user icon

Lewis Hamilton enthousiast over sprintrace: "Maar we moeten aan onze starts werken"

  • Gepubliceerd op 17 jul 2021 18:11
  • comments 20
  • Door: Rutger Lauvenberg

Lewis Hamilton zal niet met al te veel plezier terugkijken op zijn allereerste F1 sprintkwalificatie ooit. De Brit had de ultieme uitgangspositie om de eerste sprintrace in de Formule 1-geschiedenis te winnen en zijn uitmuntende kwalificatie gisteravond om te zetten in zijn 101ste pole position, maar moest na een slechte start Max Verstappen voorbij laten. Nadat de Brit in de eerste ronde nog twee speldenprikjes kon uitdelen in een poging de eerste plek terug te pakken, bleek de combinatie Red Bull en Verstappen toch weer het snelst.

Hamilton was dan ook teleurgesteld tijdens de post-kwalificatie interviews: “Ik heb alles gegeven en ik wil eerst de fans bedanken, want het is bijna niet te bevatten hoeveel energie zij mij geven en hun support betekent alles voor me. Maar ik moet me verontschuldigen dat het niet gelukt is om die zege te pakken in de eerste sprint. Morgen is er een nieuwe kans, maar het is nooit goed als je vanaf P1 verliest en we moeten proberen dit negatieve in positiviteit om te zetten."

Op de vraag of hij zich zorgen maakte dat hij een punt verloren had antwoordde de zevenvoudig wereldkampioen: "Elk punt telt en morgen proberen we het opnieuw. Red Bull was echter zo sterk en reden gewoon weg tijdens de race en ik kon echt niks doen om bij te blijven. Zij hebben echt geweldig werk verricht aan hun motor en flink wat performance gewonnen bij de starts, dus daar moeten we echt aan werken.”

Over het format van dit weekend was Hamiltion echter enthousiast: "Ik weet niet hoe het was om te kijken voor de fans, maar het was zo leuk om de kwalificatie op vrijdag te hebben en maakte de vrijdag veel mooier. Ik weet niet of dit de meest memorabele race ooit was, maar we moeten dit zeker blijven doen met misschien wat kleine aanpassingen."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Lewis en Mercedes lopen echt op hun laatste tandvlees om Max en RBR bij te benen dit seizoen. Eerst was er flexwinggate, daarna draggate, nu is er startgate. What's next? Colgate?

    • + 1
    • 17 jul 2021 - 18:28
  • Crankshaft

    Posts: 16

    Ook de long runs

    • + 0
    • 17 jul 2021 - 18:29
  • Loekie85

    Posts: 196

    Gaan ze nu de starts van RBR bespreken bij de fia die vuile jankerds

    • + 1
    • 17 jul 2021 - 18:40
    • mario

      Posts: 8.262

      Sneue reactie wederom...

      • + 5
      • 17 jul 2021 - 19:11
    • Tenenkrommend

      • + 5
      • 17 jul 2021 - 20:05
    • Zeg Loekie85, kun je ook wat normaler reageren? Op dit forum gaan we nog normaal met elkaar om en schelden wordt hier niet zo gewaardeerd.

      • + 5
      • 17 jul 2021 - 21:47
    • CliMax

      Posts: 146

      Tokkies be tokkie....

      • + 1
      • 18 jul 2021 - 08:54
  • Uiteraard werden de fans weer uitvoerig bedankt maar verder niks mis met de reactie van Lewis.

    Behalve dat de starts van RB zijn verbeterd vertelde Hamilton ook nog dat de starts van Mercedes juist wat minder zijn geworden.

    • + 2
    • 17 jul 2021 - 18:58
    • Hamilton heeft het hele jaar nog geen plek verloren bij de start. Nu heeft hij, en hij alleen, een slechte start. En dan heeft RB ineens gewonnen en moeten 'we' aan onze starts werken.
      Zou m sieren als hij eens de hand in eigen boezem zou steken

      • + 2
      • 17 jul 2021 - 22:48
    • CliMax

      Posts: 146

      Well said Tieske, het moet niet gekker worden inderdaad. Hoe kan je een slechte start nou ook weer bij het team ('we') leggen? Ben je als rijder straks nergens meer verantwoordelijk voor? Maar als het goed gaat wel lekker strijken met de eer.

      • + 0
      • 18 jul 2021 - 08:56
  • Vond het maar lala, de regie liet 90% Alonso zien die alleen maar plekken verloor na een sublieme start. Mag van mij verdwijnen.

    • + 1
    • 17 jul 2021 - 19:02
    • Nee joh, Alonso is juist een enorme aanwinst. De kans dat hij volgend seizoen met al zijn ervaring prima overweg kan met de nieuwe auto schat ik dan ook hoog in.

      • + 1
      • 17 jul 2021 - 19:14
    • Ho ho niet Alonso verdwijnen, nee zeker niet, beetje lullig opgeschreven dat weer wel. Nee ik bedoelde dit format, deze sprint.

      • + 0
      • 17 jul 2021 - 19:24
    • Bovendien was hij aan het maximaliseren met zijn steeds slechter wordende banden en deed dat nog redelijk succesvol.

      • + 0
      • 17 jul 2021 - 19:25
    • delange

      Posts: 1.555

      Bedoel je die 84 keer slingerend rijden? Of mag dit op een recht stuk?

      • + 0
      • 17 jul 2021 - 21:25
    • Fernando mag dat wel, als enige.

      Maar als Marcus volgend jaar weer meerijdt mag hij dat ook.

      • + 0
      • 17 jul 2021 - 22:03
  • 'we' ...ik

    • + 0
    • 17 jul 2021 - 19:52
  • Opeens moet Mercedes aan de start werken volgens Lewis.
    Terwijl Bottas ook een prima start had en zelfs inhield na de eerste bocht om Lewis voor te laten.

    • + 1
    • 17 jul 2021 - 20:10
    • Exact, bottas had hem aan de binnenkant moeten houden in bocht 1, dan was hij voorbij Hamilton geweest.

      • + 0
      • 17 jul 2021 - 20:51
    • delange

      Posts: 1.555

      Bill....bottas stond op rood hé....Lewis zijn start was gewoon slecht...die van Max super.

      • + 0
      • 17 jul 2021 - 21:26

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar