user icon

God Save The Queen klinkt in Portugal voor Lewis Hamilton: "Ik moest er hard voor knokken"

  • Gepubliceerd op 02 mei 2021 17:49
  • comments 13
  • Door: Arjan Hoefakker

Lewis Hamilton is opgewekt als hij in Portugal met een nipte voorsprong op Verstappen de GP weet te winnnen. Hij is dan ook opgetogen en ook een beetje opgelucht als hij uit zijn Mercedes-bolide stapt. 

"Het was zo'n ongeloofelijk zware race, fysiek maar ook mentaal. Het was zaak om alles goed op orde te houden, er stond ook nog eens een stevige wind waardoor een foutje heel makkelijk gemaakt is."

"Ik kwam tekort bij de start en kon het niet winnen van Valterri. Toen kwam de herstart en kwam ik weer niet goed op gang, dat was niet goed. Ik was er natuurlijk niet blij mee."

Verstappen wist Hamilton te verschalken maar de Brit wist zich te revancheren en pakte hem later weer terug. 

"Ik kan mij niet helemaal meer goed herinneren hoe dat ging, maar ik zag dat Max een foutje maakte ergens en ik dacht: perfect. Ik wist dat dat de ronde moest worden waarin ik toe zou slaan omdat ik er anders nooit dichterbij zou kunnen komen in de laatste sector. En daarna met Valterri moest ik wel toeslaan toen de banden het nog aankonden, en het was op het randje maar het is gelukt."

Hamilton denkt dat hij de komende dagen goed kan herstellen van de race, maar stil zitten is hij niet van plan: het is hem duidelijk dat het menens is en dat hij het WK dit jaar zeker niet cadeau zal krijgen. En is Lewis van plan om de komende dagen ook zijn huiswerk te baan doornemen om te analyseren waar het nog niet perfect ging en waar hij kan verbeteren. Komend weekend al staat de Grand Prix van Spanje op het programma in Barcelona. 

Foto's Portugal 2021

PT Autódromo Internacional do Algarve - 02 mei 2021

Reacties (13)

Login om te reageren
  • God save the Sir Lewis Hamilton.....

    • + 1
    • 2 mei 2021 - 18:03
  • Drunt

    Posts: 385

    1 drsje hard knokken?

    • + 2
    • 2 mei 2021 - 18:06
    • Aadfanaat

      Posts: 595

      Hahaha als het een ander was...

      • + 2
      • 2 mei 2021 - 18:12
    • Supa

      Posts: 1.943

      Max ging iets te vroeg op zijn gas, waardoor hij een beetje overstuur kreeg en Lewis de kans kreeg om hem voorbij te gaan.

      • + 1
      • 2 mei 2021 - 18:21
    • Ik was dus niet de enige die het zag. Zonder dat overstuur moment wat 3 tienden kostte was lewis er niet direct voorbij gekomen. Al denk ik later wel.

      • + 0
      • 2 mei 2021 - 20:52
    • Klopt, Verstappen maakte een foutje en kwam net wat buiten de baan terecht, daardoor kon Hamilton hem passeren.

      • + 0
      • 2 mei 2021 - 23:19
  • Supa

    Posts: 1.943

    Succes is geen toeval, het is hard werken.

    • + 4
    • 2 mei 2021 - 18:11
  • nr 76

    Posts: 1.446

    Wat een pace, de Mercedes was niet te houden hier. Knap gereden van Hamilton, ondanks dat hij een slechte herstart had.

    • + 1
    • 2 mei 2021 - 18:19
  • Snork

    Posts: 10.606

    Of we het leuk vinden of niet, Lewis reed nagenoeg foutloos. Alleen een beetje te laat gereageerd na de SC, maar daarna foutloos. Chapeau.

    • + 4
    • 2 mei 2021 - 18:21
    • Drunt

      Posts: 385

      Helemaal mee eens maar nu niet doen alsof het zwaar voor hem was. Als n rijder als Bottas Verstappen kan bedreigen zegt dit alles over de auto.

      • + 0
      • 2 mei 2021 - 18:23
  • Mugello

    Posts: 271

    Lewis woorden zijn dezelfde als de seizoenen ervoor, maar nu is het echt dat die weer aan de bak moest. Foutloos op de herstart na, hoewel dat niet echt een fout is.

    • + 0
    • 2 mei 2021 - 18:47
  • Goed gereden. Rustig en weinig risico. Wat ik me trouwens wel afvraag. Rijdt hij met minder vleugel dan Bottas. Hij gaat altijd enorm hard op de rechte stukken. En ook zijn Q3 tijd was hij in sector 2 bijna 2 tiende trager. Bottas ging ook hard maar Lewis lijkt altijd extreem hard te gaan met name als hij in DRS zit. Ik ga er eens opletten in Spanje straks 😋

    • + 1
    • 2 mei 2021 - 19:04
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.734

      Interessante vraag. Hamilton houdt wel van een lossere achterkant dan Bottas. Wellicht dat dit daarin ook een rol speelt. Verder valt het mij op dat Hamilton altijd erg sterk is in tractie en het oplijnen richting een recht stuk. Dat kan ook net wat km schelen.

      • + 1
      • 2 mei 2021 - 20:37
  • "God Save The Queen klinkt in Portugal voor Lewis Hamilton"

    Ik heb wel het Brits volkslied gehoord, maar God Save the Queen van Sex Pistols, nee, die heb ik niet gehoord.

    • + 0
    • 2 mei 2021 - 21:55

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit