user icon

Damon Hill ziet gouden toekomst voor Britse coureurs

  • Gepubliceerd op 12 jul 2021 09:07
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Damon Hill gelooft dat de toekomst er rooskleurig uitziet voor Groot-Brittannië met Lando Norris en George Russell. Groot-Brittannië bevindt zich in een hoogconjunctuur als het gaat om de Formule 1, met naast de twee eerder genoemde coureurs, Lewis Hamilton die het coureurskampioenschap won in zes van de afgelopen zeven seizoenen.

Hamilton heeft een nieuw contract getekend om tot eind 2023 bij Mercedes te blijven, maar als we verder kijken dan de tijd van de 36-jarige in de Formule 1, vestigen George Russell en Lando Norris zichzelf als sterren om de Britse vlag in de toekomst van Hamilton over te nemen.

Norris heeft in 2021 al drie keer het podium gehaald en kwam ook naar voren als een grote verrassing om de strijd voor pole position bij zowel de GP's van Emilia Romagna als van Oostenrijk. Hij is ook de enige coureur die tot nu toe in elke race van het seizoen punten heeft gescoord.

Russell blijft ondertussen zijn strijd versterken om Hamilton's teamgenoot te worden voor 2022, waarbij hij consequent beter presteerde dan verwacht werd van zijn Williams en zelfs Q3 haalde tijdens de tweede race in Oostenrijk.

Volgens de voormalig wereldkampioen van 1996 is de erfenis van de Britse coureurs in goede handen bij de twee jongen coureurs. Hill zegt in de F1 Nation podcast: "Lando is heel, heel speciaal, daar bestaat geen twijfel over. We hebben het ook over George Russell. We hebben het over Britse coureurs die de Britse Grand Prix gaan rijden. De toekomst is zeker heel rooskleurig.”

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Pitcrew

    Posts: 53

    Er lijkt inderdaad een mooie lichting aan te komen na “het tijdperk Hamilton”. Niet specifiek Britse coureurs
    Hoe gaaf zou het zijn als we straks een strijd kunnen gaan zien tussen Norris bij McLaren, Leclerc bij Ferrari, Russell bij Mercedes en Verstappen bij Red Bull.
    Het zal wel een utopie zijn, maar ik hoop echt dat die vier teams onder de nieuwe regels aan elkaar gewaagd zijn!

    • + 3
    • 12 jul 2021 - 09:29
    • SEN1

      Posts: 1.255

      Als je de f1 moet geloven zal alles dichter op elkaar komen. Dus waarom niet?

      • + 0
      • 12 jul 2021 - 09:31
    • Wat dacht je van de pandemie @Sen?
      Voorlopig nog ff ruim voldoende afstand houden hé.

      • + 0
      • 12 jul 2021 - 11:08
    • SEN1

      Posts: 1.255

      Haha, op anderhalve meter dan.

      • + 0
      • 12 jul 2021 - 15:59
  • En ze zullen allemaal verslagen worden door 'n coureur met 'n Belgische moeder.

    • + 3
    • 12 jul 2021 - 09:31
    • walteij

      Posts: 1.521

      Absoluut, maar wel een Canadese vader toch? ;)

      • + 3
      • 12 jul 2021 - 09:39
    • Tuurlijk.

      • + 0
      • 12 jul 2021 - 09:42
    • Of een Engelse vader (Norris)?

      • + 0
      • 12 jul 2021 - 09:58
    • nutstree

      Posts: 353

      Hmm, veel belgische moeders betrokken...

      • + 0
      • 12 jul 2021 - 10:26
    • Beri

      Posts: 3.536

      Die rampetampers van een Zuiderburen van ons..

      • + 1
      • 12 jul 2021 - 10:55
    • Ik zie een helder patroon: Die Belgische dames zetten F1-coureurs op de wereld en vervolgens worden ze gedumpt.

      • + 1
      • 12 jul 2021 - 11:06
    • snailer

      Posts: 5.635

      Die Belgen zijn goede F1 broeders. En dat terwijl het om zusters gaat.

      • + 0
      • 12 jul 2021 - 11:15
  • jd2000

    Posts: 4.954

    Ach, voetbal was ook "coming home".

    • + 2
    • 12 jul 2021 - 09:36
    • Numnum

      Posts: 2.872

      Ik vond die knipoog naar de vroegere Nederlandse strafschopkwaliteiten wel sympathiek.
      Ze hadden er ook aan voorbij kunnen gaan en gewoon raak kunnen schieten.
      Toch lief van ze.

      • + 0
      • 12 jul 2021 - 09:48
  • Dat heeft die oude Damon goed gezien! Wat een baas!

    • + 0
    • 12 jul 2021 - 10:06
    • Beri

      Posts: 3.536

      Maar wat vind jij daar nou van @Pete?

      • + 1
      • 12 jul 2021 - 10:56
    • ik vind het een beetje te vroeg om daar in dit stadium al iets over te zeggen. Er zijn mij teveel haken en ogen aan het verhaal. Teveel mitsen en maren. En dan bestaat het gevaar dat ik er gruwelijk naast zit met mijn uitlatingen, en dat de kenners mij daar later op afrekenen, en dat wil ik koste wat kost voorkomen. Maar verder kan ik me wel vinden in de woorden van Damon Hill.
      Athans, dat hangt er vanaf..
      Wat zei hij eigenlijk?

      • + 0
      • 12 jul 2021 - 11:00
    • Ben ook zeer content met deze nieuwe en vernieuwende inzichten.

      Het werd drie, vier jaar geleden ook al geopperd, maar nu uit Hills mond komt het pas echt binnen en hecht je er pas waarde aan.

      Dat doet ie goed, die Damon.

      • + 0
      • 12 jul 2021 - 11:02
    • Als een Ralf Schumacher zulke voorspellingen doet dan denk je bij jezelf "ja ja zal wel Ralf.."
      Damon kan het gewoon overtuigender brengen, wat hij ook zegt, zelfs als hij met de boodschap komt dat de aarde plat is denk je nog bij jezelf dat hij een punt heeft..
      Ik weet het niet, komt door zijn sympathieke grijze bef-baardje denk ik

      • + 0
      • 12 jul 2021 - 11:04
    • En als coureur maakte hij ook bijna altijd al zo’n beschaafde indruk.
      Echt een gentleman.

      Hoop eerlijk gezegd dat Norris en Russell juist Damon Hill als grote voorbeeld en inspirator zien en niet Lewis Hamilton, Nigel Mansell, Jim Clark, Stirling Moss of noem maar op.

      In vergelijking met Damon waren/zijn dat echt ordinaire lieden met beperkte inzichten en opvattingen.

      • + 0
      • 12 jul 2021 - 11:21
    • Beri

      Posts: 3.536

      Damon Hill is de bescheidenheid zelve gebleven. Nederig als hij is, zal hij nooit Britse rijders de hemel in prijzen.

      • + 0
      • 12 jul 2021 - 12:16

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.467
  • Podiums 102
  • Grand Prix 128
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar