user icon
user icon

Jos Verstappen: "Start van 2021 belangrijker dan hoe we 2020 hebben afgesloten"

  • Gepubliceerd op 15 dec 2020 12:10
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Jos Verstappen zegt dat hij niet weet wie de teamgenoot van zijn zoon Max zal zijn bij Red Bull in 2021. Er zijn al weken speculaties over de vervanging van Albon, omdat het onwaarschijnlijk is dat hij zijn plaats volgend seizoen mag behouden. De laatste dagen lijken de kansen van Sergio Perez echt toe te nemen.

Bij Peptalk zei Jos Verstappen niet te weten wie het wordt: "Nee, ik weet het echt niet. Ik heb nog niets gehoord en ik zou het weten."

Het Verstappen-kamp heeft duidelijk gemaakt dat hun voorkeur bij Hulkenberg ligt - maar de laatste berichten suggereren dat Sakhir GP-winnaar Sergio Perez de favoriet is. Jos Verstappen is niet helemaal zeker over Perez: "Laten we afwachten waar hij staat ten opzichte van Max en Albon. Ik weet niet hoe goed Perez is."

Start 2021

Wat Verstappen senior wel weet, is dat de overwinning van Max vanaf pole in Abu Dhabi een goed teken was voor 2021. "De start van volgend seizoen is belangrijker dan het einde van dit seizoen. Maar als we begin volgend jaar zo kunnen beginnen, dan hebben we een kans."

Teambaas Christian Horner vertelde dat de overwinning van de 23-jarige Verstappen in de finale van 2020 Red Bull veel energie geeft voor 2021.

"Natuurlijk denk ik dat we ze kunnen verslaan", zei hij. "Mercedes heeft een geweldig team en ze hebben waarschijnlijk hun beste auto ooit gemaakt, maar iedereen is te verslaan."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • "Ik weet niet hoe goed Perez is."

    Heeft Jos alleen bij Max onboard gekeken ofzo?

    • + 3
    • 15 dec 2020 - 12:19
    • Pure pr- praat natuurlijk. Als hij domme dingen gaat zeggen krijgt Max er ook last van. En dat hij weet hij. Maar al te goed.

      • + 0
      • 15 dec 2020 - 12:43
    • RBH2019

      Posts: 2.796

      In verhouding tot... Dat lijkt me nogal logisch, dat weet niemand.

      • + 1
      • 15 dec 2020 - 12:56
    • @Bill, dat gaat over hoe goed Perez in de RB wagen is, die was heel slecht te managen dit jaar.
      Perez is trouwens een slechte qualifyer en dat is nu juist iets dat voor RBR heel belangrijk is, zover mogelijk vooraan starten.
      Ocon was beter destijds dan Perez.
      Ricciardo was beter dan Ocon.
      Ricciardo was nagenoeg gelijk aan Max in de kwalificatie.
      De vraag is dus hoe ver staat hij dan in de kwalificatie achter Max.
      Net zo ver als Albon? Zou zomaar kunnen.

      • + 2
      • 15 dec 2020 - 13:49
    • @Felipe

      Dat weerhoudt hem er normaliter niet van domme dingen te zeggen. Ik kan me nog wel een oliedomme tweet herinneren... ;-)

      • + 0
      • 15 dec 2020 - 20:36
  • Dale U

    Posts: 1.001

    Jos is aan het jokke brokken, als er 1 iemand is die dit snel weet, is het Jos. Het Verstappen kamp heeft druk gezet, het hele financiële gedoe met Perez en zijn sponsoren zal tijd kosten.

    • + 0
    • 15 dec 2020 - 12:28
    • Ik weet niet of Red Bull voor die 15 miljoen euro heel hun auto wil bestickeren met sponsoren van Perez , Red Bull heeft geld genoeg

      • + 0
      • 15 dec 2020 - 12:55
    • Op de bodemplaat is nog ruumte zat.

      • + 0
      • 15 dec 2020 - 18:54
  • rafael

    Posts: 2.128

    Waar las ik dit eerder....oja in 2019...2018...2017.........

    • + 2
    • 15 dec 2020 - 13:06
    • Aadfanaat

      Posts: 547

      Inderdaad en straks met de tests zullen ze ook veel sneller zijn. vervolgens zal er een Mercedes staan waar je u tegen zegt.

      • + 1
      • 15 dec 2020 - 13:09
    • Fanboy1

      Posts: 2.245

      laten we het niet hopen. Ik hoop dat fer zich kan mengen in een episch gevecht tussen 4 topteams in 2021. Want McLaren zien ik met de mer motor en ric hoge ogen gooien.

      • + 0
      • 15 dec 2020 - 14:41
    • Mclaren gaat nooit kans maken op een paar dagsuccessen na als Het hoofdteam van Mercedes mee doet. Dan moet je denk ik eerder denken aan een episch gevecht tussen Mclaren/Ferrari/Perez om plaats 3. Max zal wel weer in niemandsland rijden.

      • + 0
      • 15 dec 2020 - 17:40

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar