Lewis Hamilton: "Ik zat halverwege naast Jenson"
- Gepubliceerd op 12 jun 2011 20:00
-
76
- Door: Robin Smeets
Button kwam met minder snelheid uit de laatste chicane, waarna Lewis Hamilton zijn auto naast die van Button probeerde te zetten. Na afloop vertelde de Brit tegen de BBC: "Het zijn erg moeilijke omstandigheden. Ik deed m'n best om de auto in het rechte spoor te houden. Ik lag goed op snelheid en kwam beter de laatste bocht door. Ik reed aan de buitenkant en volgens mij zat al halverwege naast hem. Opeens stuurde hij mijn kant op. Ik weet niet of hij me niet heeft gezien, maar opeens zat ik in de muur."
Trending nieuws
-
'Red Bull zet alles op alles en doet Verstappen astronomische aanbieding'
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft de gemoederen bezighouden. In aanloop naar de Grand Prix va...
22 jun 2026 14:09 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.570 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (76)
Login om te reagerenPosts: 10.412
ja jo je voorwiel naast achterwiel van jenson is half...
Posts: 4.499
Hamilton vertelde er tevens bij dat hij de beelden nog niet gezien had...
Posts: 11.414
Schumacher werd voor hetzelfde vergrijp op Barrichello tot de grond afgebrand. Nou doet Button het bij Hamilton en dan is het natuurlijk weer Hamilton\'s fout ...
Posts: 3.592
Patrick; Verschil is wel dat Schumacher zicht had en Button vrijwel niet. Laatste moment dat Button in de spiegels keek, zat Hamilton iets rechts van \'m. Ik geloof echt niet dat ie wist dat ie links zat en net met z\'n voorvleugel langs zijn achterwiel.
Posts: 1.434
Ik heb dat al verleden keer gezegd deze man moet is behoorlijk gestraft worden. Uitsluiting van één race. Eerst Webber en nu zijn eigen maat Button. Ik denk dat de liefde voor Lewis bij McLaren weg is en dat men zich gaan concentreren op Button.
Posts: 11.414
Button zat toch gewoon in zijn spiegels te kijken toen Hamilton ernaast kwam? Hij bleef gewoon doordouwen.
Button zegt inderdaad dat hij Hamilton niet gezien heeft, maar de conclusie zou dan wel zijn dat ze een keer wat aan die spiegels moeten doen.
Posts: 18.535
In de regen zie je daar gewoon niets door op een bepaald moment.. Sowieso hebben die spiegels al geen groot zichtveld.
Posts: 5.792
Deze keer had Hamilton wel gelijk.
Posts: 631
Hij zat er wel voor de helft naast, maar gewoon een race incident. Button had hem over het hoofd gezien, maar wat nog lulliger is, is dat Hamilton\'s ophangen helemaal niet was afgebroken en hij gewoon een lekke band had. Dus hij had gewoon naar de pit door kunnen rijden, en hoefde zijn auto niet aan de kant te zetten.
Posts: 154
Ze gaven net bij de bbc door dat er wel het een en ander afgebroken was , dus zijn race was toch al wel afgelopen.
Posts: 3.091
Driveshaft was krom.
Posts: 2.195
bij Webber was het wel een race ongeluk , maar bij Jenson was hij nog ver weg hoor
Posts: 619
Beetje verkeerd vertaald: \"Ik heb nog geen beeldmateriaal gezien, maar ik dacht dat ik halverwege Jenson zat. Ik denk niet dat hij mij heeft gezien, want hij stuurde mijn kant uit en ik raakte de muur.\"
Posts: 4.499
Inderdaad...
Posts: 880
Tsja, hij zou ook eens zeggen .. \"dit was mijn schuld en ik had het niet moeten doen\". Hij was duidelijk weer \'hot and bothered\' na dat gedoe met Webber en Schumacher. Vind niet dat hij net zo fout zat als in Monaco, maar .. het kan toch geen toeval zijn dat het élke keer weer Hamilton is?
Posts: 1.434
Schumacher liet wel even zien, dat moet je bij mij niet flikken.
Posts: 54
Wat een achterlijke actie van Button zeg! Hij kan t dus maar niet verkroppen dat z\'n teamgenoot vele malen sneller is dus drukt ie m maar in de muur! Tis dat hij in een Mc Laren rijd, anders zou ik zeggen: 5 plaatsen grid penalty. Hopeloos persoontje.
Posts: 2.852
haha kansloze reactie dit. Ik snap dat je reageert uit frustratie maar nu maak je jezelf belachelijk. Button gaat met opzet zijn teamgenoot uit de race beuken?
Ik denk dat Hamilton de verkeerde kant koos en Button hem niet gezien had.
Posts: 880
Als er één iemand in het huidige veld is waarvan ik niet verwacht dat die zijn teamgenoot moedwillig uit de race zou beuken is \'t Button.
Posts: 4.499
@ Evert: Button reed op de normale racelijn, kijk maar naar Schumacher die voor hen reed. Je kunt je beter afvragen waarom Hamilton in dat gat probeerde in te halen...
Posts: 1.745
Ja als je Hamilton onboard bekijkt zie je dar er helemaal geen gat is.
Posts: 146
Evert,Ik denk dat Uw glazen wat bijgewerkt moeten worden.Button volgde de ideale lijn zoals Schumacher voor hem en alle andere rijders.Hamilton dacht...Vorig jaar moest Button plaats maken en mij doorlaten,hij zal het dit jaar ook wel doen zeker.
Onverantwoord die actie van Hamilton.Voor mijn part mogen ze hem 6 races schorsen zoals Todt al voorstelde.
Posts: 1.745
Ach hij was gewoon wat gefrustreerd door Schumacher z\'n vervolgcursus \"verdedigen voor gevorderden\".
Posts: 1.525
Alsof Button zoiets zou doen. Laat je nakijken idioot...
Posts: 4.499
@ Swearengen: Schumacher veranderde van lijn in het remgebied, mag dat uberhaupt wel?
Posts: 712
Daar gaat de goede relatie neem ik aan...
Posts: 4.499
Valt wel mee denk ik... Wordt vanavond nog als volwassen mannen uitgepraat. Volgens McLaren\'s point a view is het een race-incident.
Posts: 1.745
Hoop voor Button dat die bodyguards van Rihanna??? er dan niet bij zijn. Die zijn inmiddels \"matties\" van Hamilton.
Posts: 5.397
Wat een knuppel die Button zeg.. Dit kost McLaren en vooral Hamilton enorm veel punten. Het wordt overigens tijd dat Hamilton stopt met luisteren naar die knuppels aan de pitmuur en zijn eigen keuzes maakt. Want hij had dus eigenlijk gewoon een lekke band ipv een gebroken ophanging. Nieuw setje banden eronder en hij had nu op de grid gestaan. Ik ben hoop blijven houden over Lewis zijn titelmogelijkheden.. Maar Vettel krijgt het wel in de schoot geworpen door McLaren nu.. En wat een mietjessport begint Formule 1 te worden. Vroeger hadden we nu gewoon op ronde 40 ofzo gezeten. Maar tegenwoordig leggen we de race stil.. De FIA gooit zijn eigen ramen in en vern**kt de sport gewoon. Voortaan maar gewoon hopen op een droge race, is veel spannender.. Ongelovelijk!
Posts: 18.535
Het was toch zijn eigen keuze om in dat kleine gat te duiken terwijl hij langs een wijd open andere kant kan?
Posts: 2.049
@RUTH: ja en dan? Het gat was groot genoeg en Hamilton reed toen hij in het gat zat gewoon rechtdoor. Hij deed echt niets verkeerds hoor.
Posts: 4.499
@ Kevin: Ten eerste hield Button zijn racelijn en heeft hij Hamilton niet kunnen zien, dus het is een race-incident. Ten tweede was de ophanging weldegelijk kapot en was de race onmogelijk te hervatten voor Hamilton.
Tot slot, als je bodemplaat maar 0,5 cm boven het asfalt hangt en het circuit staat blank van de regen, is het onmogelijk om te racen. Zolang de bodemplaat niet op enkele cm komt kun je niet meer racen onder deze condities...
Even je feiten op een rijtje zetten Kevin...
Posts: 18.535
Hamilton weet toch net zo goed dat daar de racelijn is? Het gat was maar NET groot genoeg, hij moest al bijna met zijn wielen op het gras en toch probeert ie het langs daar, gaat hij langs buiten, dan heeft hij dat probleem helemaal niet. Zeker als je weet dat je in de regen nauwelijks wat ziet.
Posts: 2.049
@RUTH: idd Hamilton weet zeker dat daar de racelijn is. Dat heet tactiek: je zorgt dat je tegenstander niet de ideale lijn kan volgen (simpelweg omdat je daar al deels aan het rijden bent), zodat die op het natte gedeelte moet rijden, en dus zo minder grip heeft en eerder de remmen in moet. Dat is doelbewust en daar is totaal niets mis mee. Je kan wel blijven zagen van dat Hamilton de binnenkant moest nemen, maar feit blijft dat hij niets verkeerd deed met de buitenkant te pakken. Het is gewoon jammer dat Button Hamilton niet zag, maar ja wat wil je ook met zo een weer.
Posts: 146
Kevin,Familie van evert?Hamilton is volledig in de fout en wat zijn lekke band betreft,er was meer schade aan de wagen dan lief was en de opgave was het enige wat mogelijk was.Zijn duel met Webber is ook niet zuiver te noemen en die actie naar Schumacher toe had hij ook anders ingeschat.Daar kon hij meteen zien wie 7 maal wereldkampioen is.6 races schorsen moeten ze die man zoals todt eerder melde
Posts: 5.397
M4U: www.youtube.com/watch?v=-xDMvKHoAyU
Posts: 11.414
\"Het was toch zijn eigen keuze om in dat kleine gat te duiken terwijl hij langs een wijd open andere kant kan?\"
Ja, er was een gat aan de BINNENKANT van de opkomende bocht. Natuurlijk duikt hij daarin. Button mag Hamilton gewoon niet van de baan douwen.
Button deed aan het eind van het race exact hetzelfde bij Webber. De racelijn liep daar helemaal niet vlak langs de muur, daar was gewoon een autobreedte beschikbaar.
Posts: 1.434
Dit is de ommekeer in zijn carriëre. Zoveel fouten in de laatste 2 races. Bij Schumacher hoef hij dergelijke geintjes niet uit te halen. Voor de zoveelste keer gooit hij weer een WK weg
Posts: 11.414
Hij ging Schumacher anders wel op eenzelfde manier voorbij in Monaco.
Posts: 2.049
Mensen, dit is gewoon een pure racing incident. Accepteer dit gewoon. Iedereen kan nu wel zeggen van: die had zijn wiel daar en de andere had zijn wiel daar, en hij stuurde in en dit en dat, maar het punt: Hamilton zat er langs en deed absoluut geen enkele beweging met de auto. Button heeft Hamilton niet gezien (met dat weer zijn achteruitspiegels gewoon onbruikbaar) en stuurde in voor de racelijn. Lijkt me toch duidelijk dat het dom is een schuldige aan te wijzen.
Posts: 54
Toeval? Hij zorgt iig voor actie en durft te racen! Dat saaie rondjes rijden gaat vervelen hoor! Dan maar eens crashen. MOnaco is een verhaal appart, maar verders is Lewis wel de smaakmaker!
Posts: 4.499
@ Evert: Hamilton is zeker een smaakmaker met 10% van alle inhaalacties van dit seizoen. Maar, zijn acties van de afgelopen twee races helpen hem niet...
Posts: 146
hoe zou uw reactie zijn mocht die actie uitgevoerd zijn door Schumacher?
Posts: 11.414
\"hoe zou uw reactie zijn mocht die actie uitgevoerd zijn door Schumacher?\"
Schumacher deed in Hongarije wat Button deed. We weten wat de reacties daarop waren. Ik neem aan dat de Schumacher fans van toen, nu ook allemaal Hamilton\'s kant kiezen.
Posts: 1.434
Ik kies Hamiltons kant niet. Die knaap is behoorlijk fout bezig. Maar dat zag je ook afstralen van de gezichten van het team McLaren.
Posts: 11.414
Inderdaad, en daarom heb je ook de naam van je idool gebruikt als alias (en een hoop officials, maar dat terzijde)
Posts: 18.535
Schumacher deed helemaal niet wat Button deed. Schumacher ging sturen op het moment dat Barrichello een actie deed en bleef sturen zelfs toen Barrichello er HELEMAAL naast zat. Hamilton is niet verder gekomen als het achterwiel van Button die niet één keer extreem is gaan sturen. Als je die twee zaken hetzelfde noemt, dan weet ik wel dat ik je niet meer moet geloven.
Om de één of andere reden geven de stewards dus ook exact hetzelfde als mij aan, maar dat is voor jou nog niet voldoende.
Posts: 1.745
Hiervan vind ik het moeilijk te beoordelen wie fout zat. Maar die actie op Webber was weer enorm kansloos zeg. Gelukkig is Webber i.t.t. Massa en Maldonado niet uit de race geramd. Die gast heeft echt moeite met inhalen. Veel te optimistisch.
Posts: 2.181
Het is idd moeilijk te beoordelen,maar je kunt wel zien dat Janson wel een beetje van zijn lijn afwijkt en sterk nog wanneer hij in zijn spiegels kijkt...Maar tja zeg het maar ...
Posts: 4.499
@ Fusy: Button hield zijn racelijn en heeft hem niet gezien. Heb je zijn verbazing niet gehoord over de radio?
Posts: 696
Als er iets kansloos is, dan is dat jouw opmerking!
Webber laat de deur open, Hamilton grijpt die kans, maar gaat te ver over de kerbs. Daardoor is hij slechts een passagier in zijn auto.
Kom ons even vertellen wat daar zo \'kansloos\' aan is!
Opvallend is ook, dat iedereen Hamilton aan het bashen is, waar men afkeurend was toen hij in 2008 te Brazilië \'te voorzichtig\' reed!
Ga anders naar het schaken op tv kijken...
Posts: 962
Nou ja, hij gleed van de curbstones af en daar zat dan ineens Webber. Tsja! Met Button had ie het ook niet echt goed gedaan. Hij leek wel redelijk snel maar hij rijdt een beetje gefrustreerd rond. Als de race zo afgevlagd wordt is het voor het kampioenschap echt enorm dramatisch.
Posts: 1.653
Inderdaad die actie op Webber was weer echt Monaco-style. Gelukkig voor Webber zijn de muren hier verder uit elkaar.
Posts: 1.745
Nu ik de beelden zie: alles behalve halverwege. Voorwiel raakt achterwiel...
Posts: 7.033
Vanaf Canada moest er vooral voor Vettel geëndigt worden om nog kans te maken op het kampioenschap. Dat besef was er bij Lewis zelf ook maar al te goed dus moest hij risico nemen. Het was alles of niets. Met een 2de plaats achter Vettel bvb schiet je ook niks mee op. Felicitaties aan de Vettel fans met zijn 2de titel(zei ik na de Q in Monaco eigelijk al) Op naar 2012 met hopelijk een auto die ook meer tegenstand kan bieden tegen RBR op het gebied van downforce. Blown Defusser verdwijnt dus ik kijk daar naar uit. Dit seizoen kan me nu weinig meer schelen.
Posts: 1.745
Een race win je niet in de eeste tien ronde. En zeker een regenrace niet.
Posts: 7.033
Tsja, Als Lewis een mogelijkheid ziet om in te halen doet hij het ook gewoon en ik geef hem gezien deze inhaalpogingen geen ongelijk dat hij het probeerde, je moet er toch een keer voorbij he? Dit had ook kunnen gebeuren als Lewis rustiger zou zijn geweest in het begin.
Posts: 18.535
Misschien, maar hij maakt de foute keuzes. Hij zit nog niet naast Webber en remt echt te laat, moet dan over de kerb en als er iets is wat in de regen dan gebeurd, dan is het wel doorschuiven.
Met Button hetzelfde, hij heeft een zee van ruimte, weet dat Button hem waarschijnlijk niet ziet en kiest voor het minigaatje net naast de racelijn. Waarom niet die wijde lijn?
Posts: 1.434
<<Blown Defusser verdwijnt dus ik kijk daar naar uit. Dit seizoen kan me nu weinig meer schelen.>> Dit is geen racen meer. Schumacher ligt op de 2e plek. Door snufjes als vleugeltje open komen achterliggers op het podium. De echte coureur wordt hier ingehaald door technische zaakjes op je wagen en regeltjes wanneer je ze mag gebruiken.
Posts: 2.263
Lol, gister iedereen nog hopen op een DNF voor Vettel!
Posts: 1.754
Lewis moet risico nemen maar niet te veel. Om een race als eerste te eindigen moet je wel eerst de race eindigen. Doodzonde dat hij in de eerste rondjes iedereen voorbij probeert te gaan. Hij is absoluut een geweldige coureur maar dit zijn stomme onnodige acties die hem keer op keer het kampioenschap kosten. Net als vorig jaar kan hij de rust niet bewaren en verliest het overzicht. Als er een gebied is waar hij zich kan verbeteren is dit het wel.
Posts: 10.071
Nou, zit bbc te kijken, Lewis heeft ff gezellig onderonsje met Rihanna, tja.. making the best of a bad situation, ik moet het hem nageven ;)
Posts: 2.263
Misschien kunnen ze ruilen, denk dat Rihanna nog beter rijdt lol:P
Posts: 3.984
Doe daar maar lacherig over, maar dat is dus juist tekenend voor zijn prestaties. Hij is met heel andere business (show) bezig dan met F1.
M.i. zwermen te veel celeberties rond Lewis en te weinig F1 kenner en adviseurs om hem heen en dat is te zijn op de baan.
(ik ben LH fan)
Posts: 1.653
Daar zal Nicole niet mee opgezet zijn..
Posts: 4.499
@ Dominic uit Hoofddorp: Wel als je Chris Brown in een auto achter d\'r aan laat rijden....
Posts: 4.499
@ AyrtonS: Onzin, tijdens het weekend moet ieder zijn eigen balans vinden van ontspanning en focus.
Ik vind het veel opmerkelijker dat bijvoorbeeld Schumacher tijdens de code rood staat te kletsen met enkele celebs in plaats van zijn team...
Posts: 18.535
Euh M4U, Schumacher heeft ook wel zeker een uur staan babbelen met zijn team. Op een bepaald moment ben je wel uitgepraat hoor. Daarenboven kan hij ook geen mensen negeren, toch?
Posts: 3.984
Inderdaad wat een stelletje wijven zeg. Waarom achter de sc starten niet gewoon normaal als echte mannen starten, want het regende toch niet. Het spannendste van de huidige F1 is de start en dat wordt zelfs ontnomen.
Ik ben Lewis fan, maar Lewis graaft zijn eigen kuil langzamerhand. Ik dacht hij zal wel na Monaca geleerd hebben iets meer geduld te hebben maar nee hoor, hij steekt de auto waar het helemaal niet kan. Button verwachte dat ook niet aan die kant, want dat was de ideale racelijn.
Wat ik al na Monaca zei, Lewis heeft een mental coach nodig en moet zijn wijf thuis laten, zodaat hij ook het hele weekend met racen bezig is. Sinds zijn vader niet zijn manager is, doet hij af en toe hele rare dingen op de baan.
LH uithuilen en opnieuw beginnen en leer nou eens van je fouten, want je bent de snelste en zonder deze foutjes ook de beste.
Posts: 106
Een dood saaie race tot nu toe, met deze uitslag is Vettel zo goed als kampioen, en wordt gaan de kijkcijfers voor de rest van het seizoen omlaag.
Posts: 435
Goede move Hamilton, nog een paar races op deze manier en het kampioenschap is voorbij, kan Vettel rustig op zijn volgende kampioenschap af koersen. Het wordt steeds duidelijker, in het begin van zijn f1 mocht hij zo.n toeren uithalen, nu wort dat bestraft. Cursus slim rijden bij de LOI voor Lewis,
Posts: 106
Vettel wordt met deze uitslag nog voor de zomer kampioen, en daarmee wordt het seizoen 2011 de saaiste sinds 2004. Dit gaat dit jaar en misschien zelfs volgend jaar heel veel kijkcijfers kosten. Let maar op.
Posts: 61
Wat is onze \"Hamilton Fanboy\" PatrickL.L stil de laatste tijd.
Posts: 11.414
Zat de race te kijken. Sorry hoor.
Posts: 24
kan gebeuren jenson zag lewis niet en er was veel spray achter jenson maar vorig jaar was het vettel die in aanraking kwam met mark webber en hij werd wereldkampioen dat jaar misschien gebeurt het hetzelfde met hamilton
Posts: 646
Dit vergelijken met Schumacher-Barrichello is onzin!
Schumacher zag Barri al rondenlang naderen en tenslotte passeren. N.b. op de enige plaats waar dat in Hongarije kan.
Diezelfde Schumacher reed overigens net voor Button, zonder een onmiddellijke achterligger. En hij volgde dezelfde lijn als Button.
Dat IS daar nu eenmaal de ideale lijn.
Button zou het overigens niet durven. Met die snelheid zijn eigen ploegmaat in de wielen rijden als die hem al half gepasseerd zou zijn.
Hamilton is een echte racer pur sang. Maar hij moet iets meer nadenken. Zie Monaco.