user icon

Ocon vond de botsing met Vettel niet erg: "We streden toch niet om de punten"

  • Gepubliceerd op 29 maa 2021 08:03
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

Esteban Ocon en Sebastian Vettel hadden gisteren een aanvaring tijdens de Grand Prix van Bahrein. Tijdens een inhaalactie schatte de Duitser de situatie in en reed hij achterop de Alpine van Ocon. Vettel bood direct na de race zijn excuses aan Ocon, omdat hij van mening was dat het zijn fout was.

Die excuses werden door Ocon geaccepteerd, mede omdat Vettel een straf had gekregen voor het incident. De Fransman legt nog eens uit wat er gebeurde en zegt dat hij het incident niet zo erg vond omdat ze toch niet om de punten streden.

"Ik bleef op mijn lijn rijden en ik denk dat hij in mijn vuile lucht terecht is gekomen. Hij maakte zelf de beweging naar links, naar de racelijn, maar verloor in feite grip en dat is waarom hij blokkeerde en mij van achter de baan aftikte", zo zei de 24-jarige coureur van Alpine.

"Ik heb na de race nog eens het incident opnieuw bekeken. Hij kwam toen ook naar mij toe en verontschuldigde zich. Hij heeft zijn straf ervoor gekregen dus ik vind het oké, de kous is hiermee af voor mij. Ik ben niet echt boos of teleurgesteld want we streden toch niet om de punten vandaag, anders was het een ander verhaal geweest. Op naar Imola."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Eamm

    Posts: 195

    Laatste jaar Ocon .
    Wat een instelling wel Max eraf tikken omdat hij zo graag een snelle ronde wilde rijden in Brazilië en hiervoor je schouders ophalen .
    Hoop dat Alonso hem helemaal mentaal kapot rijd.

    • + 3
    • 29 maa 2021 - 08:06
    • Wat een haat. Zielig gewoon. Moet je niet op een voetbal site commentaar geven ipv F1? GTFO

      • + 3
      • 29 maa 2021 - 08:22
    • Tja...over zijn instelling geef ik je wel groot gelijk, maar nog even Brazilie erbij halen is gewoon erg oud nieuws. Vergeet het!

      • + 0
      • 29 maa 2021 - 10:22
  • Ocon beetje kleurloos deze race.
    Maar we zagen de vertrouwde Seb weer terug in het groen, dat geprul is een 4 voudig kampioen onwaardig, die gaat het nog heel moeilijk krijgen met Lance dit jaar. Daar waar je bij de meeste andere coureurs totale controle over hun wagen zien krijg je bij Seb constant het gevoel dat de wagen Seb bestuurd ipv andersom.

    • + 2
    • 29 maa 2021 - 08:08
    • en wéér uit automatisme naar een ander wijzen als je zelf flink de fout in gaat, Seb ten voeten uit..

      • + 2
      • 29 maa 2021 - 08:09
    • Ja dat was m weer ten voeten uit. Hij zet zichzelf echt als schlemiel te kijk. En dit doet m mentaal echt geen goed. Duidelijk dat ie het nog niet onder controle heeft. Zelfde soort actie als dat ie m ooit bij Verstappen vol achterop reed.

      • + 0
      • 29 maa 2021 - 08:25
    • Alonso daarentegen reed weer ouderwets met het mes tussen de tanden, mooi gevechtje was dat, en Sainz trok aan het langste eind en pakte 2 man

      • + 1
      • 29 maa 2021 - 08:27
    • Ja dat was mooi. De remmen van de Alpine waren dat geweld niet meer gewend, en toch wist ie nog lang te strijden maar hij werd er overal uitgeremd op een gegeven moment. De Ferrari power zit trouwens wel snor zag ik. Dat ding loopt hard.

      • + 0
      • 29 maa 2021 - 11:11
  • Vettel kan je nu wel echt afschrijven. Dat is een blunder geweest van jewelste om Perez te laten gaan. Maarja, je kan roepen dat je zoontje een 4-voudig kampioen heeft weten te verslaan. Nou begrijp ik waarom hij vind dat elke zakelijke beslissing van hem een succes is volgens hemzelf. Als er meer nadelen dan voordelen aan zitten zie ik dat toch echt anders.

    • + 0
    • 29 maa 2021 - 08:34
  • John6

    Posts: 5.650

    Ik neem aan dat Gasly Ocon wel zal gaan vervangen, ik had al verwacht dat dit voor dit seizoen zou gebeuren.

    • + 0
    • 29 maa 2021 - 09:02
  • chao

    Posts: 1.039

    Nog een paar races zo, dan mag Vettel plaats maken voor de Hulk.

    • + 1
    • 29 maa 2021 - 13:37

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar