Alonso en Massa verrast na sterke kwalificatie voor Ferrari
- Gepubliceerd op 11 jun 2011 21:13
-
35
- Door: Robin Smeets
"We staan nu anderhalf tot twee tienden achter de Red Bull en dat is een veel beter resultaat dan we hadden verwacht", vertelde Alonso. "We zijn tevreden met de prestaties van de auto en tot nu toe verloopt het weekend zonder problemen. Zowel vandaag als gisteren voelde de auto competitief en goed aan en het is goed om weer voor de beste posities te kunnen strijden. Verder is het een mooi resultaat voor het team dat ook Felipe in de top drie staat."
Felipe Massa vertelde na afloop: "Dit was een goede kwalificatie voor ons en het lijkt alsof we McLaren dit weekend voorbij zijn gegaan. Onze auto is competitief en we staan nu veel dichterbij Red Bull Racing dan in de eerste zes races. We mogen McLaren morgen echter nog niet afschrijven, zeker niet gezien de weersvoorspellingen. Er wordt regen verwacht en met de set-up van McLaren moeten we ze zeker nog in de gaten houden. Enig voordeel is dat nog niemand dit weekend op een natte baan heeft gereden."
Trending nieuws
-
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.506 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (35)
Login om te reagerenPosts: 2.223
Hopen dat de Ferrari mannen ook rekening hebben gehouden met de mogelijke regen, zo zonde zijn als ze bij de eerste serieuze? regendruppels alle kanten opglijden natuurlijk...
was ook weer ouderwets blij toen Massa de snelste tijd neerzette, maar daar bleef het helaas niet bij
Posts: 107
Was dat niet Silverstone? Waar massa op een volledig droog weer opstelling stond en met zijn veel te stijve opstelling de ene 360 na de andere maakte? Hopelijk niet weer die fout.
Posts: 432
Raytestrak
Ja, Silverstone 2008 geloof ik.
12 keer gespint ofzo
Posts: 18.535
Overdrijven is natuurlijk ook een vak.
Posts: 432
@Runningupthathill
Ik weet het niet zeker hoor, en met 12 keer bedoel ik niet uit de baan maar gewoon beetje spinnen(kan ook 10 of 8 zijn).
Dus vaak gespint, en een keer of 3 de baan uit (als gevolg van het spinnen)
Kijk anders maar terug op de beelden.
Posts: 1.754
MacLaren is sowieso beter in de regen en hun coureurs ook, ze hadden die regen set-up niet eens nodig gehad en hadden beter kunnen gokken op droog weer en voor de pole kunnen gaan denk ik. Alonso maakt een goede kans nu met een bliksem start. Dan staat het Vettel 5, Hamilton 1 en Alonso 1.
Posts: 7.033
En dan Hamilton en Alonso allebij 25 punten? hmm, ook een manier om het kampioenschap spannend te houden :D
Posts: 658
Als Hamilton en Alonso dan de punten 25 punten moeten delen dan schiet het natuurlijk nog niet op. :P
Posts: 2.250
lol, 12.5 punten voor elk en Vettel op 5 betekent 10 punten. Schiet niet veel op als ze maar 2.5 punten winnen op Vettel xD
Posts: 712
Komaan team rood. Iedereen maar gewoon niet Vettel...
Alhoewel het voor het kampioenschap leuker zou zijn om Hamilton op 1 te zien en vettel DNF.
Posts: 880
Ik hoop zo dat Massa morgen weer zo\'n ballenmove maakt bij de start als in Hongarije 2008. Maarja, dat mag dan natuurlijk ook wel weer eens. ^^
Posts: 1.278
Dat was inderdaad een uberstoere move! Heb het gevoel dat als hij nog eens kan winnen hij terug vertrokken is!
Posts: 1.653
Startposities doen me denken aan Duitsland vorig jaar.
Posts: 439
Button zei na de quali nochtans dat het geen regensetup is maar meer een universele set-up die ze meestal nemen en die zowel in de regen als op het droge zou moeten werken.
Posts: 439
Oei, dat was voor hieronder bedoelt. excuus!
Posts: 3.984
Morgen Mclaren voor de verandering wel een goede start op de regen setup en daarna maar hopen op een beetje regen.
Sorry voor de evnt. fouten, want die irritante zweeler reclame staat er weer voor.
Kan iemand hier zsm wat aan doen.
Posts: 1.653
Speed traps:
Vettel - 320.0
Alonso - 319.6
Massa - 319.3
Webber - 318.3
Button - 316.7
Hamilton - 314.5
Denk niet dat dit een echte regen setup is.
Posts: 7.033
Martin Whitmarsh has confirmed that both Lewis Hamilton and Jenson Button ran more downforce in qualifying as it will \"probably\" rain on Sunday.
McLaren took the gamble of sending both drivers out on wet set-ups in qualifying even though it was dry throughout the hour-long session.
As a result, Hamilton could only manage fifth place, 0.551s off the pace on a track where many believed the Woking team could dominate. Jenson Button was P7.
But should it rain on Sunday, and forecasts say there is more than a 60 percent chance of that happening, Hamilton and Button will be in the pound seats.
\"Perhaps our cars had a little bit too much downforce for today\'s qualifying session, which was dry; but, if it rains tomorrow, which is what the weather forecast tells us it will probably do, then we should be in good shape,\" said the McLaren team boss.
\"However, wet or dry, we know that Lewis and Jenson are both fantastic racers - and brilliant overtakers - and we therefore expect them to challenge competitively tomorrow from their respective starting positions of fifth and seventh.\"
Posts: 439
Button zei na de quali nochtans dat het geen regensetup is maar meer een universele set-up die ze meestal nemen en die zowel in de regen als op het droge zou moeten werken.
Posts: 7.033
Mclaren heeft de auto op meer downforce afgesteld wat ervoor zorgt dat je minder topspeed hebt als de rest als het droog is, maar als het gaat regenen dan zal Mclaren meer grip hebben en ook geen last meer van een tekort aan topspeed. Dit is volgens Whitmarsh en hij is degene die het het beste weet.
Posts: 7.033
Blijf het zeer apart vinden dat veel RBR/Ferrari fans het toch anders willen zien en toch Button meer serieus nemen dan de teambaas.
Posts: 18.535
Misschien heeft dat te maken met het feit dat zowel Button als Hamilton hebben gezegd dat ze te traag zijn? Hamilton zegt dat zijn laatste versnellingen niet goed zijn, maar dat het wel goed is voor in te halen omdat hij dan niet tegen de limiter botst.
Posts: 1.653
L.Hamilton(1190) Vandaag om 10:58
Ik denk dat Jenson Button de enige is die serieus genomen wordt in dat team door de niet McLaren fans.
Posts: 1.092
Als er geen rare dingen gebeuren, dan heeft Alonso morgen de GP gewonnen. Ferrari heeft laten zien in de Q soms 0,7 langzamer te zijn, maar zelfde racesnelheid. Dus 0,2 verschil in Q betekend morgen betere racesnelheid. Overigens hebben de Ferraris super starts. Mensen die niet mee eens zijn: we praten over 24 uur wel verder....
Posts: 712
Alonso 69 punten en Massa 24...
Vraag mij af of ferrari iets zal doen moest Massa de eerste plek pakken en Alonso de tweede.
Posts: 2.250
Uhum... Fernando is faster th.., oh nevermind, he\'s already using his DRS on you.
Posts: 1.653
Denk dat Ferrari niets zou doen, ze maken immers alle twee zeer weinig kans op de wereldtitel dit jaar.
Posts: 432
@Ditismijngebruikersnaam
Lijkt me sterk, het zou zoiezo onnodig zijn, laat die twee geen uitracen en kijken wat er van komt.
Zou het niet leuk vinden voor Massa, hoewel ik een Alonso fan ben.
Posts: 432
EDIT: laat die twee gewoon uitracen en kijken wat er van komt*
Posts: 1.653
Er is ook het DRS dit jaar, maakt inhalen minder risico vol zodat er waarschijnlijk geen team orders nodig zijn. Enige reden waarom Ferrari niet wou dat Alonso op eigen kracht voorbij Massa ging is om mogelijke aanrijdingen te vermijden.
Posts: 10.412
ik zal massa een p1 gunnen,maar zou de keus van het team snappen als alonso moet winnen.
Posts: 2
hèhè werd tijd vandaag maar winnen
Posts: 4.951
Ik kan helaas niet kijken want ik ga uit eten bij een Italiaan. Maar ik neem aan dat het personeel daar vanzelf wel uit zijn dak gaat als Ferrari wint.
Posts: 10.412
pas maar op als ze niet winnen.hahaha
Posts: 331
hahahahaha wacht tot einde van de race eens kijken of ze die tiende seconde hebben ingehaald van RBR