user icon

Horner positief over prestaties Perez en Gasly

  • Gepubliceerd op 19 aug 2021 11:35
  • comments 18
  • Door: Bob Plaizier

Het is een jaarlijks terugkerende discussie: wie mag volgend seizoen de Red Bull en Alphatauri's besturen? Dit jaar mocht Yuki Tsunoda debuteren bij de Italiaanse renstal en Sergio Perez mocht Max Verstappen vergezellen bij het topteam. Pierre Gasly bleef bij AlphaTauri maar heeft het vaak genoeg over zijn toekomst.

Red Bull teambaas Christian Horner heeft inmiddels ook wel door dat er alweer veel geruchten de ronde doen over wie voor de Red Bull teams gaat rijden volgend jaar. In gesprek met Motorsport.com laat hij zich erover uit: "Sergio heeft volgens mij gebracht wat we hoopte. Je zag dat bijvoorbeeld in Bakoe waar hij de overwinning pakte. Hij heeft goede punten gepakt voor het constructeurs kampioenschap en zet het team op de eerste plaats, dat zagen we bijvoorbeeld in Frankrijk. Hij is een echte teamplayer en we zijn heel erg blij met het werk dat hij verricht."

Gasly

Ook over Gasly heeft Horner nog wel wat te zeggen: "Pierre doet het fantastisch bij AlphaTauri. En hij is nog steeds een Red Bull-coureur, dus we zitten in een goede situatie." Wat Horner hiermee wil zeggen is niet helemaal duidelijk. Wat wel duidelijk is, is het feit dat veel Red Bull-coureurs nog niet weten waar ze volgend jaar rijden.

Verstappen heeft die zekerheid wel en is ook aankomend seizoen de kopman. Maar wie er in de AlphaTauri's zitten is nog niet zeker. Ook is het nog niet zeker wie de adjudant van Verstappen gaat worden bij Red Bull. Het is voor Tsunoda, Gasly en Perez afwachten waar ze in 2022 rijden. Het is ook niet bekend of een nieuw toptalent uit het junior team mag gaan warm draaien voor 2022.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Taures

    Posts: 1.145

    Het is een tombola dus ook voor Perez.

    • + 0
    • 19 aug 2021 - 11:58
    • Volgens mij is, en blijft het eerder een volledig stilstaande tombola.

      • + 0
      • 19 aug 2021 - 12:44
  • Metzeler

    Posts: 135

    Heb zo een vermoeden dat Perez volgend seizoen het veld moet ruimen voor Ricciardo.

    • + 0
    • 19 aug 2021 - 12:02
    • Taures

      Posts: 1.145

      Of Gasly

      • + 0
      • 19 aug 2021 - 12:04
    • Zolang het maar bij jouw vermoeden blijft...

      • + 0
      • 19 aug 2021 - 12:07
    • Ricciardo? Heb je hem zien rijden bij Mclaren.

      • + 0
      • 19 aug 2021 - 13:02
    • Snork

      Posts: 12.408

      Villeneuve denkt dat Lance naar Mercedes gaat. Hier wordt nu gesuggereerd dat Ricciardo naar RBR gaat. Dan gooi ik mijn voorspelling erin: Nikita gaat naast Max rijden. Gewoon, omdat het kan.

      • + 0
      • 19 aug 2021 - 13:29
    • Arran

      Posts: 1.162

      Ricciardo zal hoogstens naar een RB mogen kijk, die heeft elke kans in dat opzicht verspeelt, evenals zijn droom om ooit WK te worden, dan had hij gewoon geduld moeten hebben bij RB, en laten zien hij de betere coureur was.

      Perez soort Bottas, prima wingman die zich goed realiseert in welke positie hij verkeerd en wat zijn taak is, en lijkt er op althans dit seizoen zeker dat hij zich kan vinden in deze rol, daarbij de kanttekening hij imho consequenter moet worden, hierin laat hij nog wel steken vallen, doet hij 2e helft precies wat er verwacht word van hem, met iets consequentere resultaten, zit hij gewoon in 2022 weer naar verstappen.

      Gasly doet het prima bij AT, Tsunoda is bij verre weg iemand die het team kan trekken naast een rookie, en dat zal ongetwijfeld zo blijven in 2022, AT is niet echt meer het opleidingsteam en word steeds meer een zelfstandig team als je RB hoort, en dan wil je een goede coureur hebben, Gasly vult die rol prima.
      Teams die interessant zijn voor Gasly, zijn op dit moment bezet en hebben hun lineup eigenlijk al gereed, dus waar moet hij naar toe.

      2023 is weer een heel ander verhaal, maar 2022 zal denk ik niet veel veranderen qua line up van de vier Redbulls, als er iemand uitvliegt dan is het Tsunoda maar ook die kans acht ik klein als je Horner zo hoort.

      • + 0
      • 19 aug 2021 - 14:20
    • Gasly zou kunnen. Kunnen ze Perez wel gewoon alvast verlengen na de zomer en aan het einde van het seizoen kijken wie waar komt te rijden.

      • + 0
      • 19 aug 2021 - 15:23
  • Perez blijft bij RBR, Gasly blijft waar die zit en die Yuki helaas ook denk ik. Die mag van mij per direct opstappen, brokkenpiloot en een grote mond, meer heb ik niet gezien.

    • + 0
    • 19 aug 2021 - 12:21
  • Ik lees de kop en denk eerst aan corona. Niet meer doen, jongens.

    Overigens is “positief” een ruim en rekbaar begrip in de F1.

    • + 0
    • 19 aug 2021 - 13:21
    • Snork

      Posts: 12.408

      Ik neem aan de je het Corona biertje bedoelt Stijg? Altijd positief, met een limoentje in de flessenhals.

      • + 1
      • 19 aug 2021 - 15:32
    • Gefeliciteerd Snork.

      12000+ alweer.

      Mss nog iets mee doen bij de alom vermaarde Lance dag?

      • + 1
      • 19 aug 2021 - 19:55
    • Snork

      Posts: 12.408

      Ouw, ik zit in Italië en heb er een Vernacca op gedronken. En een goede ook nog eens. Nog een fles en ik zing het Wilhelmus achterstevoren.

      • + 0
      • 19 aug 2021 - 20:59
    • Nou, nog 'n fijne tijd in Italië dan Snork.

      • + 1
      • 19 aug 2021 - 22:38
    • Heb je helemaal om Spanje en Portugal heen gezwommen @Snork? Of heb je de korte route via de waterkraan genomen?

      Hoe dan ook, gefeliciteerd met de 12.000!

      En wat het Wilhelmus betreft, als je weer thuis bent komt het Blikken Blaasorkest speciaal voor de gelegenheid de up-tempo versie van het Wilhelmus uit ongeveer 1570 voor jou spelen.

      Maar ik kan het ook aan de Jostiband vragen, dus zeg het maar...

      • + 1
      • 19 aug 2021 - 23:47
    • Snork

      Posts: 12.408

      Jostiband 👍

      • + 0
      • 20 aug 2021 - 16:37
    • Ik kan ook komen drummen en mijn stinkende best doen. Dan klinkt het nog als de Jostiband... In ieder geval drink ik niet (meer).

      • + 0
      • 21 aug 2021 - 12:00

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.389
  • Podiums 85
  • Grand Prix 242
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar