user icon
user icon

Mazepin en Mick Schumacher 'hooguit oude kennissen' van elkaar

  • Gepubliceerd op 07 jan 2021 12:27
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Van een vriendschap tussen de nieuwe Haas F1-teamgenoten Nikita Mazepin en Mick Schumacher is vooralsnog geen sprake. De twee kennen elkaar vanuit de karting en beiden waren vorig jaar actief in de Formule 2. Nu wagen ze samen de sprong naar de koningsklasse van de autosport.

Volgens Mick Schumacher is het contact met Nikita Mazepin na hun gezamenlijke periode in de karting wat verwaterd. Dat onderschrijft de 21-jarige Rus. Mazepin vertelde aan Match TV: "We zijn niet bevriend. Mick en ik zijn hooguit oude kennissen van elkaar, aangezien we samen in de karts raceten."

De meeste aandacht bij Haas F1 zal waarschijnlijk uitgaan naar Mick Schumacher, de zoon van legende Michael Schumacher. Mazepin maalt daar niet om. "Eerlijk gezegd maakt zijn achternaam mij geen bal uit. Door die achternaam heeft hij misschien iets meer macht, maar de druk op zijn schouders is ook groter. Hoe dan ook, zodra ik mijn helm opzet en het vizier naar beneden doe, dan ben ik helemaal niet met dat soort dingen bezig."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Ik bespeur enige mate van stemmingmazelaritus omtrent dit duo.

    • + 1
    • 7 jan 2021 - 13:11
  • Zie je die gehaktmolen Nikita? Daar ga jij straks doorheen! Mick gaat niets heel laten van Nikita denk ik, om maar niet te spreken over de crashes die Nikita gaat veroorzaken. En dat is niet omdat ik mee ga met "de anti-Mazepin hype"... maar puur kijkend naar zijn gedrag en acties óp de baan de afgelopen jaren.

    • + 0
    • 7 jan 2021 - 13:29
    • ik zie tot nu toe geen geweldenaar in Mick die even zijn teamgenoot zoek rijdt

      • + 3
      • 7 jan 2021 - 14:40
    • BAM! Ik oom niet da_bartman

      • + 0
      • 7 jan 2021 - 15:16
    • Je hoeft ook geen geweldenaar te zijn om Mazepin aan gort te rijden.

      • + 1
      • 7 jan 2021 - 15:19
    • @Damon, daar heb je gelijk in, maar Mick gaat dat toch niet doen

      • + 0
      • 8 jan 2021 - 08:26
    • Natuurlijk wordt Mazepin opgeveegd door Schumacher. Misschien niet meteen de eerste races, maar Mick heeft laten zien dat hij heel snel groeit... terwijl Mazepin het toch voornamelijk van zijn spierballenvertoon moet hebben.

      • + 0
      • 8 jan 2021 - 09:25
    • " maar Mick heeft laten zien dat hij heel snel groeit", valt wel mee hoor. zowel in de F3 als de F2 eerst een jaartje voor spek en bonen meedoen. Bovendien is het tot nu toe niet een geweldige kwalificeerder, zelf Mazepin doet dat nog beter

      • + 0
      • 8 jan 2021 - 11:26
  • Mazepin : "Ik zeg je, Mick , deze nacht zal de haan niet kraaien voordat je driemaal geloochend hebt dat je mij kent."

    • + 2
    • 7 jan 2021 - 13:43
    • Turrini: Ik zeg je, Rob, deze nacht zal de haan niet kraaien voordat je driemaal geloochend hebt dat je de strekking van mijn woorden kent.

      • + 3
      • 7 jan 2021 - 23:57
    • @RogerZzz,
      Ha,ha,ha!!

      • + 0
      • 8 jan 2021 - 07:50
  • vPutten

    Posts: 1.553

    Hopelijk laten beiden op de baan zien wat ze waard zijn want daar zijn ze voor aangenomen en niet om vriendjes te worden.

    • + 0
    • 7 jan 2021 - 14:51
  • Ach, als Mazepin nou een keertje ook Schumacher naar een feestje uitnodigt op een jacht of ergens op tropische eilandje waar ze gezellig een drankje kunnen doen, een tiet van een 'vriendin' af en toe knijpen of even met zn allen in zwembad vol met champagne duiken - dan zijn er een paar dingen mogelijk:
    1. wellicht worden ze vrienden
    2. volgende dag weet Schumacher niet meer wie Mazepin was/is.

    • + 0
    • 7 jan 2021 - 15:17
  • "De meeste aandacht bij Haas F1 zal waarschijnlijk uitgaan naar Mick Schumacher"
    Nou Nikita, je doet anders toch akelig je best om ook wat aandacht naar je toe te trekken, en het werkt nog ook!

    • + 0
    • 7 jan 2021 - 15:58
  • Het lijkt me echt een kwal, heerlijk. Hopelijk ook een enfant terrible op de baan, al denk ik dat de verwachtingen te geprojecteerd zijn. (Mick de slimme, correcte opwaartse curve coureur en Mazepin die als Ben Hur wheelbangend iedereen de tribune in katapulteert). Het zal allemaal wel meevallen en in die Haas zullen zij net als Grosjean en Magnussen redelijk anoniem meerijden met hier end aar een crashje.
    Maar iedereen verwacht van Mazepin al kwal-gedrag dus ik hoop eigenlijk toch echt dat hij daar enigszins aan gaat voldoen.

    • + 0
    • 8 jan 2021 - 12:05

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar