Nick Heidfeld: "Lotus Renault GP is de juiste weg ingeslagen"

Lotus Renault GP is op de juiste weg naar betere resultaten, dat is de mening van Nick Heidfeld. De Duitser kon samen met teamgenoot Vitaly Petrov niet eens in de top tien rijden in Monaco, maar in Canada verging het Renault al stukken beter. Volgens Heidfeld heeft het team alles goed geanalyseerd en zijn ze de juiste weg ingeslagen.

"Het was belangrijk voor mij en het team dat we na de race in Canada enkele problemen onder de knie hadden gekregen waar we in Monaco last van hadden", vertelde Heidfeld. "We weten nu welke kant we op moeten gaan en daarmee zijn we al begonnen tussen de Grands Prix van Monaco en Canada in. De problemen zullen niet in één keer verholpen zijn, maar we zijn op de juiste weg."

Volgens teambaas Eric Boullier is het van belang dat Renault in de komende vier races voor de zomerstop nog enkele podiumplaatsen gaan scoren. "We hebben nog een podium of twee nodig om ons te handhaven op de plaats waar we nu staan en Mercedes GP bij te houden. Zij hebben zichzelf namelijk al verbeterd dit seizoen. Het is belangrijk voor ons om de vierde positie bij de contructeurs te houden. Dat is nu onze prioriteit."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • smvs

    Posts: 408

    Nu jij zelf nog Nick.

    • + 0
    • 18 jun 2011 - 17:07
    • @ smvs: Zoals Heidfeld al aangeeft, Renault is de juiste weg ingeslagen. Ze zijn druk bezig met sponsoring te vinden in Brazilië om het mogelijk te maken dat Heidfeld vervangen wordt door Senna!

      • + 0
      • 18 jun 2011 - 17:50
  • bvonk

    Posts: 930

    Alleen ging Heidfeld niet de juiste weg op in Canada! ;)

    Zonder gekkigheid, hoop dat Renault nog leuke dingen laat zien dit jaar. Denk dat Heidfeld beter kan dan wat we tot nu toe hebben gezien van hem.

    • + 0
    • 18 jun 2011 - 17:08
  • mitch

    Posts: 86

    wat kletst die heidfeld toch veel ... laat hij maar is wat harder rijden ik vind petrov tot nu toe vele malen beter..

    • + 0
    • 18 jun 2011 - 21:34
    • Ja, idd, met de ervaring die hij heeft knalde hij op knullige wijze op een langzamam accelererende Kobayashi. Daarbij heeft hij volgens mij grootse moeite met Petrov, die dit jaar wel een goede stijgende lijn laat zien en die gevoelsmatig ook gewoon beter is dan Heidfeld

      • + 0
      • 19 jun 2011 - 05:53
    • Ben je niet in de war met Alguersuari? Daar klapte Petrov achterop in Monaco. Of reed Petrov nou gewoon in de vangrail?

      • + 0
      • 19 jun 2011 - 12:12
  • Michael

    Posts: 1.434

    Heidfeld voelt dat zijn laaste dagen bij het team er aan komen. Zal nog enkele positieve uitspraken doen om zijn stoeltje te verdedigen. Gezien zijn optreden in de laatste GP denk ik dat Senna er aan komt.

    Ben zeer benieuwd hoe Senna zich presenteert in een van de beste auto\'s van de grid.

    • + 0
    • 19 jun 2011 - 11:12
  • Dennoow

    Posts: 962

    Ik vond Heidfeld helemaal niet slecht in Canada hoor, weet niet welke race jullie hebben gekeken maar Kobayashi maakte een foutje en hij kon niet meer uitwijken. Maar hij reed ver vooraan en hij was snel en competatief. Een stuk beter dan Petrov, die maakt veel teveel fouten in z\'n 2e jaar. De mensen die hem goed vinden zijn Alonso-haters in de regel. Maar Heidfeld doet het niet heel goed, dat is waar.

    • + 0
    • 19 jun 2011 - 14:35
    • Michael

      Posts: 1.434

      Mag een coureur die in zijn 2e jaar zit een paar foutjes maken. Er zijn er bij die al heel wat jaren bezig zijn en grove fouten maken zoals H...

      • + 0
      • 19 jun 2011 - 17:18

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar