user icon

Carlos Sainz: "Vragen over spijt van Ferrari-transfer waren irritant"

  • Gepubliceerd op 11 jan 2021 10:52
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Carlos Sainz heeft nooit een greintje spijt gehad van zijn beslissing vroeg in 2020 om voor 2021 (en daarna) bij Ferrari te tekenen. De Spanjaard reed de voorbije twee seizoenen voor McLaren en was daar een gewaardeerde kracht. Begin vorig jaar klopte Ferrari echter op zijn deur en de meeste coureurs twijfelen dan geen moment om hun jawoord te geven.

Ook Sainz was niet bestand tegen de onweerstaanbare aantrekkingskracht van de Scuderia. De transfer werd wereldkundig gemaakt in mei en toen moest het seizoen 2020 nog beginnen. Toen de jaargang eenmaal onderweg was, bleek dat McLaren de zaakjes veel beter voor elkaar had dan Ferrari. De Spanjaard kreeg vervolgens meermaals de vraag of hij spijt had van zijn keuze.

Het antwoord daarop luidde steevast nee en Sainz geeft tegenover Autosport toe dat hij zich wel gestoord heeft aan die vragen. "Het was echt een beetje irritant, want men impliceerde dat Ferrari ook in 2021 een tegenvallend seizoen zou gaan beleven. In de Formule 1 kun je zoiets niet weten."

"Natuurlijk heeft Ferrari in 2020 een stap terug gedaan en zij zijn de eersten om dat zelf toe te geven. Ze zijn zeer zelfkritisch. Maar de overtuiging die bij sommigen leefde dat 2021 ook een worsteling zou worden, dat stuitte me wel tegen de borst. Met een tweejarig contract op zak en de ingrijpende regelwijzigingen die op komst zijn voor 2022 is 2021 sowieso minder van belang dan wat men denkt."

"Zelfs als Ferrari het tij weten te keren en in 2021 geweldig voor de dag komt, dan nog weet je het maar nooit. Men ging er al vanuit dat komend seizoen verschrikkelijk zal zijn omdat het voorbij seizoen verschrikkelijk was. Die aanname vond ik op dat moment best irritant, maar ik bewaarde de rust. Ik hen nooit iets gezegd of gedaan waar ik spijt van heb, daar ben ik blij om", aldus de Spanjaard.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Het is natuurlijk wel zo dat McLaren vanaf 2021 met een Mercedes motor rijdt en Ferrari niet.

    • + 0
    • 11 jan 2021 - 10:55
  • 1. Hij is vanaf nu een Ferrari-coureur en voor altijd een held in Italië
    2. Hij zal ongetwijfeld een prima salaris krijgen
    3. Hij kan zich meten aan Charles en laten zien hoe goed hij wel niet is
    4. Hij is vanaf nu een Ferrari coureur...

    Het blijft toch een legendarisch team

    • + 4
    • 11 jan 2021 - 11:03
    • Helemaal mee eens. Rijden voor Ferrari in de F1 is een soort heilige graal. De meesten coureurs zullen die droom toch ook wel hebben?

      • + 1
      • 11 jan 2021 - 11:24
    • nr 76

      Posts: 2.239

      Als je coureur bent, en je wordt gevraagd door Ferrari...
      Ik kan me gewoon (bijna) niemand voorstellen die daar Nee tegen zegt!

      • + 2
      • 11 jan 2021 - 12:00
    • snailer

      Posts: 5.796

      op het moment zou ik liever in een Giulia rijden dan een ferrari. Wel natuurlijk de 500 pk versie. Maar goed. publiek geheim is dat er een v6 ferrari motor in zit

      • + 0
      • 11 jan 2021 - 12:36
    • joshua85

      Posts: 53

      @snailer in de gulia qv ligt een Ferrari v6 twinturbo

      • + 0
      • 11 jan 2021 - 14:07
  • Zijn luchtigheid komt goed over, want het is zeker nu niet de makkelijkste transfer.

    Het is lastig te zeggen of Sainz de beste en meest ideale Ferrari-coureur is, maar op basis van het verleden is hij misschien degene die Ferrari nu nodig heeft. Zowel op als buiten de baan.

    • + 0
    • 11 jan 2021 - 11:12
  • Koffiedik kijken, maar ik verwacht Ferrari voor McLaren dit jaar.
    Ze hebben met Carlos en Charlie 'n droomkoppel.

    • + 0
    • 11 jan 2021 - 11:50
    • nr 76

      Posts: 2.239

      Ik denk dat ricciardo en Norris niet heel veel onderdoen, en het zou goed kunnen dat de auto's ook gelijkwaardig zijn. Ik denk dat het spannend wordt!

      • + 0
      • 11 jan 2021 - 12:01
    • Ron Kanon

      Posts: 559

      Alles hangt af van de transfer naar de Mercedes motor. Hebben ze dit meteen goed voor elkaar? Dan zie ik ze Ferrari verslaan.

      • + 0
      • 11 jan 2021 - 12:08
    • Tja Ferrari schijnt ook weer vermogen gevonden te hebben, en hebben een jaar gehad zoals het niet moet.
      Kan alleen maar beter.

      • + 0
      • 11 jan 2021 - 12:27
    • Mijn koffiedik zegt dat Mclaren met Renault voor de 3e plek gaat strijden.

      • + 1
      • 11 jan 2021 - 12:29
    • Mijn koffiedik geeft pluisjes. Damn ik had het op tijd moeten weggooien.

      • + 1
      • 11 jan 2021 - 13:20
    • Wil je nog koffie, Dik?
      Nee, doe mij maar thee, muts. ;-)

      Eddy.

      • + 1
      • 11 jan 2021 - 14:12
  • vPutten

    Posts: 1.610

    Ik feite moet Carlos niet zo zeuren, want laten we eerlijk zijn, Ferrari is dan wel een magisch merk in naam, tegelijkertijd is het de laatste jaren toch ook wel het meest overschatte merk van de F1.

    • + 2
    • 11 jan 2021 - 12:11

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar