user icon

Groot litteken op linkerhand herinnert Romain Grosjean aan vuurzee

  • Gepubliceerd op 17 mei 2021 10:38
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Romain Grosjean boekte afgelopen weekend zijn eerste grote successen in de IndyCar Series. De Fransman veroverde zijn eerste pole position in meer dan tien jaar en in de race moest hij alleen Rinus van Kalmthout voor zich dulden. Tijdens de podiumceremonie toonde Grosjean ook weer eens zijn gehavende linkerhand, waar een groot litteken hem voor altijd zal herinneren aan de vuurzee die hij vorig seizoen in de Grand Prix van Bahrein overleefde. Met die hand mocht hij dit weekend weer eens een trofee de lucht in tillen.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • "What doesn't kill you, makes you stronger"

    Laat dat litteken een reminder zijn hoeveel geluk je hebt gehad, en dat je moet genieten van de mooie dingen in het leven. Ook als het even tegen zit.

    Bonne chance Romain!

    • + 4
    • 17 mei 2021 - 10:45
    • Snork

      Posts: 11.125

      Mooi gezegd! En geweldig dat hij nu al een pole position reed en op P2 de finish haalde. Die gast kan echt wel een potje serieus sturen en heeft wat mij betreft bewezen dat hij zich door niks uit het veld laat slaan. Hulde.

      • + 0
      • 17 mei 2021 - 13:33
  • Wat ik vooral mooi vond is om Grosjean weer oprecht te zien lachen en genieten! Hij zag er echt gelukkig uit en leek een heel ander persoon dan hoe hij er de laatste 2 jaar bij Haas bij liep.

    Geniet ervan Romain en ik vind het mooi dat je meedoet bij de IndyCars!

    • + 3
    • 17 mei 2021 - 11:27
    • snailer

      Posts: 5.228

      Ben altijd wel een beetje fan geweest van hem. Dus ik deel alleen al daarom je gevoelens.

      1 of 2 keer per jaar probeer ik wel eens een Indi race. Deze heb ik gekeken en ik moet zeggen dat deze race me wel beviel. Voor het eerst sinds jaren eigenlijk.

      Grossjean was groots na zijn verlies. Zo zie ik zijn tweede plek. Grote delen van de race waren van Kalmthout en hij erg snel. Ze verdienden de 1-2 in welke volgorde dan ook. Op het laatst had Grossjean nog wat pech met een achterblijver, anders was het best close geweest op het laatst gok ik.

      Viel me trouwens ook op dat Ericsson het niet echt slecht deed of zo. Heb ik altijd een aardige kerel gevonden.

      • + 0
      • 17 mei 2021 - 12:04
  • Jaja Romain, dit ziet er bij mij ook weleens zo uit als ik net van tevoren een frambozen ijsco op heb......en dat vind ik net zo erg.

    • + 1
    • 17 mei 2021 - 11:31
  • Zou dat zo blijven? Of zou hij nog cosmetische operaties voor de boeg hebben?

    • + 0
    • 17 mei 2021 - 11:50
    • Skimi

      Posts: 511

      Ongetwijfeld zal de textuur en kleur van het litteken nog iets veranderen. Al met al zijn we nog geen half jaar verder maar het geheel blijft goed zichtbaar en ongetwijfeld zal hij er iets van hinder van hebben. Al lijkt dat de voornaamste hinder, het stuur vastgrijpen en dus spanning op die huid zetten, hem goed af te gaan

      • + 1
      • 17 mei 2021 - 12:35
    • De eerste jaren "werken" brandwonden, en zal Romain jaarlijks nog wel 1 of 2 keer een operatie moeten gaan om de opgebouwde spanning van de huid te halen. Over een paar jaar is de wond tot rust gekomen, en kan hij ervoor kiezen om een stukje huid (van bijv zijn kuit) over zijn hand heen te laten "plakken" om de bull er optisch weer een stuk normaler te laten uitzien.

      • + 1
      • 17 mei 2021 - 12:54
    • Grosjean heeft een tijd geleden gezegd dat hij absoluut geen cosmetische operaties wou ondergaan. Hij heeft van de dermatoloog een zalf gekregen die hij dagelijks moet blijven gebruiken om het geheel wat elastischer te houden. Hij toonde zelfs de zalf, die hier ook verkrijgbaar is. Misschien dat hij na verloop van tijd toch van gedachten zal veranderen, want het herinnert hem er toch steeds weer aan.

      • + 1
      • 17 mei 2021 - 13:12
    • thnx voor repliek jongens.

      • + 1
      • 18 mei 2021 - 07:59
  • Beter een litteken op je hand, dan een handtekening op je lid

    • + 1
    • 17 mei 2021 - 14:21
  • Pfew... wat een geluk, wat een geluk, ... Prima kerel, snelle jongen met veel veerkracht. Kan hij nog lekker (hobby)koken met zo'n hand boven sudderende pannen en dampend potten?

    • + 0
    • 17 mei 2021 - 20:40

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar