user icon

Mazepin en Mick Schumacher 'hooguit oude kennissen' van elkaar

  • Gepubliceerd op 07 jan 2021 12:27
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Van een vriendschap tussen de nieuwe Haas F1-teamgenoten Nikita Mazepin en Mick Schumacher is vooralsnog geen sprake. De twee kennen elkaar vanuit de karting en beiden waren vorig jaar actief in de Formule 2. Nu wagen ze samen de sprong naar de koningsklasse van de autosport.

Volgens Mick Schumacher is het contact met Nikita Mazepin na hun gezamenlijke periode in de karting wat verwaterd. Dat onderschrijft de 21-jarige Rus. Mazepin vertelde aan Match TV: "We zijn niet bevriend. Mick en ik zijn hooguit oude kennissen van elkaar, aangezien we samen in de karts raceten."

De meeste aandacht bij Haas F1 zal waarschijnlijk uitgaan naar Mick Schumacher, de zoon van legende Michael Schumacher. Mazepin maalt daar niet om. "Eerlijk gezegd maakt zijn achternaam mij geen bal uit. Door die achternaam heeft hij misschien iets meer macht, maar de druk op zijn schouders is ook groter. Hoe dan ook, zodra ik mijn helm opzet en het vizier naar beneden doe, dan ben ik helemaal niet met dat soort dingen bezig."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Ik bespeur enige mate van stemmingmazelaritus omtrent dit duo.

    • + 1
    • 7 jan 2021 - 13:11
  • Zie je die gehaktmolen Nikita? Daar ga jij straks doorheen! Mick gaat niets heel laten van Nikita denk ik, om maar niet te spreken over de crashes die Nikita gaat veroorzaken. En dat is niet omdat ik mee ga met "de anti-Mazepin hype"... maar puur kijkend naar zijn gedrag en acties óp de baan de afgelopen jaren.

    • + 0
    • 7 jan 2021 - 13:29
    • ik zie tot nu toe geen geweldenaar in Mick die even zijn teamgenoot zoek rijdt

      • + 3
      • 7 jan 2021 - 14:40
    • BAM! Ik oom niet da_bartman

      • + 0
      • 7 jan 2021 - 15:16
    • Je hoeft ook geen geweldenaar te zijn om Mazepin aan gort te rijden.

      • + 1
      • 7 jan 2021 - 15:19
    • @Damon, daar heb je gelijk in, maar Mick gaat dat toch niet doen

      • + 0
      • 8 jan 2021 - 08:26
    • Natuurlijk wordt Mazepin opgeveegd door Schumacher. Misschien niet meteen de eerste races, maar Mick heeft laten zien dat hij heel snel groeit... terwijl Mazepin het toch voornamelijk van zijn spierballenvertoon moet hebben.

      • + 0
      • 8 jan 2021 - 09:25
    • " maar Mick heeft laten zien dat hij heel snel groeit", valt wel mee hoor. zowel in de F3 als de F2 eerst een jaartje voor spek en bonen meedoen. Bovendien is het tot nu toe niet een geweldige kwalificeerder, zelf Mazepin doet dat nog beter

      • + 0
      • 8 jan 2021 - 11:26
  • Mazepin : "Ik zeg je, Mick , deze nacht zal de haan niet kraaien voordat je driemaal geloochend hebt dat je mij kent."

    • + 2
    • 7 jan 2021 - 13:43
    • Turrini: Ik zeg je, Rob, deze nacht zal de haan niet kraaien voordat je driemaal geloochend hebt dat je de strekking van mijn woorden kent.

      • + 3
      • 7 jan 2021 - 23:57
    • @RogerZzz,
      Ha,ha,ha!!

      • + 0
      • 8 jan 2021 - 07:50
  • vPutten

    Posts: 1.610

    Hopelijk laten beiden op de baan zien wat ze waard zijn want daar zijn ze voor aangenomen en niet om vriendjes te worden.

    • + 0
    • 7 jan 2021 - 14:51
  • Ach, als Mazepin nou een keertje ook Schumacher naar een feestje uitnodigt op een jacht of ergens op tropische eilandje waar ze gezellig een drankje kunnen doen, een tiet van een 'vriendin' af en toe knijpen of even met zn allen in zwembad vol met champagne duiken - dan zijn er een paar dingen mogelijk:
    1. wellicht worden ze vrienden
    2. volgende dag weet Schumacher niet meer wie Mazepin was/is.

    • + 0
    • 7 jan 2021 - 15:17
  • "De meeste aandacht bij Haas F1 zal waarschijnlijk uitgaan naar Mick Schumacher"
    Nou Nikita, je doet anders toch akelig je best om ook wat aandacht naar je toe te trekken, en het werkt nog ook!

    • + 0
    • 7 jan 2021 - 15:58
  • Het lijkt me echt een kwal, heerlijk. Hopelijk ook een enfant terrible op de baan, al denk ik dat de verwachtingen te geprojecteerd zijn. (Mick de slimme, correcte opwaartse curve coureur en Mazepin die als Ben Hur wheelbangend iedereen de tribune in katapulteert). Het zal allemaal wel meevallen en in die Haas zullen zij net als Grosjean en Magnussen redelijk anoniem meerijden met hier end aar een crashje.
    Maar iedereen verwacht van Mazepin al kwal-gedrag dus ik hoop eigenlijk toch echt dat hij daar enigszins aan gaat voldoen.

    • + 0
    • 8 jan 2021 - 12:05

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar