user icon

Gasly en Tsunoda blijven in 2022 bij AlphaTauri vanwege gebrek aan alternatieven

  • Gepubliceerd op 02 aug 2021 13:59
  • comments 26
  • Door: Rob Veenstra

AlphaTauri-teambaas Franz Tost is van plan om volgend seizoen dezelfde coureurs te behouden en zegt dat er geen alternatieven zijn. Het team van Tost ging het seizoen van 2021 in met een nieuw duo: Pierre Gasly blijft, maar rookie Yuki Tsunoda verving Daniil Kvyat als zijn teamgenoot.

Er zijn maar weinig teams op de grid die vaker van coureursduo veranderen dan het zusterteam van Red Bull Racing, maar Tost ziet het volgend seizoen niet meer gebeuren. In gesprek met motorsport-total.com zei hij: "Ik hoop dat we volgend jaar met Pierre en Yuki zullen blijven racen. Ik zie namelijk ook geen alternatieven voor ons."

Als ze zouden besluiten om dingen te veranderen of gedwongen worden om een andere coureur te nemen, bijvoorbeeld als Red Bull Racing Gasly zou contracteren, zouden Alex Albon evenals F2 en Red Bull Academy-trio Liam Lawson, Juri Vips en Jehan Daruvala allemaal logische kanshebbers zijn voor een stoel bij AlphaTauri.

Desalniettemin ziet Tost geen van hen, of enige andere coureur die realistisch gezien zou kunnen aansluiten als potentiële alternatieven voor zijn huidige duo.

"Ik zie ook geen alternatieven. Pierre doet fantastisch werk en Yuki is een debutant en doet goed werk. Hij moet gewoon ervaring opdoen en veel leren, maar dat is niets bijzonders. Dat is logisch met een jonge coureur."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Dale U

    Posts: 1.107

    Gasly doet het uitstekend en wat betreft Yuki die is toch ietwat Honda gekoppeld, afwachten waar hij in 2023 zijn stoeltje heeft. Mag hopen dat hij in 2022 een goed (honda) jaar heeft.

    • + 0
    • 2 aug 2021 - 14:09
  • Yuki valt zwaar tegen en is een enorme kostenpost. Ik wist het wel, Honda connectie of niet, vervangen asap. Alternatief kan Hulk zijn, of Van Doorne bijv.

    • + 2
    • 2 aug 2021 - 14:26
    • Stoffel was ook niks.

      • + 0
      • 2 aug 2021 - 14:33
    • Marcus gaat niet in een AT zitten maar wil wel praten over een RB-stoeltje, maar de uiterst sympathieke en aimabele Zweed belooft niets.

      • + 0
      • 2 aug 2021 - 15:22
    • Stoffel had de pech dat Honda niet klaar was voor de F1 en McLaren geen geduld had. Stoffel wist wel punten te scoren in die galbak en hield dat ding wel op de baan. Deze Yuki heeft al enkele miljoenen afgeschreven.

      • + 0
      • 2 aug 2021 - 16:45
    • Er is een probleem met stoffel vandoorne.
      Hij wil alleen nog maar als het team een bolide heeft waarin ie races kan winnen.
      Die heeft zijn lessen geleerd bij Mclaren.

      • + 0
      • 2 aug 2021 - 18:02
    • Montfort

      Posts: 969

      www.formula1.com/e(...)73135053463623.html

      Nog een mooie spin gemaakt in de race, maar buiten beeld gebleven.
      Hij lijkt er wel steeds beter in te worden...🤨

      • + 0
      • 2 aug 2021 - 19:47
  • Is het raar als ik Yuki gister opnieuw tegenvallend vond? Als je bedenkt dat Yuki na de chaotische start 4e lag, en Gasly die moest ontwijken terugviel naar achteren... is het toch wel weer typerend dat Gasly uiteindelijk (inclusief extra pitstop die hij maakte om voor de fastest lap te gaan) voor Yuki eindigde. Sterker nog, als je de rondetijden naast elkaar legt werd Yuki compleet aan gort gereden door Gasly. Belangrijke punten zeer zeker maar het tempo is er ook gewoon niet.

    • + 1
    • 2 aug 2021 - 14:27
    • ! ding en dat is Honda, anders was hij al ontslagen..

      • + 1
      • 2 aug 2021 - 14:34
    • 1

      • + 0
      • 2 aug 2021 - 14:35
    • Yuki is door Marko op het hart gedrukt dat hij rustig aan moest doen, nadat hij was gecrasht. Vandaar. De auto heelhuids over de lijn brengen.

      • + 0
      • 2 aug 2021 - 14:36
    • Ik vond het juist een solide optreden zonder gekke fouten. Ik denk dat hij dat harder nodig had na vrijdag dan een wilde poging zijn teamgenoot voor te blijven.

      Werd erg opgehouden door Latifi en de undercut goed uitgevoerd.

      Persoonlijk denk ik dat Hauger het volgende talent wordt waar AT naar kijkt. Lawson en Vips zullen de F1 niet halen ben ik bang voor.

      • + 0
      • 2 aug 2021 - 15:14
    • @Damon

      En nog mekkeren ook toen hij een zeer gerechtvaardigde strategische instructie kreeg, zodat Gasly de snelste ronde van Hamilton kon afnemen. Meneer vond het onterecht. "We see everything, Yuki". Praatjesmaker.

      • + 4
      • 2 aug 2021 - 15:14
    • Ik vond zijn meest indrukwekkende moment van de race dat hij Hamilton er niet afreed toen hij werd ingehaald.

      • + 1
      • 2 aug 2021 - 15:16
    • Auto heel over de finish gebracht en niet over de witte lijntjes gereden...
      De leercurve van de ‘nieuwe Yuki’ loopt steil omhoog.

      • + 0
      • 2 aug 2021 - 15:28
    • Joeppp

      Posts: 4.657

      Yuki valt dit jaar tegen, voor mij zelfs de grootste tegenvaller van het seizoen. Maar ik vind het goed dat ze toch nog een jaar met hem verder gaan. AT is een opleidingsteam en dat heeft soms even nodig, niet iedereen leert even snel.

      • + 1
      • 2 aug 2021 - 15:30
    • Arran

      Posts: 1.162

      Yuki is al terug gefloten door Marko, en begreep zelfs hij op een soort training zit om ook zijn media uitspraken beter te begeleiden.
      Je merkt aan zijn hele houding hij op dit moment onder een vergrootglazenoog ligt van Ome Marko, en een misstap van onze vrolijke vriend, en hij mag bij Ome Marko weer op bezoek.

      Vermoed de boodschap ook is, Geen brokken maken, onder welk beding dan ook, al kost het punten, maak geen brokken..

      • + 0
      • 2 aug 2021 - 15:43
  • Tsunoda is nog jong, onervaren en lekker eigenwijs, heeft nog wat tijd nodig.

    • + 4
    • 2 aug 2021 - 15:16
    • Ja? Hij is over 2 jaar wel opeens heel snel? Fouten kun je afleren, maar snelheid kun je niet aanleren. Het verschil met Gasly is gewoon pijnlijk groot.

      • + 0
      • 2 aug 2021 - 15:21
    • AT heeft ‘m ook op de groei gekocht...

      • + 3
      • 2 aug 2021 - 15:29
    • Hem al na een paar wedstrijden gaan vergelijken met een ervaren rijder is dikke onzin natuurlijk. Wat goed is hoeft niet altijd heel snel te komen, de een heeft wat meer tijd nodig dan de ander om in een nieuwe klasse te wennen.

      Met hun ongeduld hebben ze bij RB al te veel carrières van jonge rijders om zeep geholpen en daar nog niets van geleerd.

      • + 3
      • 2 aug 2021 - 17:14
  • Gasly stabiel en snel. Yuki netjes auto over de finish gebracht. Gasly ben ik echt onder de indruk van maar ben er bang voor dat hij de druk van top team nooit aan kan. Anderszijds misschien kwam RBR destijds te vroeg voor hem, wie weet hoe het een tweede keer zou gaan. Maar snel vind ik hem zeker

    • + 1
    • 2 aug 2021 - 15:47
  • Off topic: wat zou ik graag De Vries volgend jaar in die Williams willen zien. Naast Latifi/Bottas of Russell maakt allemaal niet uit. En dan in 2023 samen met Russell bij Mercedes dan krijg je feest hier denk ik.

    • + 1
    • 2 aug 2021 - 15:48
    • En dan Frijns in een AT, dat zou Helmut eens moeten proberen...

      • + 0
      • 2 aug 2021 - 15:53
  • Yuki valt toch wel een beetje tegen. Snelheid is redelijk maar veel te veel fouten. Jammer

    • + 0
    • 2 aug 2021 - 15:49
  • daarom

    Posts: 852

    Helmut heeft alleen gezegd dat ze waarschijnlijk doorgaan met deze 4 rijders maar niet in welke vorm. Dit is nergens op gebaseerd maar waarom zouden ze Perez en Gasly niet switchen? Gasly verdient wel weer eens kans, Perez is een prima ervaren coureur om AT naar een hoger niveau te tillen. Daarbij, waar zou Perez anders heen moeten?

    • + 0
    • 3 aug 2021 - 02:07

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 7 feb 1996 (25)
  • Geb. plaats Rouen, Frankrijk
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar