user icon

Ecclestone: "Vettel moet dit jaar critici de mond snoeren"

  • Gepubliceerd op 20 jan 2021 08:24
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Bernie Ecclestone zegt dat zijn vriend Sebastian Vettel de critici in 2021 de mond moet snoeren. Viervoudig wereldkampioen Vettel kreeg bij Ferrari geen contractverlenging. Dat werd door Eddie Jordan omschreven vanwege zijn 'zielige' optreden de afgelopen jaren bij Ferrari.

"Tot voor kort was Sebastian de eerste in elke sessie en nu praat niemand op een positieve manier over hem", vertelde voormalig F1-supremo Ecclestone aan Sport1. "In de Formule 1 is de coureur erg afhankelijk van de auto en om de een of andere reden kon Ferrari hem niet aanpassen aan de eisen van Vettel. Leclerc is een getalenteerde coureur, maar Sebastian heeft meer ervaring en had voor moeten blijven."

Ecclestone, 90, denkt ook dat Ferrari's beruchte 'interne politiek' een rol speelde bij de ondergang van Vettel. "Pas toen Michael Schumacher in het team zat, bewoog iedereen zich in dezelfde richting. Sebastian staat nu voor een nieuwe uitdaging, dus hij moet diegenen die aan zijn capaciteiten twijfelen antwoorden door ze de mond te snoeren."

Die nieuwe uitdaging zal komen bij Aston Martin, en de Duitse racelegende Hans-Joachim Stuck vertelde Auto Bild dat Vettel zeker niet vergeten is hoe hij moet rijden. Stuck: "Ik ken ook het gevoel als een jongen je de weg wijst, maar dat hij zichzelf weer wist te motiveren is al een sterke zet. Ik denk dat hij zich meer op zijn gemak zal voelen bij Aston Martin."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Los van het terugvinden van zijn "drivers mojo" ben ik benieuwd hoe het Seb zal vergaan in het Stroll F1 team. Hoe zal bijvoorbeeld de sfeer in het team zijn wanneer Vettel Lance structureel de baas is? Zal de oude Stroll dit lijdzaam toezien en het beschouwen als een goed leertraject voor zijn zoon?

    • + 0
    • 20 jan 2021 - 08:38
    • Oh ja, bij voorbaat excuses aan @Ouw, dat ik bovenstaand scenario überhaupt durf te benoemen :-)

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 08:50
    • Joeppp

      Posts: 3.945

      Wat Stroll Sr. zijn hele leven al doet is succes halen uit het werk van andere. Hij maakt merken groot en is daar rijk mee geworden. Als Vettel hem succes kan brengen zijn hij daar denk ik volop gebruik van maken en hem niet indammen. Immers als Vettel succes heeft heeft zijn zoon dat ook omdat hij onderdeel van het team is.

      • + 1
      • 20 jan 2021 - 08:59
    • @f(1)orum,
      "Hoe zou de sfeer zijn als Seb Stroll structureel de baas is?"

      Dat heb je afgelopen twee jaar toch kunnen zien? In 2019 was Perez Stroll structureel de basis en scoorde bijna een dubbel aantal punten.
      Begin 2020 kon Stroll wat inbrengen tegen Perez maar uiteindelijk was Perez Stroll weer structureel en duidelijk de baas, zowel op de baan als in aantal punten.

      De sfeer is niet verslechterd. Uiteindelijk wil het team ook zoveel mogelijk punten scoren en als dat niet met Stroll kan, dan zal het via die andere coureur (Vettel dus) moeten.

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 09:29
    • Lawrence Stroll zal diep van binnen ook wel beseffen dat zoonlief geen échte hoogvlieger is.
      2 seizoenen lang maakte Checo gehakt van Lance, anders kun je het gewoonweg niet omschrijven.
      En het zou me persoonlijk erg tegenvallen van Vettel als hij niet hetzelfde doet.

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 09:49
    • @Joeppp; @Damon Hill: Helder!

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 09:50
    • Ik hou je in de gaten hoor f(1).

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 11:35
    • @Ouw: join the club, zou ik zeggen :-)

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 11:37
    • @Clem Ik hoop dat een herboren Vettel Lance he-le-maal stuck geht machen.

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 11:55
    • DAT.....gaat niet gebeuren Schwantz.

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 12:17
    • Het enige wat Stroll bewijst is dat je zonder talent (en veel geld) ook best hard met een F1 bolide kan rijden. Maar laat de racers het echte werk doen.

      En ik zal niet liegen, met het oog op Mazepin vind ik Lance als persoon best wel meevallen.

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 19:34
    • Seb is een eergierige Duitser die maar al te goed weet dat hij niet op zijn (beste) niveau presteert.

      De reden zit in zijn mentale kant (nooit zijn sterkste geweest) en dat wordt altijd heel erg onderschat.

      Een piloot die vol zelfvertrouwen een race tegemoet gaat en zich voor de volle 100% gesteund voelt door zijn team is een absolute must om het maximale eruit te halen.

      Seb heeft zowel de "mojo" als de ervaring en ik ben hoopvol dat AM die "mojo" voor hem kan terugbrengen.

      Ze hebben niet zomaar Sergio zijn contract gebroken. Seb komt erin als onbetwiste nr1 piloot om AM aan het voorfront te brengen. Een ideale win-win die hen allebei kan helpen.

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 20:39
  • LimboF1

    Posts: 4.667

    Ik vind wel dat Ecclestone het helemaal correct verwoord.

    • + 0
    • 20 jan 2021 - 10:39

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 119
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

  • Team naam Aston Martin
  • Basis Silverstone, Groot Brittannië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar