user icon

Beitske Visser uit ziekenhuis ontslagen na crash op Spa-Francorchamps

  • Gepubliceerd op 28 aug 2021 10:30
  • comments 26
  • Door: Arjan Hoefakker

Beitske Visser is uit het ziekenhuis in België ontslagen. Visser was één van de zes dames die vreselijk hard crashten op Eau Rouge in de Raidillon.  Zes dames uit de  W Series gingen van de baan, sommigen konden elkaar niet ontwijken en klapten vol op elkaar. 

Visser beseft dat zij een engeltje op haar schouder heeft gehad. Ze werd zijdelings geraakt door een dame die haar niet meer kon ontwijken. Na medische controles in het ziekenhuis blijkt dat Visser geen breuken heeft overgehouden aan de angstaanjagende crash op Spa.

Via Twitter laat Visser nu weten: "Ik wil iedereen bedanken voor de berichten. Dit was wel erg heftig, maar ik denk dat ik een engel op mijn schouder had. Ik voel mij wat beurs, maar ik heb gelukkig geen breuken", laat Visser via Twitter weten. 

 

 

Ook de Noorse Ayla Agren moest voor controles naar het ziekenhuis, maar ook zij is daar inmiddels uit ontslagen. 

Reacties (26)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 8.744

    Gelukkig gaat het goed met de dames!

    • + 0
    • 28 aug 2021 - 10:47
  • Mooi, Maar engelen bestaan niet.

    • + 0
    • 28 aug 2021 - 10:47
    • Mette

      Posts: 628

      Jawel hoor, bestaan zeker. Is wel afhankelijk met je definitie van engel.

      • + 0
      • 28 aug 2021 - 11:07
    • Na zo'n heftige klap, zittend op een schouder, niet meer, nee. ;-)

      • + 1
      • 28 aug 2021 - 11:20
    • Engelen bestaan alleen als vrouwen 'n flinke sloot alcohol achter de kiezen hebben....

      Het gezegde "dronken vrouwen zijn engelen in bed" is op waarheid berust.....dus.

      • + 1
      • 28 aug 2021 - 12:37
  • Goed nieuws.

    • + 0
    • 28 aug 2021 - 10:51
  • Na zulk goed nieuws is het volgen van de rest. Van het GP-weekend m.i. een stuk prettiger.

    • + 2
    • 28 aug 2021 - 11:06
    • Eens!

      • + 0
      • 28 aug 2021 - 11:13
    • meister

      Posts: 2.783

      In de zin van, het ergste hebben we gehad?
      Het kan een opmaat zijn voor erger iets wat we niet hopen

      • + 0
      • 28 aug 2021 - 11:32
  • Snork

    Posts: 12.522

    Ik zag de klap gisteren terug bij F1 café. Was echt stevig!
    Als je de helmopname van Alonso bekijkt, dan zie je pas echt hoe compleet blind die bocht is en daarmee ook erg gevaarlijk.

    • + 0
    • 28 aug 2021 - 11:09
    • Als er iets mis gaat bovenop de Eau Rouge is het echt een loterij of je er goed vanaf gaat komen. Heel gaaf voor de coureurs en fans, maar echt levensgevaarlijk als het fout gaat bovenop dat zwarte gat.

      • + 0
      • 28 aug 2021 - 11:14
    • Klopt. Zeker in het geval van Beitske is goed te zien hoe verdomd veilig zo'n monocoque eigenlijk is.

      • + 0
      • 28 aug 2021 - 11:16
    • zo hoort het ook. 1 van de meest gevreesde bochten. Heel gevaarlijk maar ook heel mooi. precies de 2 dingen die racen nodig hebben. als Autosport de kans had van 100% geen ongelukken dan ben je me kwijt. Het is juist dat gevaarlijke en opwindende wat het mooi maakt. en ja het gaat wel eens mis. Maar dat is nooit anders geweest en de veiligheid is al heel veel toegenomen.

      Aub niet gaan zitten kl*ten aan die bocht. Dan verlies je in 1 klap de allerberoemste bocht ter wereld.

      • + 0
      • 28 aug 2021 - 11:22
    • Misschien kunnen wat verkeersdrempels voor de top de veiligheid wat vergroten...

      • + 0
      • 28 aug 2021 - 11:32
    • Of een schans. dat je zo ineens kimmel op vliegt.

      • + 0
      • 28 aug 2021 - 11:34
    • Misschien kunnen ze een tunnel boren, dan kunnen ze daar rustig doorheen naar boven rijden...

      • + 0
      • 28 aug 2021 - 11:36
    • @Larry: Volgens mij zijn ze daar alvast begonnen met het opwerpen van drempels. Ik las gisteren dat Lewis klaagde over een nieuwe 'bobbel' op het circuit.

      • + 0
      • 28 aug 2021 - 11:37
    • Of we zetten @Roy er neer als klaar-over...

      • + 1
      • 28 aug 2021 - 11:44
    • mooiste baan ter wereld. Ik hoor ze ook niet eens aankomen dus dat maakt het extra spannend.

      • + 1
      • 28 aug 2021 - 11:46
    • @Larry: Lijkt me niet zo verstandig. Klaar-over's zijn extreem gebrand op veiligheid, Roy daarentegen... ;-)

      • + 0
      • 28 aug 2021 - 11:49
    • Een fel geel hesje doet wonderen @Roy

      • + 0
      • 28 aug 2021 - 12:28
    • @Roy geeft vast de voorkeur aan een oranje hesje @Schwantz.
      Heeft ie ook vaak aan op de camping...

      • + 0
      • 28 aug 2021 - 12:39
    • Snork

      Posts: 12.522

      Eens met Roy dat die bocht zo moet blijven, maar wellicht een licht onderaan die direct rood knippert als er bovenop iets fout gaat. Nu komen ze er pas achter als ze vol gas boven aankomen. En dan is het “boem is ho” geblazen.

      • + 0
      • 28 aug 2021 - 12:54
    • Snork

      Posts: 12.522

      Ik heb de oplossing: slagboom onder aan Eau Rouge.
      Klaar.

      • + 0
      • 28 aug 2021 - 12:55
    • Een tolpoortje (met @Roy er in als operator) lijkt me wel een goeie oplossing.

      • + 0
      • 28 aug 2021 - 14:07
  • Grindbak aan de binnenkant leggen. In ieder geval voor een deel

    • + 0
    • 28 aug 2021 - 13:26

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar