user icon

Mazepin geen goochelaar: "Ik kan niet de grote verdwijntruc uithalen"

  • Gepubliceerd op 09 mei 2021 09:35
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Nikita Mazepin begon het Grand Prix-weekend in Spanje zoals hij de voorgaande drie ook was begonnen. Het kost de Rus veel moeite om zijn wagen op de baan te houden dus ook gisteren was er direct een spin voor de Haas F1-coureur. Alsof dat niet genoeg was, werd hij ook betrokken bij een incident tijdens de kwalificatie.

Terwijl Lando Norris in een snelle ronde reed, hoopten veel coureurs in de laatste bochten van het Circuit de Catalunya op. Voor Mazepin, die vlak voor Norris reed, zat er weinig anders meer op dan op het gas te gaan, wat resulteerde in een slechte rondetijd voor Norris in zijn McLaren.

Straf en licentiepunt

Hiervoor kreeg Mazepin na de kwalificatie de schuld in de schoenen geschoven, inclusief een strafpunt op zijn licentie en 3 plaatsen gridstraf. Dat laatste maakt echter weinig uit, want Mazepin is steevast de drager van de rode lantaarn.

In gesprek met de media in Barcelona zegt Mazepin dat hij alles eraan probeerde te doen om de situatie te vermijden: "Ik heb er alles aan gedaan om mij te houden aan het gentlemen's agreement dat we onderling hebben. Het is alleen erg moeilijk als twee auto's je inhalen in de laatste mocht. Ik zat daar als derde auto en de vierde kwam op volle snelheid richting mij gereden. Er was geen ruimte voor drie wagens op dat kleine stuk."

Mazepin denkt dat hij Norris nog meer in de weg zou hebben gezeten ​​als hij zich achter de andere wachtende coureurs had aangesloten, dus besloot hij in te halen. Daar heeft hij geen spijt van. "Ik had eigenlijk niet veel kunnen doen. Wat moest ik dan? De grote verdwijntruc uithalen. Dat is iets wat ik nog niet kan", zei de Haas-coureur.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Simsalabin Mazepin.

    • + 1
    • 9 mei 2021 - 09:39
    • Mugello

      Posts: 387

      Je bent op dreef met de woordgrappen! Je zit vast beter in je vel! ;)

      • + 1
      • 9 mei 2021 - 09:42
    • Daar was gisteren anders niet zo veel van te merken😄

      • + 1
      • 9 mei 2021 - 10:41
  • Het leven is maar zwaar als je steenrijk bent... :P

    • + 0
    • 9 mei 2021 - 09:41
  • En weer lichtjaren achter zijn teamgenoot, die óók rookie is en dezelfde lastige wagen heeft. Voor iedereen nu wel duidelijk toch dat hij niets in de F1 te zoeken heeft.

    • + 0
    • 9 mei 2021 - 09:41
  • Vade

    Posts: 771

    Ondanks dat Mazepin totaal niet thuis hoort in de F1, vond ik dat hij hier weinig aan kon doen. Het is zoals hij de situatie beschrijft: teveel auto's op dat kleine stuk.

    • + 5
    • 9 mei 2021 - 09:46
    • CBR600F

      Posts: 617

      Mee eens, ongelukkige samenloop van omstandigheden.

      • + 1
      • 9 mei 2021 - 11:20
    • Precies!

      • + 1
      • 9 mei 2021 - 11:23
    • Nou, hij reedt zich eerst klem achter de twee langzaam rijdende auto's voordat hij besloot om zich (bijna vanuit stilstand) voor de aanstormende Norris te gooien om aan zijn snelle ronde te beginnen.
      Hij heeft dus simpelweg een verkeerd moment gekozen en daarmee een rijder in zijn snelle ronde gehinderd.
      Dat is fout en daar kon hij dus wél wat aan doen.

      • + 2
      • 9 mei 2021 - 12:15
  • Hij heeft daar wel een (straf) punt

    • + 1
    • 9 mei 2021 - 09:48
  • John6

    Posts: 5.264

    Ja wat moet je nou over die Mazepin zeggen, ik kan eigenlijk alleen maar zeggen hij doet het naar verwachting, geen verrassingen van zijn kant af.

    • + 1
    • 9 mei 2021 - 10:01
    • mario

      Posts: 7.883

      Hij voldoet ook aan mijn verwachtingen... Jammer voor hem zijn de pitgirls al een tijdje verdwenen, anders had hij daar nog wat "punten" kunnen scoren 😉

      • + 1
      • 9 mei 2021 - 10:07
  • Ik denk dat hij genoeg verdiend heeft om pensioen te gaan

    • + 0
    • 9 mei 2021 - 10:54
    • Mazepin is met pensioen geboren...

      • + 0
      • 9 mei 2021 - 22:18

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 6
  • Land Rusland
  • Geb. datum 2 maa 1999 (22)
  • Geb. plaats Moskou, Rusland
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar