user icon

Badoer zwijgt in alle toonaarden over toestand Michael Schumacher

  • Gepubliceerd op 19 jan 2021 10:40
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Luca Badoer is een van de weinigen die wel eens op bezoek gaat bij Michael Schumacher, maar de Italiaan geeft niets prijs over hoe het nu met de zevenvoudig wereldkampioen Formule 1 gaat. De twee raakten bevriend tijdens hun gezamenlijke periode bij Ferrari, toen Schumacher de Scuderia aan vele successen hielp en Badoer achter de schermen zijn steentje bijdroeg als loyale testrijder.

Nog steeds komt Badoer geregeld over de vloer bij de familie Schumacher. De toestand van Michael Schumacher blijft de gemoederen bezighouden sinds zijn skiongeluk eind 2013. De Duitser lag lange tijd in een coma en liep hersenschade op. Sinds hij ontwaakt is, werkt de Formule 1-legende aan zijn herstel en alleen zijn familie geeft met mondjesmaat updates over zijn situatie.

De bezoekers houden zich aan hun zwijgplicht, zo ook Badoer. In Corriere dello Sport zegt de Italiaan: "Onze families gingen altijd samen op vakantie en Michael is de peetvader van mijn zoon Brando, hij hield Brando in zijn armen bij de doop. Nu is Michael de idool van Brando, hij droomt ervan om coureur te worden. Wij bezochten Michael en zijn familie in Genève en andersom kwamen zij bij ons op bezoek in Montebelluna."

"Michael is een vechter, hij heeft altijd hard getraind. Slechts enkele vrienden, waaronder bijvoorbeeld Jean Todt en ik, gaan nu nog wel eens bij hem langs en weten wat zijn toestand is, maar daarover zeg ik geen woord. Ik hoop alleen dat hij snel kan herstellen", aldus Badoer.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • is Luca familie van Trou?

    • + 3
    • 19 jan 2021 - 10:56
  • ''Ik spreek met de media over Michael maar zeg lekker niks! La la la laaa laaaaa!''

    Groeten Badoer.

    • + 0
    • 19 jan 2021 - 11:03
    • josdaboss

      Posts: 380

      Niet slap kletsen.. de media vraagt aan hem wat de toestand is niet andersom...

      • + 0
      • 19 jan 2021 - 11:49
    • was jij erbij?

      • + 0
      • 19 jan 2021 - 22:10
    • AUDI_F1

      Posts: 1.723

      Hij zegt wel wat: "Ik hoop alleen dat hij snel kan herstellen". Dat geeft aan dat hij toch iets van de omgeving mee krijgt. Maar voor hoeveel, en wat ie nog verder kan, dat blijft gissen.

      • + 0
      • 19 jan 2021 - 22:17
    • josdaboss

      Posts: 380

      @noBullshit Je doet je naam geen eer aan;

      In conversation with Virgilio Sport, Luca Badoer talks about their friendship. “I met Michael in 1992, and when I became a test driver for Ferrari in 1998, we got to know each other better. From there, a bond of friendship, brotherhood and trust was born, which continues to this day”.

      Stond 31-12-2020 al op scuderiafans.com

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 10:59
    • Het zou me niet verbazen dat Corinna iedereen die bij Michael op bezoek gaat een zwijgcontract laat tekenen met x bedrag aan boetegeld als je wat naar buiten brengt.

      Dan zou ik het wel weten.. stuur wel een kaartje.

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 12:56
  • Ik weet dat Michael hier veel fans heeft, ik weet ook dat hier verschillend gedacht wordt over de privacy van Schumacher, maar hier wordt ik toch 'n beetje moe van.
    ' Ik ben er geweest, maar ik zeg niets' volgens Badoer.....nou, zeg dan ook niets!

    • + 4
    • 19 jan 2021 - 11:05
    • wat denk jij ouwe, het is niet zo dat hij een beetje interessant wilt gaan doen maar hij krijgt deze vraag van een journalist voorgeschoteld. en denk jij dat hij ooit nog bij schumacher kan komen als hij ook maar iets van de toestand van schumacher verklapt?

      • + 1
      • 19 jan 2021 - 12:30
    • Peter, meestal is het zo dat de journalist 'n lijstje krijgt wat ze wel of juist niet mogen vragen.

      Badoer had ook kunnen zeggen "no comment".

      • + 0
      • 19 jan 2021 - 13:29
    • @ouw sjagerijn. Ik vermoed dat Luca "media training" heeft gehad in zijn tijd bij Ferrari. Veel zeggen, maar niets zeggen.

      No comment is een beetje jaren 80.

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 12:53
  • "Fat Pete Clemenza is een van de velen die nooit op bezoek gaat bij Michael Schumacher, daarom zegt hij ook niets over hoe het nu met de zevenvoudig wereldkampioen Formule 1 gaat."

    dat jullie het even weten...

    "ja maar Pete..."

    Nee! NIKS!!

    • + 5
    • 19 jan 2021 - 11:15
    • Wat kan jij liegen zeg!
      En nou voor de draad ermee! Geef nou maar toe dat jij daar bijna elke dag samen met Mike aan de drank zit.
      Dat alcoholisme van m is totaal uit de klauwen gelopen sinds jij daar komt, en daarom zeggen ze niks. Ze schamen zich kapot jonguh!
      Corinna klaagt er elke week steen en been bij me over...
      F#%<, daar mocht ik niks van dr over zeggen anders komt het hele spel uit.

      • + 1
      • 19 jan 2021 - 19:35
  • Gelukkig zwijgt Jean Todt niet in alle toonaarden....

    • + 0
    • 19 jan 2021 - 11:31
  • John6

    Posts: 5.001

    Michael Schumacher staat bij mij eigenlijk op plaats 1-2-3, geen plaats voor iemand anders, Ik zou zeggen tegen iedereen , just let it go, enigste nieuws dat je ooit zal krijgen is als hij overleden is.

    • + 0
    • 19 jan 2021 - 12:31
  • Patrace

    Posts: 2.430

    Ik hoop maar dat Badoer geen kleine kinderen meeneemt naar Michael, want die hebben nog wel eens de neiging gewoon eerlijk te zijn. Dus een slimme journalist die dat kind een vraag stelt over Michael, zou dan pardoes een antwoord kunnen krijgen die de werkelijke status van Michael verklapt. Beter de (kleine) kids thuis laten dus.

    • + 0
    • 19 jan 2021 - 13:34
  • ik weet toevalig dat michel nu een eigen bedrijfje heb als schoenmaker , niet door vertellen hoor

    • + 0
    • 19 jan 2021 - 14:48
    • Beri

      Posts: 2.894

      HWHAHAHAAHWWHAHAHA AHA AHWWAHAAHAAHAHAHAHWAHAHAHAHHBHAAHHAHAHAHAHAHA

      Zo..

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 16:38
  • Luca wees dan een kerel en vertel ook niets over familie bezoeken, je geeft voer tot speculaas

    • + 0
    • 21 jan 2021 - 08:06

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar