user icon

'Grand Prix van Canada gaat niet door vanwege COVID-19 verspreidingsrisico'

  • Gepubliceerd op 15 apr 2021 17:44
  • comments 22
  • Door: Brick van Boxtel

De Canadese Grand Prix in Montreal gaat niet door. De gezondheidsautoriteiten van de hoofdstad hebben dat besloten. Radio-Canada meldt dat de race zonder publiek een te groot risico is.

In eerste instantie had de volksgezondheid van Quebec groen licht gegeven voor het Formule 1-event. De medewerkers en coureurs zouden onder strikte voorwaarden naar het land toe mogen komen. De coureurs en teams moesten dan wel nog in quarantaine, ook al hadden zij een negatieve test afgelegd. Zo zouden teamleden en coureurs van hetzelfde team in één hotel slapen met niemand anders, er zou privévervoer komen voor elk team en er zou meer getest worden. De vrijwilligers die aanwezig zouden zijn, zouden in een aparte bubbel komen. Deze bubbel zou niet bij de teamleden en coureurs kunnen komen.

Het is het eerste event van de Formule 1-kalender van 2021 wat niet door kan gaan. De Formule 1 heeft het nog niet bevestigd, maar dat zal deze week nog gebeuren. De race zou op 13 juni verreden worden. Of er een vervanging komt voor deze Grand Prix is afwachten.

De Grand Prix van Canada is tot en met 2029 verzekerd van een plek op de F1-kalender, maar door het tweemaal annuleren van de race kan er een breuk ontstaan in de relatie. De radiozender is van mening dat de twee partijen nu in onderhandeling zijn over hoe verder. 

NicoS

Posts: 14.904

Als ik al die maatregelen zo lees.....slaat het dan niet enorm door allemaal, of ligt dat aan mij?
Als iedereen getest word, en in quarantaine moet, en in eigen bubbel......hoe moeten er dan nog besmettingen komen?

  • 7
  • 15 apr 2021 - 18:30

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Ga nu maar voor de zekerheid alvast 2 races silverstone en Oostenrijk inplannen. Er gaan er nog meer weer niet door.

    • + 2
    • 15 apr 2021 - 18:01
    • Racekees

      Posts: 210

      Ja, goed idee. Was toch ook prima vorig jaar....

      • + 0
      • 15 apr 2021 - 18:06
    • klopt. Je moet wat. Canada en Australie gaan niet door, Dat maak je dan goed met 1 extra Silverstone en Oostenrijk. eventueel Turkije openlaten en je kan wel even vooruit.

      • + 0
      • 15 apr 2021 - 18:08
    • wibi

      Posts: 4.519

      Belachelijk! Zit Rutte daar ook? Of bemoeit snuifkip zich ermee?

      • + 0
      • 16 apr 2021 - 09:47
  • Racekees

    Posts: 210

    Jammer, ik vind het altijd een mooi circuit. Nou, deze race zal dan wel verhuizen naar Istanbul....ook mooi!

    • + 3
    • 15 apr 2021 - 18:04
    • NicoS

      Posts: 14.904

      Mugello zou van mij ook mogen, prachtige baan.....

      • + 6
      • 15 apr 2021 - 18:26
    • Inderdaad, Mugello mag van mij absoluut terugkomen, al heb ik ook niks tegen Istanbul.

      Wel jammer van Canada, want ik vind dat toch wel een mooie baan. :(

      Eddy.

      • + 0
      • 15 apr 2021 - 18:37
  • NicoS

    Posts: 14.904

    Als ik al die maatregelen zo lees.....slaat het dan niet enorm door allemaal, of ligt dat aan mij?
    Als iedereen getest word, en in quarantaine moet, en in eigen bubbel......hoe moeten er dan nog besmettingen komen?

    • + 7
    • 15 apr 2021 - 18:30
    • De kruising tussen de zuid afrikaanse noordelijke variant schijnt heel besmettelijk te zijn. samen met de britse variant die weer samenwerkt met de Braziliaanse variant heb je een cocktail die de mensheid kan doen uitsterven.

      Maar als we gewoon op 1.5 meter van elkaar blijven en onze handen kapot wassen is er niks aan de hand.

      • + 5
      • 15 apr 2021 - 18:33
    • Gewoon een avondklok instellen na de GP.
      Dan is niemand meer vatbaar. Toch?

      • + 1
      • 15 apr 2021 - 19:53
    • Ligt niet aan jou, in sommige landen is men ook behoorlijk doorgeslagen.. Politici en dadendrang kan soms vervelende situaties opleveren..

      • + 1
      • 15 apr 2021 - 20:55
    • de wereld is gek

      als we allemaal tegen elkaar gaan staan, elkaar uitgebreid in het gezicht hoesten en proesten dan zijn we binnen no-time van deze pandemie verlost! Kunnen we weer lekker feesten en beesten (althans degene die nog overeind staan)

      • + 1
      • 16 apr 2021 - 08:48
    • VestAan

      Posts: 372

      Die 1.5 meter is gebaseerd op een verouderde studie waar er een persoon anderen besmette in een vliegtuig. Het RIVM is een clubje van stelselmatige airosolen ontkenners, puur omdat het niet in hun rekenmodel zit. Hierdoor vinden er toch vele besmettingen binnen plaats waar de ventilatie niet op orde is.

      • + 1
      • 16 apr 2021 - 10:04
  • Zat er dik in.. Makkelijkste manier om onder de betaling van de extra kosten uit te komen, gewoon verbieden.. Ik ben nu benieuwd welke baan dit gat gaat opvullen.. Turkije is al vaker genoemd..

    • + 0
    • 15 apr 2021 - 18:32
  • Kevin

    Posts: 5.252

    Wat een gezeik toch.

    • + 2
    • 15 apr 2021 - 18:32
    • Zeg dat wel, ze schieten een bietje deur die Canadezen.

      • + 0
      • 15 apr 2021 - 18:43
    • mee alle canadeze maar niet met d'n deze

      • + 0
      • 16 apr 2021 - 08:52
  • De groundhogs zullen er heel blij mee zijn, kunnen ze lekker blijven grazen direct naast de baan.
    De beelden van Grosjean in botsing met die marmot staan nog op mijn netvlies n.l.

    • + 0
    • 15 apr 2021 - 18:45
  • delange

    Posts: 1.824

    Dat voelde je natuurlijk aankomen.
    Zonde want ik vind het wel een vermakelijk circuit.
    Dan maar naar Turkije.

    • + 0
    • 15 apr 2021 - 18:52

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
Bekijk volledige kalender
show sidebar