genoteerd!
      Lewis heeft wel een contract getekend en als hij aan het eind van het jaar zou gaan stoppen omdat hij geen WDC is geworden, dan gaat 'm dat vast heel veel centen kosten i.v.m. contractbreuk.... En daarbij denk ik dat Lewis juist nog wel even wil proeven aan de nieuwe wagens van volgend seizoen...

      • + 0
      • 26 sep 2021 - 09:55
    • mario

      Posts: 8.861

      @Roy: Dan moet je één van mijn schoenen opeten.... Die ga ik dan een maand lang zonder sokken dragen en zonder mijn voeten te wassen.... Hoop dat je van tenenkaas houdt....

      • + 1
      • 26 sep 2021 - 09:56
    • @mario, wellicht heeft Lewis die clausule wel op laten nemen. En is dat de reden dat Russell volgend jaar al in die auto zit zodat Toto zeker weet een topcoureur te hebben.

      Het risico van 2 topcoureurs moet hij dan handelen met stalorders.

      • + 0
      • 26 sep 2021 - 09:59
    • mario

      Posts: 8.861

      @Freek-Willem: Zou kunnen, maar ik denk toch dat Lewis eerst Russell onder z'n hoede gaat nemen m.b.t. de druk die een topteam met zich meeneemt... Dat Russell een goede prestatie neerzette toen hij voor Lewis inviel, kun je niet als graatmeter nemen... Russell kon toen gewoon lekker vrij racen en dat is iets anders dan een heel seizoen constant presteren....
      Maar we zullen het zien :-)

      • + 0
      • 26 sep 2021 - 10:14
    • nr 76

      Posts: 2.288

      Mario, is heel goed mogelijk. De druk schijnt immens te zijn als je voor het kampioenschap strijdt.

      • + 0
      • 26 sep 2021 - 11:03
    • Maar ham en druk gaan niet samen.

      • + 0
      • 26 sep 2021 - 12:27
    • mario

      Posts: 8.861

      Als Lewis dit jaar z'n 8ste wint, kan het natuurlijk goed zijn dat hij het wel voor gezien wil houden, maar dat ie dan nog één jaar aanblijft om Russell helemaal klaar te stomen voor het WK.... Dan heeft niemand druk bij Mercedes... Mocht Lewis met de nieuwe wagen ook weer goed uit de voeten kunnen en weer vechten voor het WK, dan kan het interessant worden tussen hem en Russell, als Russell dan wel meteen met de druk om kan gaan.... We weten het nog niet hè ;)

      • + 0
      • 26 sep 2021 - 13:23

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 6 dec 1982 (38)
  • Geb. plaats Oban, GB
  • Gewicht 53 kg
  • Lengte 1,68 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar