user icon
user icon

Carlos Sainz: "Vragen over spijt van Ferrari-transfer waren irritant"

  • Gepubliceerd op 11 jan 2021 10:52
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Carlos Sainz heeft nooit een greintje spijt gehad van zijn beslissing vroeg in 2020 om voor 2021 (en daarna) bij Ferrari te tekenen. De Spanjaard reed de voorbije twee seizoenen voor McLaren en was daar een gewaardeerde kracht. Begin vorig jaar klopte Ferrari echter op zijn deur en de meeste coureurs twijfelen dan geen moment om hun jawoord te geven.

Ook Sainz was niet bestand tegen de onweerstaanbare aantrekkingskracht van de Scuderia. De transfer werd wereldkundig gemaakt in mei en toen moest het seizoen 2020 nog beginnen. Toen de jaargang eenmaal onderweg was, bleek dat McLaren de zaakjes veel beter voor elkaar had dan Ferrari. De Spanjaard kreeg vervolgens meermaals de vraag of hij spijt had van zijn keuze.

Het antwoord daarop luidde steevast nee en Sainz geeft tegenover Autosport toe dat hij zich wel gestoord heeft aan die vragen. "Het was echt een beetje irritant, want men impliceerde dat Ferrari ook in 2021 een tegenvallend seizoen zou gaan beleven. In de Formule 1 kun je zoiets niet weten."

"Natuurlijk heeft Ferrari in 2020 een stap terug gedaan en zij zijn de eersten om dat zelf toe te geven. Ze zijn zeer zelfkritisch. Maar de overtuiging die bij sommigen leefde dat 2021 ook een worsteling zou worden, dat stuitte me wel tegen de borst. Met een tweejarig contract op zak en de ingrijpende regelwijzigingen die op komst zijn voor 2022 is 2021 sowieso minder van belang dan wat men denkt."

"Zelfs als Ferrari het tij weten te keren en in 2021 geweldig voor de dag komt, dan nog weet je het maar nooit. Men ging er al vanuit dat komend seizoen verschrikkelijk zal zijn omdat het voorbij seizoen verschrikkelijk was. Die aanname vond ik op dat moment best irritant, maar ik bewaarde de rust. Ik hen nooit iets gezegd of gedaan waar ik spijt van heb, daar ben ik blij om", aldus de Spanjaard.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Het is natuurlijk wel zo dat McLaren vanaf 2021 met een Mercedes motor rijdt en Ferrari niet.

    • + 0
    • 11 jan 2021 - 10:55
  • 1. Hij is vanaf nu een Ferrari-coureur en voor altijd een held in Italië
    2. Hij zal ongetwijfeld een prima salaris krijgen
    3. Hij kan zich meten aan Charles en laten zien hoe goed hij wel niet is
    4. Hij is vanaf nu een Ferrari coureur...

    Het blijft toch een legendarisch team

    • + 4
    • 11 jan 2021 - 11:03
    • Helemaal mee eens. Rijden voor Ferrari in de F1 is een soort heilige graal. De meesten coureurs zullen die droom toch ook wel hebben?

      • + 1
      • 11 jan 2021 - 11:24
    • nr 76

      Posts: 1.002

      Als je coureur bent, en je wordt gevraagd door Ferrari...
      Ik kan me gewoon (bijna) niemand voorstellen die daar Nee tegen zegt!

      • + 2
      • 11 jan 2021 - 12:00
    • snailer

      Posts: 4.149

      op het moment zou ik liever in een Giulia rijden dan een ferrari. Wel natuurlijk de 500 pk versie. Maar goed. publiek geheim is dat er een v6 ferrari motor in zit

      • + 0
      • 11 jan 2021 - 12:36
    • joshua85

      Posts: 47

      @snailer in de gulia qv ligt een Ferrari v6 twinturbo

      • + 0
      • 11 jan 2021 - 14:07
  • Zijn luchtigheid komt goed over, want het is zeker nu niet de makkelijkste transfer.

    Het is lastig te zeggen of Sainz de beste en meest ideale Ferrari-coureur is, maar op basis van het verleden is hij misschien degene die Ferrari nu nodig heeft. Zowel op als buiten de baan.

    • + 0
    • 11 jan 2021 - 11:12
  • Koffiedik kijken, maar ik verwacht Ferrari voor McLaren dit jaar.
    Ze hebben met Carlos en Charlie 'n droomkoppel.

    • + 0
    • 11 jan 2021 - 11:50
    • nr 76

      Posts: 1.002

      Ik denk dat ricciardo en Norris niet heel veel onderdoen, en het zou goed kunnen dat de auto's ook gelijkwaardig zijn. Ik denk dat het spannend wordt!

      • + 0
      • 11 jan 2021 - 12:01
    • Ron Kanon

      Posts: 273

      Alles hangt af van de transfer naar de Mercedes motor. Hebben ze dit meteen goed voor elkaar? Dan zie ik ze Ferrari verslaan.

      • + 0
      • 11 jan 2021 - 12:08
    • Tja Ferrari schijnt ook weer vermogen gevonden te hebben, en hebben een jaar gehad zoals het niet moet.
      Kan alleen maar beter.

      • + 0
      • 11 jan 2021 - 12:27
    • Mijn koffiedik zegt dat Mclaren met Renault voor de 3e plek gaat strijden.

      • + 1
      • 11 jan 2021 - 12:29
    • Mijn koffiedik geeft pluisjes. Damn ik had het op tijd moeten weggooien.

      • + 1
      • 11 jan 2021 - 13:20
    • flyineddy

      Posts: 440

      Wil je nog koffie, Dik?
      Nee, doe mij maar thee, muts. ;-)

      Eddy.

      • + 1
      • 11 jan 2021 - 14:12
  • vPutten

    Posts: 1.573

    Ik feite moet Carlos niet zo zeuren, want laten we eerlijk zijn, Ferrari is dan wel een magisch merk in naam, tegelijkertijd is het de laatste jaren toch ook wel het meest overschatte merk van de F1.

    • + 2
    • 11 jan 2021 - 12:11

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar