Fernando Alonso: "Red Bull blijft favoriet voor de pole position"
- Gepubliceerd op 10 jun 2011 23:20
-
23
- Door: Robin Smeets
"We hebben ons vandaag niet specifiek geconcentreerd op de tijden, dus dan is het altijd extra leuk om jezelf in de top vijf te zien", vertelde Alonso. "Het zegt echter nog niets, want in Monaco waren we ook de snelste in de training en reed Vettel een seconde sneller in de kwalificatie. Morgen moet je alles voor elkaar hebben en Red Bull zal dan erg sterk zijn. Waarschijnlijk zijn zij gewoon weer de favoriet."
Alonso was verder erg te spreken over de dubbele DRS-zone in Canada. "Als hij droog blijft tijdens de race zijn er veel meer mogelijkheden om in te halen. Dit is waarschijnlijk het beste circuit om het DRS-systeem te gebruiken. Volgens mij gaan we een leuke race tegemoet", aldus Alonso.
Trending nieuws
-
'Red Bull zet alles op alles en doet Verstappen astronomische aanbieding'
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft de gemoederen bezighouden. In aanloop naar de Grand Prix va...
22 jun 2026 14:09 -
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.506 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (23)
Login om te reagerenPosts: 175
Spannend allemaal he. Zo kunnen we iets over de helft van het seizoen wel ophouden want dan is het al over.
Posts: 312
Ik verwacht Alonso hier op pole. De reden? Deze baan is uitermate geschikt voor de Ferrari. Hier speelt downforce niet zo\'n grote rol en rijden ze hier niet met de harde band, waarmee Ferrari zoveel problemen kende. Vettel moet gewoon zorgen dat hij op het podium belandt en zo de schade zien te beperken.
Posts: 1.754
In 2009 werd de hegenomie van Button op Silverstone pas doorbroken op een race na. Als Vettel hier ook gaat winnen is het afgelopen. In 2009 was het punten verschil voor een overwinning met de tweede plaats slechts 2 punten... Sinds 2010 is dat 7 punten. Dat betekent dat vanaf nu een concurrent van Vettel moet winnen om het nog spannend te kunnen maken.
Posts: 2.250
frappant dat hij dat zegt. Want volgens mij is McLaren net diegene die op dit circuit gaat uitblinken. Vorig jaar scheelde het ook maar aan de perfecte lap van Hamilton dat Webber de pole niet had weliswaar. Button stond toen pas 5de.
Posts: 10.412
het verleden is geen garantie voor de toekomst...
Posts: 1.434
Hij zit zich nu al in te dekken dat hij de pole niet haalt.
wat een figuur zeg.
Dat zijn toch geen uitlatingen die Schumacher deed tijdens zijn Ferrari tijd. Dat straalde er toen van af \"Wij pakken de Pole\". Zie je toch het verschil tussen een 7-voudig wereldkampioen en een dubieuze tweeër.
Posts: 333
Maak jij je maar niet zo druk om Alonso, Michael Schumacher rijdt morgen pole! Alonso laat zien waarom hij 2 x achter elkaar Schumacher heeft verslagen en waarom hij nog steeds meekan met de bloedsnelle jonkies als Vettel en Hamilton,....en waar staat jou \"Michael\" vandaag, begin onderhand wel medelijden met je te krijgen. Nog iets, ik was groot Schumi/Ferrari Fan, maar jou reacties,......
Posts: 1.653
Alonso\'s beste startplek dit seizoen is plaats 4. Dan kan je moeilijk jezelf uitroepen tot de favoriet. Misschien was het anders geweest met een dominante wagen zoals Schumacher die 5 jaar op rij gehad heeft, want nu straalt er van die man echt niets meer af.
Posts: 4.499
Michael had het beste speeltje van de klas, had niet veel te maken met de kwaliteiten van de coureur zelf...
Posts: 962
ja man, wát een figuur! Hij heeft de 7-voudig wereldkampioen in z\'n eerste carrière 2x verslagen! De loser. Dubieus op je bolle ogen.
Posts: 5.792
Nee je moet net als de mclaren jongens ieder race weekend roepen dat ze wel even vettel van de eerste plek af gaan rijden.Dat niet alleen maar ook nog zeggen dat ze sneller zijn en beter dit en beter zijn dat op te sommen..Laat ook mclaren eerst maar eens zien of ze kunnen winnen van Vettel daarna kan je dan je mond open doen niet eerder.Vooral button is altijd zo overdreven over prestaties van zich zelf en de wagen.Terwijl Hamilton het meestal laat zien.
Alonso dekt zich niet in want waar moet hij dan vandaan halen dat hij zal winnen ,zeer zeker niet na deze races dit seizoen.Nergens is een indicatie geweest dat ze net zo snel zouden zijn dan de RB laat staan sneller.Dan kan je toch niet gaan roepen dat je wel even gaat winnen.Nee geef mij dan maar Alonso die in de realiteit staat en zegt we zien het wel waar we staan
Posts: 114
\'\'Laat ook mclaren eerst maar eens zien of ze kunnen winnen van Vettel daarna kan je dan je mond open doen niet eerder\'\'
@ Felix, had McLaren in China niet gewonnen dan ?..
Posts: 39
@Michael \"Dat zijn toch geen uitlatingen die Schumacher deed tijdens zijn Ferrari tijd. Dat straalde er toen van af \"Wij pakken de Pole\". Zie je toch het verschil tussen een 7-voudig wereldkampioen en een dubieuze tweeër. \"
ja hoor, je kan deze twee situaties ook prima met elkaar vergelijken, een dikke ferrari in de tijd van schumacher die alles won, of de ferrari anno 2011 die moet keihard moet strijden om in de top 5 te blijven.
Als Alonso net als schumacher zou roepen dat hij zeker pole zou pakken, zou hij zich als een idioot voordoen want iedereen weet dat dat niet haalbaar is met de red bulls van nu.
Posts: 712
Michael had in zijn ferrari dan ook geen reden om dat te zeggen. Toen zei de concurentie waarschijnlijk dat ferarri favoriet is voor pole.
Nieuw dominant team dus is het logisch dat hij dat zegt.
Geen Alonso fan en wel een grote Schumacherfan maar dit ---> \"Zie je toch het verschil tussen een 7-voudig wereldkampioen en een dubieuze tweeër.\" is een belachelijke uitspraak.
Posts: 1.434
Willen de Alonso fans dit even lezen:
<<<From 1992 through 2004 the World Drivers\' Championship was an exclusive battle between \'Schuey\' and \'Newey\', with Rory Byrne engineering Michael Schumacher to 7 titles whilst Adrian Newey engineered Mansell, Prost, Hill, Villeneuve and Häkkinen to 6 titles>>>
In die periode was de Ferrari niet alleen de beste wagen. McLaren had ook een top-auto door Adrian Newey die nu bij RBR zit en de een na de andere overwinning behaald. Ik wil aangeven dat Schumacher zijn titels niet cadeau kreeg of door smerige gate-toestanden, vandaar mijn opmerking dubieuze tweeër.
Ik begrijp dat voor de Alonso fans de waarheid hard aankomt.
Posts: 1.652
Jep als jullie het zo bekijken is diezelfde Alonso geklopt door Räikkönen, Hamilton, Button en straks tot 2 keer toe Vettel.
Posts: 1.653
Nou F1Today???
Luca Colajanni (Ferrari): Social networking and the internet as a whole presents a big issue: anonymity. I often have to deal with rumours spread on websites, of which I dont know the source. I can mention one today from a Dutch website, which says Flavio Briatore is coming Ferrari. Its complete bull****! As its nearly impossible to control, sometimes you have to take decisions that are unpopular. Unlike McLaren, we dont let our drivers use Twitter because we dont want them writing something that can be misinterpreted. We want control and we need to find the right balance.
Posts: 10.412
gelukkig is dit geen amerika met claims. hahaha
Posts: 408
Hoe harder een gerucht ontkend wordt des te beter het achteraf vaak blijkt te kloppen dus tja.
Posts: 1.754
Wat was de bron van dit gerucht F1 Today? Dat hij wel eens in de Ferrari pit staat te babbelen? Ik vind het overigens wel aannemelijk als Dominicali het veld zou moeten ruimen. Maar Flavio terug als teambaas en nog wel bij Ferrari???
Posts: 1.175
Als het je hier niet bevalt, dan pleur je toch op naar een andere site?!
F1Today zal dit heus niet uit zijn duim gezogen hebben.
En bij F1 is het nog altijd zo, dat als iets ontkent wordt je dan op je vingers kunt natellen dat het wel zo is.
Zo zou Kimi ook niet weggaan en Alonso zou niet naar Ferrari gaan.
Zo had McLaren geen kopietjes van Ferrari.
Etc.
Posts: 1.434
<<als iets ontkent wordt je dan op je vingers kunt natellen dat het wel zo is.>> Om dit te zeggen heeft iemand gezegd: \"dat is een beetje dom\". Alonso heeft ook veel zaken ontkent (gates).
Posts: 1.653
AlYnsa(704) Vandaag om 12:01
Jij zoekt dingen die er niet zijn..