user icon

Video: VIDEO: Zo won Rinus van Kalmthout zijn eerste race in IndyCar

  • Gepubliceerd op 16 mei 2021 08:23
  • comments 13
  • Door: Arjan Hoefakker

Kijkt u hieronder nog eens terug hoe Rinus Veekay van Kalmthout zijn eerste zege wist te boeken tijdens de road course Grand Prix op de Indianapolis Motor Speedway. 

LEES OOK: ACHTERGROND: Rinus Veekay toont met zijn sensationele overwinning in IndyCar Series overeenkomsten  met Max Verstappen

 

 

LEES OOK: RINUS 'VEEKAY' VAN KALMTHOUT WINT SENSATIONEEL OP ROAD COURSE INDIANAPOLIS

Foto's IndyCar seizoen 2021

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Blijft geweldig deze overwinning.

    Komen er nog meer aan!

    • + 2
    • 16 mei 2021 - 08:32
  • ringo

    Posts: 3.381

    Als max indy car rijd zal hij daar god worden denk :)

    • + 1
    • 16 mei 2021 - 09:39
    • liever 1 F1 race overwinning dan 20 indycar titels.

      • + 0
      • 16 mei 2021 - 10:53
    • @Roy

      Eerder geef je aan nooit Indycar te kijken en er niets vanaf te weten, maar tegelijkertijd acht je jezelf wel in staat om de sportieve prestaties van de deelnemers te waarderen. Beetje tegenstrijdig, als je het mij vraagt.

      Overigens praat je weer zeer populistisch in algemeenheden.

      • + 0
      • 16 mei 2021 - 11:52
    • waard500

      Posts: 486

      @royalere waarom zo zuur? Dit gaat over Indycar. Reageer dan gewoon niet en hou het bij F1 topics.

      • + 0
      • 16 mei 2021 - 11:53
    • Rogerzz, Ik heb het over mezelf. ik zie max liever 1 F1 race winnen dan 20 indycar titels. Wat Max zou kiezen weet ik niet, Maar ik gok ook het eerste.

      • + 0
      • 16 mei 2021 - 12:04
    • waard500 Ik reageer op ringo, En geef mijn mening, Simpel.

      Neemt niet weg dat ik al meermaals heb gezegd dat het een prestatie is van ons rinus.

      • + 0
      • 16 mei 2021 - 12:06
    • @royal..
      in tegenstelling tot de F1 wereld ben je als kampioen in Amerika onsterfelijk en gaan letterlijk alle deuren voor je open.

      Kijk naar big old Arie...word daar op handen gedragen.....
      Als je in de F1 niet het beste materiaal hebt zul je nooit winnen...ik snap de keuze van veel rijders die niet kunnen winnen in F1.

      Sato lacht heel de F1 uit met zijn indy 500 titels.....

      • + 2
      • 16 mei 2021 - 12:43
    • snailer

      Posts: 5.375

      Praat jij niet over de Indi 500, King-Creole? Dat is heel wat anders dan een race winst. Je spreekt overigens over kampioen. Een race winnaar is niet het zelfde. Ik ga maar niet over Fangio beginnen. Wie van ons heeft hem zien racen? Toch is de man nog regelmatig onderwerp van gesprek.
      En hoe zie je Schumacher dan? Als er iemand onsterfelijk is. Overigens vind ik Rindt onsterfelijk (postuum F1 kampioen) Of Petersson, die nooit kampioen is geweest. Uit die tijd kan ik me geen Indi kampioen herinneren. Laat staan daarvoor.
      Ik vraag je: Is hoe wil je de heldenverering rond Senna noemen? Onsterfelijk? Dat was hij dus niet. Maar wel in de geest van veel meer mensen dan de gemiddelde Indi kampioen.

      Persoonlijk vind ik de overwinning van Verstappen meer bijzonder dan de overwinning van van Kalmthout. Die van Verstappen was de eerste F1 overwinning onder de vlag van een klein land. Die van van Kalmthout is de 3de Nederlander die een race won in Indi/Champ.

      Sato er bij halen is al helemaal geen goed voorbeeld. Sato toont aan een one-trick-wonder te zijn. Net als Arie was.

      Dan nig was. Als al gerenomeerde Indi rijders allemaal beweren graag voor een F1 top team te willen rijden dan zegt dat mij genoeg. Overigens zal dit ook met geld van doen hebben. Bottas krijgt meer salaris dan de gemiddelde Indi kampioen.

      • + 0
      • 16 mei 2021 - 13:27
  • sailor

    Posts: 10.454

    Mooie samenvatting , ook leuk om die vreugde langs de baan te zien na die overwinning

    • + 1
    • 16 mei 2021 - 11:02
  • Snork

    Posts: 11.267

    Mooie inhaalcties! Puike overwinning!

    • + 2
    • 16 mei 2021 - 11:31
  • Yohee, Yohoo, winnen doe je zo!

    • + 0
    • 16 mei 2021 - 12:11
  • Numnum

    Posts: 2.657

    Mooie acties hoor.

    • + 0
    • 16 mei 2021 - 20:58

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.267
  • Podiums 47
  • Grand Prix 125
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar