user icon

Alpine presenteert nieuwe A521 met enige 'GP2-connection' vertraging

  • Gepubliceerd op 02 maa 2021 16:10
  • comments 61
  • Door: Rob Veenstra

Het Renault-team wordt dit jaar omgedoopt naar Alpine F1 en heeft stercoureur Fernando Alonso aangetrokken als topcoureur naast Esteban Ocon. De Spanjaard was echter niet bij de presentatie vanwege de quarantaine-regels en zijn fietsongeluk van twee weken geleden.

De launch van de A521 verloopt echter niet vlekkeloos. Dat Ocon er alleen staat is niet het enige waar Alpine de lachers mee op haar hand krijgt. De verbinding is dermate slecht met veel 'lagging' dat op de vertraging veelvuldig reacties komen van fans; GP2-connection, GP2-internet en meer van dit soort varianten.

Desondanks zien we een nieuwe kleurstelling op de grid door de kleuren die Alpine de wereld heeft getoond.

 

Foto's Alpine A521

Reacties (61)

Login om te reageren
  • Oh shit, hij is mooi.

    • + 7
    • 2 maa 2021 - 16:16
    • Stitch

      Posts: 5.786

      Ka, ka, echt wel ;-)

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 16:28
    • Snork

      Posts: 13.926

      Dah is een skôn wagentje.

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 17:28
    • Een Prost F1

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 18:46
    • Om 1 of andere reden vind ik die kleuren goed bij Alonso passen - zou ook opnieuw mooi huwelijk kunnen worden

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 19:36
    • Maximo

      Posts: 6.953

      CAPTAIN AMERICA!!!!!!!

      • + 1
      • 3 maa 2021 - 08:10
  • Echt, niet te doen dit!

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 16:17
    • DRS-zone

      Posts: 266

      En dan de helft van de presentatie ook gewoon in het Frans lullen. Typisch Fransistische gedachten!

      • + 1
      • 2 maa 2021 - 16:22
    • Sky Sports had ook een stream via Youtube. Die deed het wel prima.

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 16:40
    • Snork

      Posts: 13.926

      Je bent Frans of je bent het niet. Dus dan praat je Frans, al luistert de hele wereld en snappen ze er geen stokbrood van.

      • + 1
      • 2 maa 2021 - 17:30
    • Volgens mij was de hele presentatie in het Frans! Was de rest echt engels?

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 18:00
  • Fraaie kleur! Waar is sponsor DP World gebleven? al na 1 jaar weer vertrokken blijkbaar?

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 16:18
  • De mooiste Renault aller tijden met deze kleuren.

    • + 2
    • 2 maa 2021 - 16:18
    • mario

      Posts: 9.319

      Alpine.... ;)

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 21:19
  • was altijd erg gecharmeerd van dat geel/zwart,
    maar deze ziet er top uit, prachtige livery

    • + 6
    • 2 maa 2021 - 16:18
    • Hier sluit ik mij bij aan, mooie livery.

      Afgezien van deze livery vind ik het wel jammer dat er steeds minder kleurvariatie op de grid te vinden is. Nu verdwijnt het geel van Renault en (waarschijnlijk) het opvallende roze van Racing Point en daarvoor in de plek komen voornamelijk donkere kleuren. Dat vind ik jammer, van mij mogen er wel wat meer vrolijke, opvallende kleuren op de grid te vinden zijn.

      Eddy.

      • + 2
      • 2 maa 2021 - 16:34
    • Hopenlijk een mooie racing green aston martin er nog bij. Ik vind deze Alpine ook prachtig.

      • + 1
      • 2 maa 2021 - 16:37
    • Ik moet er erg aan wennen, maar dat wist ik vantevoren al. Ik vond het geel/zwart erg kick en heel klassiek ogen. Erg jammer dat dat er niet meer is.

      • + 1
      • 2 maa 2021 - 16:37
    • Het doet me een beetje denken aan de kleurstelling van een A1-auto (die stomme landenteams).

      • + 1
      • 2 maa 2021 - 16:38
    • Ik moet wel zeggen dat ik de stoutmoedige taal van Luca de Meo erg kan waarderen en ik zou het leuk vinden om Renault weer te zien strijden om de overwinning. Dan maar in het blauw!

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 17:03
  • Mooie livery... enigzins leuk bedachte presentatie, maar die Ocon klinkt als dat ongeintresseerde kind van een eindshow groep 8 dat zijn ingestuurde tekst maar blijft vergeten. Uhm... uhm... uhmm.

    • + 4
    • 2 maa 2021 - 16:18
  • Bulldog

    Posts: 511

    Ik vind dit tot nu toe te mooiste livery

    • + 2
    • 2 maa 2021 - 16:18
    • Mee eens mooiste livery tot nu toe!
      Morgen Aston Martin benieuwd naar hun livery!
      Welke auto zullen de goud zwarte kleuren krijgen?

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 16:24
    • Die komt op de medical car

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 17:44
  • Oh wauw, veel mooier dan hoe ik het al had ingevuld! De bestickering is goed en hij heeft een ontzettende oldschool uitstraling! Ligier / Tyrrell gevoel. Natuurlijk door dat blauw maar ook het blauw-wit-rood en de bestickering vh woord Alpine overal. Ja, ook deze een dikke voldoende!

    • + 3
    • 2 maa 2021 - 16:21
    • Waaaat? Ik had verwacht dat je hem saai zou vinden.
      Ik had er meer van verwacht :P Vooral van Sean bull

      • + 1
      • 2 maa 2021 - 16:26
    • We wisten natuurlijk al grotendeels hoe die zou worden. We kregen m al in t zwart te zien en dat zwart zou dan blauw worden. Saai dacht ik. In 1 oogopslag gezien.
      Maar door t rood van sommige logo’s, de vlag en de Alpine logo’s issie n stuk mooier dan ik dacht. De livery is dus geen verrassing maar de impact wel. Los daar van is t wel heel jammer dat t ten koste ging vh geel zwart op de grid.

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 18:02
  • Ah oui! Lekker wagentje hoor!
    Jammer dat we het geel kwijt zijn, maar deze mag er zeker zijn!

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 16:27
  • The connection feels good...much slower than before! Amazing.

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 16:32
  • delange

    Posts: 1.680

    smaken verschillen..........ik vind hem lelijk mede door de combo blauw rood. Nooit graag gezien.
    Op de voorvleugel laten ze ook nog ff zien dat ze van Frankrijk zijn :-)

    Ik vind de merc dan weer mooier maar eigenlijk boeit het me niet.
    Zolang er maar verschil in de teams zit en ze allemaal presteren is het voor mij helemaal top.

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 16:34
  • We hebben wel pareltjes hoor dit seizoen op de grid 👌🏾

    • + 1
    • 2 maa 2021 - 16:34
  • Q3FI

    Posts: 649

    Wat een schoonheid!

    • + 1
    • 2 maa 2021 - 16:36
  • Joeppp

    Posts: 5.162

    Het is een beauty maar ik schoot in de lach toen ik de kop las. Ik dacht dat er stond met GP2 engine en moest aan Alonso denken.

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 16:37
  • Gaaf!

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 16:45
  • Bijna monochroom en dus geslaagd wat mij betreft,... en toen die dwarse wit-rode streep om de Franse identiteit te onderlijnen (of moet ik zeggen doorstrepen)!! Totaalpakket: niet geslaagd.

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 16:46
    • Ik vind de tricolore op de randen van de vleugels en aan het uiteinde van de neus wel een mooi detail, maar die pontificale vlag die gehele achterkant bedekt had van mij inderdaad ook niet gehoeven. En dat blauw is wel erg blauw, haha!

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 16:48
    • Smaken verschillen zullen we maar zeggen, ik vind deze zeer geslaagd.
      Ik vond (als een van de weinigen denk ik) dat barbie roze van RP verschrikkelijk, bij dat die kleur van de grid verdwijnt

      • + 1
      • 2 maa 2021 - 16:50
    • Zo had ik m mooier gevonden:

      Tweet?s=20

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 17:05
    • Dat barbieroze zien we morgen terug Clemenza! Groen met roze!

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 18:03
    • @rogerZz
      Met dat geel oogt de wagen beetje als de 2005/2006 Renault, daar zou Alonso zich wel in thuis voelen aangezien hij daar zijn grote successen in heeft geboekt!
      Ook gaaf inderdaad die kleurencombinatie

      @Zes,
      ik hoop dat je geen gelijk krijgt, ze mogen alleen roze in de livery gebruiken als ze een deal sluiten met de firma Mattel en er officiële Barbie sponsoring op de wagen komt,
      uiteraard moeten ze dan 1 vd 2 rijders eruit gooien en Mark Webber nemen, dat is tenslotte een onvervalste Ken! :-)

      • + 1
      • 3 maa 2021 - 08:32
    • Dies ook mooi RogerZzz! -prachtige knipoog naar de WK liveries v onze spaanse amigo.

      • + 0
      • 3 maa 2021 - 10:26
  • Mooie livery! Het beste nieuws is nog dat Daniil Kvyat hun reserve coureur wordt!!

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 16:51
  • wauw pracht kar

    • + 1
    • 2 maa 2021 - 16:52
  • God allemachtig, één van de mooiste livery's van de afgelopen jaren! Alsof hij direct uit een Michel Valliante strip is komen rijden.

    • + 2
    • 2 maa 2021 - 17:05
  • Ik ben verplicht bij hoog en laag te stellen dat Ferrari altijd de mooiste wagen heeft...
    Maar deze is ook wel bijzonder geslaagd. Knappe livery!

    • + 1
    • 2 maa 2021 - 17:45
    • Ferrari moet onderhand eens afscheid nemen van die verschrikkelijke matte lak, gewoon weer hoogglans rood, tintje donkerder dan nu, dat is tenminste sjiek de friemel, zoals het heurt!

      • + 1
      • 3 maa 2021 - 08:35
  • Multractec

    Posts: 1

    Prachtige livery!

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 18:02
  • azzey

    Posts: 300

    Geslaagde livery. Kan niet wachten op de merch!

    Wat ook mooi gedaan is; er zit zowel een verwijzing naar Frankrijk als naar het VK (waar het team gevestigd is, namelijk in Enstone) in de livery: Als je het bovenaanzicht neemt, dan is aan de achterzijde van de cover een 'halve' Union Jack te ontdekken.

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 18:26
  • Hele fraaie livery met prachtig blauw
    MIjn keuze tot nu toe
    1) Mercedes
    2)Alpine
    3)Alfa
    4)McLaren
    5)Red Bull (fantasieloos saai)

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 18:31
  • Magnifique!

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 18:37
  • Viva la Alpine.

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 19:13
    • * l'Alpine

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 20:07
    • Apple van Ine, jeweetwel die met die snackbarharses.

      • + 1
      • 2 maa 2021 - 21:51
    • Ik heb niet zoveel verstand van de Franse taal, ik heb meer verstand van verzekeringen.

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 23:07
    • Ouw-verzekeraar!

      • + 2
      • 2 maa 2021 - 23:38
  • Numnum

    Posts: 3.695

    Om in First Dates termen te spreken : “nice”.

    • + 0
    • 3 maa 2021 - 09:03
  • Prachtige wagen...voor mij meteen de mooiste tot nu toe

    • + 0
    • 3 maa 2021 - 09:13
  • delange

    Posts: 1.680

    Alonso heeft nog steeds geen nieuwe tandjes zie ik.............niemand opgemerkt?

    • + 0
    • 3 maa 2021 - 11:13

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 215
  • Podiums 1
  • Grand Prix 100
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar