user icon

Video: Hamilton spint en komt vast te zitten in gravel - rode vlag!

  • Gepubliceerd op 13 maa 2021 10:21
  • comments 46
  • Door: Bo Brautigam

Al heel het weekend ziet de W12 er als een moeilijk te besturen wagen uit. Bottas kon gister amper rijden, en toen Lewis wel kilometers kom maken zag het er uit alsof hij zijn handen vol had. Zo ook vandaag; Lewis Hamilton spinde van de baan af en kwam vast te zitten in de gravel-trap. Hij kon er niet zelf uitkomen.

Zoals te zien in onderstaande video wilde de W12 niet insturen, en de achterkant verloor alle grip. Dit zal Mercedes nog meer kostbare tijd op de baan kosten.

 

Reacties (46)

Login om te reageren
  • Taures

    Posts: 1.062

    Dat ziet er goed uit voor Mercedes.

    • + 1
    • 13 maa 2021 - 10:31
    • Het Sandbaggen is gewoon naar een nieuw niveau getild ;)

      • + 6
      • 13 maa 2021 - 10:44
    • nr 76

      Posts: 1.334

      Tylahunter zeg dat wel, de hele baan ligt onder het zand! Niet normaal meer!

      • + 0
      • 13 maa 2021 - 11:14
    • Hornox

      Posts: 35

      Het sandbaggen is opgeschaald naar bigbags. Ik twijfel er overigens niet aan de ze gewoon weer de snelste zijn straks. Hoop dat het gat echter wel héél klein is naar RB. Strijd willen we zien!

      • + 1
      • 13 maa 2021 - 12:06
  • Rimmer

    Posts: 8.255

    Wie had dat ooit gedacht!
    Na het drama van gisteren zouden ze vandaag de zaken rechtzetten.
    Er werden idd wat meer rondjes gereden al maakt het wederom geen sterke indruk.
    De spin van Lewis kwam uit het niets, er is gewoon geen grip aan de achterkant.
    Problemen met de bak bij Vettel net als Bottas gisteren.
    Zou Mercedes dan serieus in de problemen komen voor het eerst in 7 jaar?
    #durfhetbijnaniettehopen
    #blessed

    • + 3
    • 13 maa 2021 - 10:32
    • Maximo

      Posts: 6.705

      Het schijnt dat ze de nieuwe banden nog niet optimaal werkend krijgen.

      Hopelijk is dat iets waar ze het hele seizoen last van blijven houden, maar over het algemeen lukt het de top teams bij nieuw type banden allemaal toch wel om dat voor elkaar te krijgen.

      • + 1
      • 13 maa 2021 - 10:47
    • Maximo

      Posts: 6.705

      De spin kwam trouwens niet helemaal uit het niets, gisteren middag zat Lewis al de hele tijd te kloten met zijn achterkant en vanmorgen toen ik een halfuurtje keek zag hij er ook niet uit zoals andere jaren, alsof op een rails.

      • + 1
      • 13 maa 2021 - 10:49
    • VES

      Posts: 1.111

      Het zijn Duitsers he, dus over 2 weken staan ze gewoon weer op P1

      • + 0
      • 13 maa 2021 - 12:17
    • En Bottas had zojuist ook zijn momentje. De Mercs hebben nog huiswerk.

      • + 0
      • 13 maa 2021 - 14:10
  • Ach ja, elke coureur spint wel een paar keer. Daar is testen voor toch?

    • + 0
    • 13 maa 2021 - 10:37
    • Rimmer

      Posts: 8.255

      Ja idd.
      Kijken hoe de banden slijten als ze haaks over de baan glijden. Altijd goed om te weten.
      Vettel is trouwens al uitgestapt voor de lunch. Bakproblemen en grote zwarte schermen.
      Toto en Lawrence met rode verhitte kop met elkaar in gesprek.
      #ditistochwelleukerdandegrappenvanmartijnkoning

      • + 4
      • 13 maa 2021 - 10:45
    • NicoS

      Posts: 12.333

      Natuurlijk, Lewis is uiteindelijk ook maar een mens....;)
      Alleen loopt het tot nu toe nog voor geen meter bij Mercedes, en dat komt vrijwel nooit voor.
      Gister ging de auto ook alle kanten op bij het aanzetten voor een snel rondje, en dat lijkt nu nog steeds het geval te zijn. Waar ze anders met speels gemak snelle rondjes draaien, lijkt de auto nu totaal geen grip te hebben.
      Nog niets om je echt zorgen om te maken, maar lekker is het zeker niet.

      • + 1
      • 13 maa 2021 - 10:50
    • Maximo

      Posts: 6.705

      @Rimmer.... dat van die bakproblemen klopt ja, maar dat van die verhitte discussie tussen Toto en Lawrence geloof ik niet zo maar van jou! :)

      • + 0
      • 13 maa 2021 - 10:50
    • Beri

      Posts: 2.950

      @Royalere: Ik moet het echt eerst zien en dan geloof ik het pas. Er wordt al jaren gezegd dat Red Bull Mercedes kan verslaan. We weten inmiddels beter..

      • + 0
      • 13 maa 2021 - 10:57
    • @Nico, met nog 1/12 testdag te gaan lijkt me dat het wel degelijk zorgelijk is. De afgelopen jaren reden de Mercedessen vanaf de eerste testkilometers als op rails. De coureurs konden rustig ritme en ervaring opdoen en hadden ver weg de beste voorbereiding. Zelfs met morgen een goede testdag is de voorbereiding dit jaar veel slechter. Dat tast het zelfvertrouwen van de coureurs aan.

      • + 2
      • 13 maa 2021 - 11:48
    • Golf-GTI

      Posts: 187

      Een Snelrondje zit er dan niet in bij Mercedes...

      • + 1
      • 13 maa 2021 - 12:02
  • Beri

    Posts: 2.950

    Zou dit dan eindelijk het jaar zijn waarin Mercedes verslagen wordt? Ongeacht door wie?

    • + 1
    • 13 maa 2021 - 10:43
    • Nee, Ik laat me niet meer gek maken. Die staan er over 2 weken gewoon. Op pole.

      Volgend jaar moet het gaan gebeuren dat er een ander team sterker is. Dat gaan hele andere wagens worden.

      • + 2
      • 13 maa 2021 - 10:45
    • Beri

      Posts: 2.950

      En juist volgend jaar denk ik dat Mercedes weer een gat geslagen heeft. Het chassis is gewoon elk jaar ook ontzettend sterk. Dus die laten zich niet foppen met de nieuwe regels

      • + 0
      • 13 maa 2021 - 10:47
    • maar stiekem toch hopen he roy ? :P

      • + 0
      • 13 maa 2021 - 10:47
    • Beri,

      RB kan ook wel een chassis bouwen hoor;) Dat samen met de motor bevriezing kan het zo maar alle kanten op. ik sluit zelfs Mclaren/Ferrari niet uit.

      • + 1
      • 13 maa 2021 - 10:51
    • Gisteren hadden ze het er bij Sky al over, het zou best kunnen zijn dat met de nieuwe regels mbt de vloer, dat een hoge rake "the way to go" Is.

      • + 0
      • 13 maa 2021 - 11:02
    • Beri

      Posts: 2.950

      Zucht.. ik mis die edit knop. @redactie, het zou fijn zijn als jullie dat eens overwegen. Nu moet ik dit zelfde bericht weer plaatsen.

      @Royalere: Ik moet het echt eerst zien en dan geloof ik het pas. Er wordt al jaren gezegd dat Red Bull Mercedes kan verslaan. We weten inmiddels beter..

      • + 0
      • 13 maa 2021 - 11:05
    • @Royalere volgt dit jaar dezelfde strategie als Herr Marko. De underdog spelen maar tegelijk voor de titel gaan.
      Hopelijk pakt het zo uit. En zien we spannende duels tussen de toppers. Verstappen in een superieure auto wordt saai. De Red Bulls gelijkwaardig aan de Mercs is genoeg.

      • + 0
      • 13 maa 2021 - 11:52
  • Get in there Lewis 😂

    • + 1
    • 13 maa 2021 - 10:49
    • Rimmer

      Posts: 8.255

      Get out of there Lewis!!

      • + 1
      • 13 maa 2021 - 10:52
    • Snork

      Posts: 10.447

      Lewis na de spin: “I have some vibration in this set of tires.”

      • + 0
      • 13 maa 2021 - 11:37
    • Golf-GTI

      Posts: 187

      Get nowhere Lewis

      • + 1
      • 13 maa 2021 - 12:03
    • Lewis is die grindbak aan het Hammertimen.

      • + 1
      • 13 maa 2021 - 12:30
    • #graveltime

      • + 2
      • 13 maa 2021 - 12:38
  • Zwaluw.... zomer..... Hoe dan ook; bij Merc hebben ze iig een veel slechtere start van het seizoen dan voorheen, dus dat verhoogt de spanning ietwat (tijdelijk?).

    • + 0
    • 13 maa 2021 - 11:02
    • Rimmer

      Posts: 8.255

      Hopelijk.
      Overigens gaat het bij RBR vandaag ook weer ouderwets ruk.
      Perez staat al veel te lang binnen na een paar povere rondjes op hard.

      • + 0
      • 13 maa 2021 - 11:09
    • @Rimmer. Ok. Nou lekker dan. Nog geen oorzaak bekend?

      • + 0
      • 13 maa 2021 - 11:10
    • Rimmer

      Posts: 8.255

      Oh. En direct na dit schrijven snelste man op hard..
      Ik durf gewoon niet meer te hopen na 7 jaar ellende.

      • + 0
      • 13 maa 2021 - 11:11
    • Ok!

      • + 0
      • 13 maa 2021 - 11:12
    • Lewis spint.... er geen garen bij

      • + 0
      • 13 maa 2021 - 11:30
    • Snork

      Posts: 10.447

      Tijd voor een spin docter.

      • + 0
      • 13 maa 2021 - 11:37
    • Lewis kiest een ongewoon pad naar zijn 8e titel: The road less graveled... ;-)

      • + 1
      • 13 maa 2021 - 11:45
    • Golf-GTI

      Posts: 187

      "Overigens gaat het bij RBR vandaag ook weer ouderwets ruk. "

      Wel nee, Perez heeft gewoon nog last van "podium angst"....

      • + 0
      • 13 maa 2021 - 12:04
  • Schumi86

    Posts: 123

    Dit is gewoon erg nep wat mercedes doet, die staan weer met een nieuwe auto aan de start zoals elke keer.

    • + 1
    • 13 maa 2021 - 11:39
    • Met 3 testdagen is dit echt geen nep. Tijden kunnen nep zijn maar zelfs Mercedes kan het zich niet veroorloven om bewust de coureurs met een slechte setup te laten testen terwijl onbekend is hoe groot de verschillen zijn.

      • + 0
      • 13 maa 2021 - 11:56
    • Golf-GTI

      Posts: 187

      Fake news! Complot! (mode-woorden van 2020-21)

      • + 0
      • 13 maa 2021 - 12:06
  • monzaron

    Posts: 77

    Nice show, Mercedes. Bij de eerste race de goede ‘spulletjes’ inbouwen of afstellen en vol gas naar de volgende titel 😁

    • + 0
    • 13 maa 2021 - 12:04
    • WC MAX

      Posts: 2.539

      Zoals elk jaar. Die staan gewoon weer op pole en zullen het te kloppen team zijn.

      • + 0
      • 13 maa 2021 - 12:50
  • Dat ding is niet vooruut te branden, het lijkt wel of Mercedes een off roader heeft gebouwd.

    • + 0
    • 13 maa 2021 - 12:32
  • Mr.Rofl

    Posts: 448

    Waarschijnlijk juich ik veel te vroeg, maar het is ook een beetje waar ik op hoop. Mercedes helemaal opgegeten door het middenveld en het vecht aan moeten gaan met McLaren, Aston Martin en Alpine. Hopelijk krijgen we dan geen oer saai seizoen met Max en Checko alleen maar 1-2 s.

    • + 1
    • 13 maa 2021 - 14:33

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.336
  • Podiums 97
  • Grand Prix 120
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar