Teleurgestelde Gutierrez: "Ik heb nooit instructies gekregen"
- Gepubliceerd op 11 jun 2011 13:25
-
15
- Door: Robin Smeets
Gutierrez is teleurgesteld dat hij zijn Formule 1-debuut is misgelopen door 'miscommunicatie'. "Het is jammer om dit nieuws vanuit Montreal te horen. Ik hoop dat Sergio snel herstelt", schreef Gutierrez op Twitter. "Ik heb nooit instructies ontvangen van Sauber om deze situatie te voorkomen. Ik was er in ieder geval klaar voor."
Trending nieuws
-
'Red Bull zet alles op alles en doet Verstappen astronomische aanbieding'
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft de gemoederen bezighouden. In aanloop naar de Grand Prix va...
22 jun 2026 14:09 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Cadillac F1
- Punten 1.450
- Podiums 35
- Grand Prix 214
- Land MX
- Geb. datum 26 jan 1990 (36)
- Geb. plaats Guadalajara, MX
- Gewicht 64 kg
- Lengte 1,73 m
109.812 reacties op Cadillac F1
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sergio Perez
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 5.397
Wel apart dat ze al een paar weken contact hebben gehad met McLaren om PDL te lenen voor een race, mocht het Perez niet gaan lukken. Terwijl ze ook gewoon hun reserverijder mee hadden kunnen voor het geval dat. Waarvoor neem je dan eigenlijk een reserverijder in dienst?
Posts: 699
Pedro (met veel ervaring) of Esteban (met minimale ervaring), dan begrijp ik deze beslissing wel.
Posts: 699
Vergeet ook niet dat Pedro voor Pirelli heeft gereden.
Posts: 4.499
Ik denk toch dat de Mexicaanse sponsoren liever Gutierrez zouden zien. Van De la Rosa mag je niks verwachten. Zowel Gutierrez als De la Rosa kennen de auto niet.
Posts: 10.412
denk dat ze met pedro meer op safe spelen.
Posts: 1.827
Ik begrijp hem ook wel, alleen is het nogal raar. Die Mexicaan is de derde coureur, en die krijgt geen oproep. Ook vind ik het raar van hemzelf. Zorg dan dat je in ieder geval in Canada of dichtbij het circuit, nog beter aanwezig op, het evenement zelf bent...
Posts: 517
Helemaal mee eens Black Book!
Gutierrez wist zelf heel goed dat Perez uit een blessure komt en er dus zelfs bij toestemming om te rijden problemen door zou kunnen gaan ondervinden.
Gutierrez kan dan wel zielig roepen \"Niet opgeroepen\" te zijn, uit eigen initiatief had hij er zekerheidshalve ook naar toe af kunnen reizen.
Bestaat nog de kans dat Sauber hem gepasseerd zou hebben, moeilijker had hij het Sauber er wel mee gemaakt omdat die zich dan iig niet op zijn afwezigheid kon beroepen.
Mogelijk had dan ook McLaren gezegd De la Rosa niet uit te willen lenen omdat hun eigen reserve Gutierrez gewoon aanwezig was.
Gutierrez heeft het zelf (vind ik) dus ook niet slim gedaan.
Ik begrijp dat hij niet naar Canada gegaan is vanwege een schoolexamen, tja, prioriteiten stellen heet zoiets.
Posts: 594
laten we eerlijk zijn , hij is er gewoon nog niet klaar voor.
maar in de toekomst krijgt hij nog wel een kans denk ikk maarja snap dat hij teleurgesteld is , maar de la rosa is gewoon een betere keus
Posts: 1.827
Waarom zou hij er nog niet klaar voor zijn? Herinneren we ons het debuut van... Kubica? Vettel? Kobayashi?
Posts: 594
kubica world series by renault gewonnen, en kobayashi had al gp2asia series titel op zak.
het is ook nog maar het eerste jaar in gp2 voor Gutierrez, en hij maakt nog te veel fouten vind ik.
over een paar jaar krijgt hij wel kans, maar het is nu niet verstandig om dat nu te doen.
Posts: 2.267
blijkbaar is het of te duur om estaban mee te nemen naar het circuit of is er nog niet voldoende vertrouwen in deze estaban
Posts: 41
Wat ik begreep is dat Esteban niet aanwezig was omdat hij in Mexico zijn geschiedenisexamen aan het maken was :)!
Posts: 594
dit stukje geschiedenis wil hij later waarschijnlijk snel weer vergeten.
Posts: 619
School gaat voor. Zeiden ze ook altijd tegen mij.
Posts: 962
Toch wel een vreemde keuze hoor, begrijpelijk, maar vreemd. Ik vind dit niet in het beeld van het team passen bedoel ik daarmee. Sauber is het team dat Kobayashi, die 2 races in de F1 gereden had, in te lijven in het team omdat hij lef en potentie toonde. Sauber wist niet wat te verwachten, ze deden het toch en de winnaar was de F1-fan want de man is spectaculair! Sauber zet naast diezelfde Kobayashi een ander manneke die ze toevallig is opgevallen in de Gp2 en tot aan de crash deed ook hij het meer dan voortreffelijk! Sauber is het team van de risico\'s, van het lef en van het jonge talent en daarvoor heb ik respect. In dat beeld past iedereen behalve.. Pedro de la Rosa! Prima coureur, maar zal nooit echt een hoogvlieger worden. In tegenstelling tot de genoemde keuzes is dit een onopvallende, grijze coureur die niet zoveel te bieden heeft. Safe, maar past niet in het beeld.