user icon

Italië hoopt op toeschouwers bij Grand Prix in Monza en denkt aan coronapaspoort

  • Gepubliceerd op 23 maa 2021 09:53
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

Alle organisatoren van F1-races hebben het dit jaar erg druk met het onderwerp 'toeschouwers'. Vrijwel iedere lokale organisatie heeft te maken met de wensen van de FOM, de eigen wensen en die van de fans. Daarnaast dienen ze zich te houden aan de nationale regels betreft corona en dat zorgt voor de F1-organisatie continu voor nieuwe situaties.

In Europa is het lang niet overal hetzelfde op het vlak van publiek bij evenementen. Daar komt bovendien bij; hoe verder op de kalender, hoe meer kans dat er publiek aanwezig kan zijn tijdens een F1-race, zeker in de zomer aangezien de verwachting is dat er tegen die tijd veel mensen gevaccineerd zijn en het virus net als afgelopen jaar langzaam zal verminderen gezien de hoge temperaturen.

Coronapaspoort Monza

Circuitbaas Alessandra Zinno van Monza hoopt dat het mogelijk is om publiek te verwelkomen bij de Italiaanse Grand Prix in september. Tegenover La Gazzetta dello Sport zei hij: "We werken op twee fronten: normale of beperkte toegankelijkheid. We denken bijvoorbeeld aan een gezondheidspaspoort voor degenen die in de afgelopen 24 of 48 uur een negatieve test hebben afgelegd en een kaartje hebben gekocht."

"Tot op heden is er geen wetgeving dus we blijven openstaan voor elke oplossing die de mogelijkheid biedt om te racen met fans op de tribunes."

De Grand Prix van Italië staat gepland op 12 september.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Paspoort....goh en mensen die dat in 2020 verkondigden werden weg gezet als complot wappies.
    Ga er maar aan mensen...een paspoort ben je straks voor alles nodig!!....en niet gaan roepen..we wisten dit niet...dit word al een jaar lang elke dag op verschilende sites gezegd en door miljoenen mensen wereldwijd verkondigd.

    bedankt stemmers op wederom het huidige kabinet

    • + 3
    • 23 maa 2021 - 10:35
    • DRS-zone

      Posts: 266

      Volgens mij gaat dit over Italië en niet Nederland?

      • + 1
      • 23 maa 2021 - 10:44
    • een pot nat ...BBB is in volle gang

      • + 0
      • 23 maa 2021 - 10:49
    • Rimmer

      Posts: 8.226

      Het moet toch een heel naar leven zijn als je overal complotten en theorieën achter zoekt. Die grote boze Rutte met zijn gemene kornuiten die allemaal maar 1 ding willen, jou overheersen en domineren zodat je een slaaf wordt zonder wil. Potdikkie wat een hel moet dat zijn. Een zelfverkozen en zelfbedacht hel weliswaar maar toch. Rust in vrede vriend, jouw leven is al voorbij maar ik leef nog een paar decennia door als je niet erg vindt. Ook als dat inhoudt dat ik ff niet in de kroeg kan komen en mijn sushi af moet halen ipv aan een tafeltje te eten. Wat een hel. Wat een hel.

      • + 4
      • 23 maa 2021 - 10:58
    • Ik geloof wel in de reset van de wereld en die spuit houden ze maar....

      • + 2
      • 23 maa 2021 - 11:00
    • Ik heb hem al die spuit, maar ik zou hem in m'n kloten laten zetten eventueel.

      • + 2
      • 23 maa 2021 - 12:02
    • @King-Creole

      Volledig mee eens en let maar niet op al die dromers die als overheidslammetjes denken (en geloven) dat het 'oude normaal' dankzij avondklokken, lockdowns enz. weer terug komt als ze ook gevaccineerd zijn. Ze letten daarbij zelfs niet op dat er al bevestigd is dan ondanks vaccinaties de zogenaamde regels van kracht blijven(1.5m, mondkapje enz.). En dat is nog los van of deze vaccins überhaupt werken en geen bijwerkingen hebben. Daarbij geldt dat je het niet met uitgebreid geteste (klassieke) vaccins moet vergelijken omdat die vaccins maar 1 of max. 2 keer in je leven gedaan moeten worden. Dat is dus niet het geval met deze nieuwe vaccins omdat je ze minimaal 1 of 2 keer per (elke) jaar moet doen, wat dus uiteindelijk je immuniteit gaat vernietigen in plaats van andersom.

      • + 2
      • 23 maa 2021 - 18:58
    • Het klopt wat je zegt King-Creole. Het begint er inderdaad steeds meer op te lijken dat de complot wappies gelijk hebben. Ik las net een uitspraak van een Europese Rechtbank dat indirecte vaccin dwang door vaccinpaspoort helemaal niet mag. Dan Is er misschien toch nog hoop dat we weer een normale wereld krijgen.

      • + 0
      • 23 maa 2021 - 20:56
    • De reactie van Rimmer vind ik overigens inhoudelijk erg zwak. Had ik niet verwacht van hem. Ik lees van hem toch vaak zeer goede inhoudelijk en leuke reacties op het gebied van de F1. Maar dat kom je tegenwoordig heel veel tegen. Het framen en wegzetten van mensen maar inhoudelijk niks te melden hebben. Jammer, ik dacht dat sinds de verlichting discussie toch altijd mogelijk moest zijn.

      • + 2
      • 23 maa 2021 - 21:02
    • Je HOEFT geen Corona ‘paspoort’ te hebben he. Of, in dit geval, een officieel document waaruit blijkt dat je getest bent en geen COVID hebt. Dan mag je naar binnen. Klinkt logisch, toeschouwers die geen COVID hebben toelaten toch? En als je 2021 wilt overslaan omdat je achter elke boom een complot ziet dan moet je dat lekker doen. Is je volste recht, net als dat mensen die wel een Corona ‘paspoort’ accepteren zodat ze tot het moment dat IEDEREEN alle vaccinaties heeft gehad in ieder geval een beetje terug naar normaal kunnen. Dat we tot het moment dat iedereen is gevaccineerd en het Corona virus er onder werken nog die 1,5 meter aan moeten houden heeft te maken met het R getal. Heeft niks met complotten of wat dan ook te maken, gewoon gezond verstand. Dat een best een zorgelijk aantal mensen op FvD stemt zegt heel veel over zelfstandig denkvermogen; iemand een idee waarom er eigenlijk geen ongelukken gebeuren met tijgers in dierentuinen? Of zou dat komen omdat ze in een hok zitten om het publiek weg te houden van fysiek contact? Zou het goed gaat als de tijgers voortaan los kunnen lopen tussen het publiek? Denk daar eens aan als je de onnozele theorieën van deze enge club aanhangt; waar hadden we gestaan als we de FvD ‘tactiek’ hadden toegepast...? Ik heb wel een vermoeden.

      • + 0
      • 27 maa 2021 - 13:11
  • John6

    Posts: 5.102

    Coronapaspoort is het ideale middel, maar dan mag je weer op vakantie, en mag je weer naar een festival. En zo kwam het Coronapaspoort er toch nog.

    • + 2
    • 23 maa 2021 - 13:03

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar