Teleurgestelde Gutierrez: "Ik heb nooit instructies gekregen"

Esteban Gutierrez had dit weekend mogelijk al zijn Formule 1-debuut kunnen maken. De Mexicaan is de officiële test- en reserverijder van Sauber, maar werd gepasseerd door het team toen ze op zoek waren naar een vervanger voor Sergio Perez. Gutierrez is namelijk in Mexico op dit moment, waardoor Pedro de la Rosa een kortstondige rentree maakt.

Gutierrez is teleurgesteld dat hij zijn Formule 1-debuut is misgelopen door 'miscommunicatie'. "Het is jammer om dit nieuws vanuit Montreal te horen. Ik hoop dat Sergio snel herstelt", schreef Gutierrez op Twitter. "Ik heb nooit instructies ontvangen van Sauber om deze situatie te voorkomen. Ik was er in ieder geval klaar voor."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Kevin

    Posts: 5.397

    Wel apart dat ze al een paar weken contact hebben gehad met McLaren om PDL te lenen voor een race, mocht het Perez niet gaan lukken. Terwijl ze ook gewoon hun reserverijder mee hadden kunnen voor het geval dat. Waarvoor neem je dan eigenlijk een reserverijder in dienst?

    • + 0
    • 11 jun 2011 - 13:37
    • Pedro (met veel ervaring) of Esteban (met minimale ervaring), dan begrijp ik deze beslissing wel.

      • + 0
      • 11 jun 2011 - 13:42
    • Vergeet ook niet dat Pedro voor Pirelli heeft gereden.

      • + 0
      • 11 jun 2011 - 13:42
    • Ik denk toch dat de Mexicaanse sponsoren liever Gutierrez zouden zien. Van De la Rosa mag je niks verwachten. Zowel Gutierrez als De la Rosa kennen de auto niet.

      • + 0
      • 11 jun 2011 - 14:09
  • denk dat ze met pedro meer op safe spelen.

    • + 0
    • 11 jun 2011 - 13:43
  • Ik begrijp hem ook wel, alleen is het nogal raar. Die Mexicaan is de derde coureur, en die krijgt geen oproep. Ook vind ik het raar van hemzelf. Zorg dan dat je in ieder geval in Canada of dichtbij het circuit, nog beter aanwezig op, het evenement zelf bent...

    • + 0
    • 11 jun 2011 - 13:44
    • Sprokkel

      Posts: 517

      Helemaal mee eens Black Book!
      Gutierrez wist zelf heel goed dat Perez uit een blessure komt en er dus zelfs bij toestemming om te rijden problemen door zou kunnen gaan ondervinden.
      Gutierrez kan dan wel zielig roepen \"Niet opgeroepen\" te zijn, uit eigen initiatief had hij er zekerheidshalve ook naar toe af kunnen reizen.

      Bestaat nog de kans dat Sauber hem gepasseerd zou hebben, moeilijker had hij het Sauber er wel mee gemaakt omdat die zich dan iig niet op zijn afwezigheid kon beroepen.
      Mogelijk had dan ook McLaren gezegd De la Rosa niet uit te willen lenen omdat hun eigen reserve Gutierrez gewoon aanwezig was.
      Gutierrez heeft het zelf (vind ik) dus ook niet slim gedaan.

      Ik begrijp dat hij niet naar Canada gegaan is vanwege een schoolexamen, tja, prioriteiten stellen heet zoiets.

      • + 0
      • 11 jun 2011 - 16:00
  • reprep

    Posts: 594

    laten we eerlijk zijn , hij is er gewoon nog niet klaar voor.
    maar in de toekomst krijgt hij nog wel een kans denk ikk maarja snap dat hij teleurgesteld is , maar de la rosa is gewoon een betere keus

    • + 0
    • 11 jun 2011 - 13:46
    • Waarom zou hij er nog niet klaar voor zijn? Herinneren we ons het debuut van... Kubica? Vettel? Kobayashi?

      • + 0
      • 11 jun 2011 - 13:47
    • reprep

      Posts: 594

      kubica world series by renault gewonnen, en kobayashi had al gp2asia series titel op zak.

      het is ook nog maar het eerste jaar in gp2 voor Gutierrez, en hij maakt nog te veel fouten vind ik.
      over een paar jaar krijgt hij wel kans, maar het is nu niet verstandig om dat nu te doen.

      • + 0
      • 11 jun 2011 - 14:15
  • blijkbaar is het of te duur om estaban mee te nemen naar het circuit of is er nog niet voldoende vertrouwen in deze estaban

    • + 0
    • 11 jun 2011 - 13:47
  • Wat ik begreep is dat Esteban niet aanwezig was omdat hij in Mexico zijn geschiedenisexamen aan het maken was :)!

    • + 0
    • 11 jun 2011 - 13:51
    • reprep

      Posts: 594

      dit stukje geschiedenis wil hij later waarschijnlijk snel weer vergeten.

      • + 0
      • 11 jun 2011 - 14:37
    • TJ

      Posts: 619

      School gaat voor. Zeiden ze ook altijd tegen mij.

      • + 0
      • 11 jun 2011 - 15:19
  • Dennoow

    Posts: 962

    Toch wel een vreemde keuze hoor, begrijpelijk, maar vreemd. Ik vind dit niet in het beeld van het team passen bedoel ik daarmee. Sauber is het team dat Kobayashi, die 2 races in de F1 gereden had, in te lijven in het team omdat hij lef en potentie toonde. Sauber wist niet wat te verwachten, ze deden het toch en de winnaar was de F1-fan want de man is spectaculair! Sauber zet naast diezelfde Kobayashi een ander manneke die ze toevallig is opgevallen in de Gp2 en tot aan de crash deed ook hij het meer dan voortreffelijk! Sauber is het team van de risico\'s, van het lef en van het jonge talent en daarvoor heb ik respect. In dat beeld past iedereen behalve.. Pedro de la Rosa! Prima coureur, maar zal nooit echt een hoogvlieger worden. In tegenstelling tot de genoemde keuzes is dit een onopvallende, grijze coureur die niet zoveel te bieden heeft. Safe, maar past niet in het beeld.

    • + 0
    • 11 jun 2011 - 14:57

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Cadillac F1
  • Punten 1.450
  • Podiums 35
  • Grand Prix 214
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (36)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar