Mark Webber: "Verliezen van tweede positie was mijn fout"

Mark Webber was vandaag bijna de hele race in gevecht met Fernando Alonso om de tweede positie. Bij de start reed de Australiër nog voor Alonso, maar werd al snel gepasseerd. Nadat beide heren na de tweede stop nogmaals van positie wisselden, was Alonso na de derde stop uiteindelijk de sterkste. Volgens Webber was het zijn eigen fout dat hij als derde eindigde achter de Ferrari-coureur.

"We hadden eigenlijk als tweede moeten eindigen, maar helaas gebeurde dat niet", vertelde Webber na afloop van de race. "Het was misschien wel mijn beste wedstrijd van het seizoen en de hele top drie reed dichtbij elkaar. We waren de hele race bezig met het managen van de banden, maar ik ben erg tevreden met hoe de race is gelopen."

"Hij was uiteindelijk mijn eigen fout dat ik de tweede positie heb verloren aan Fernando. Ik wist niet hoe de nieuwe medium banden zouden presteren in de outlap en daar heb ik mijn tijd verloren ten opzichte van Fernando. Het was een risico wat ik wilde nemen, maar dat pakte helaas niet goed uit. Op het einde van de race had ik nog een probleem met mijn versnellingsbak, maar dat maakte niet veel uit want het gat richting McLaren was erg groot."

Reacties (6)

Login om te reageren
  • Of het was gewoon goed van Alonso!

    Bovendien vind ik dat de gene die de strategie van Alonso regelt het niet altijd goed doet, haalt hij Webber eindelijk in.

    Staat die na de pistop weer achter Webber,

    of slaapt die man ook door de saaiheid van de race?

    • + 0
    • 26 jun 2011 - 17:08
  • -Baron-

    Posts: 3.091

    Het was een gok, ga je voor het verdedigen van een eventuele undercut of blijf je buiten in de hoop dat je banden niet ineens op zijn en je per ronde 2.5 seconde verliest.

    Webber gokte verkeerd.

    Niet dat het veel uitmaakt want met z\'n versnellingsbak problemen ging hij sowieso te langzaam om zijn positie te verdedigen. Hij was sowieso derde geworden.

    • + 0
    • 26 jun 2011 - 18:06
  • Andrea Stella mag wat mij betreft ook wel eens wat beter omgaan met de strategie inderdaad, Ferrari laat het tactisch echt te vaak liggen.

    • + 0
    • 26 jun 2011 - 19:40
  • Ohja wat mij zo opviel bij de persconferentie was dat Mark Webber in het begin nog een pet op had van Pirelli.

    Toen Vettel/Alonso in beeld waren tijdens de persconferentie (dus Webber buiten het beeld) hebben ze zijn pet waarschijnlijk vervangen,
    hahaha zag je opeens een RedBull pet, was leuk om te zien!

    • + 0
    • 26 jun 2011 - 20:29
  • Lorenzo

    Posts: 167

    @boeiendhoeikheet
    Ik vind dat soort vergaande commerciële strapatsen juist walgelijk, maar dat terzijde.

    • + 0
    • 26 jun 2011 - 22:50
    • Walgelijk, die mensen die achter die namen op de petten staan maakt het mogelijk dat we genieten van een F1 race!

      Behalve in Valencia dan...., was wat minder genieten...

      • + 0
      • 27 jun 2011 - 07:49

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar