user icon
user icon

FIA: "We hopen in 2021 op een normaal verloop van F1-seizoen"

  • Gepubliceerd op 14 dec 2020 11:26
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

De Formule 1 hoopt op een seizoen in 2021 dat zo normaal mogelijk verloopt. Dat zegt Bruno Famin, de operationeel directeur van de FIA 鈥嬧媎ie dit jaar de leiding heeft gehad over de gigantische inspanningen van de sport om te blijven racen temidden van de pandemie.

"Over het algemeen was 2020 een slecht seizoen", zei Fernando Alonso, die volgend jaar fulltime terugkeert bij Renault-Alpine, in Abu Dhabi. "Ik denk niet dat iemand er met plezier aan zal denken."

Degenen die hopen dat het aanbreken van 2021 automatisch een terugkeer naar normaal betekent, zullen echter teleurgesteld zijn. Famin zei namens die FIA tegen RTBF: "Er zullen natuurlijk beperkingen moeten zijn in 2021, want de pandemie is helaas nog steeds aan de gang."

"Het kunnen beperkingen op de plaats zelf zijn of verboden om in bepaalde landen aan te komen, quarantaines die extreem problematisch kunnen worden. Maar het is duidelijk dat de zaken in de goede richting gaan, ook al zijn er nog veel onzekerheden."

"We moeten erin slagen en implementeren wat nodig is om een 鈥嬧媖ampioenschap te houden dat zo normaal mogelijk is. Maar alleen de tijd zal het leren of dat realistisch is."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Kevin

    Posts: 4.788

    Een normaal seizoen hoeft van mij niet, als we in een “vreemd seizoen” wederom races krijgen op Mugello, Istanbul Park en Portimao.

    • + 1
    • 14 dec 2020 - 11:37
  • Lijkt mij niet. Voorzichtigheid, angst en wispelturig besluitvorming regeert bij overheden. Vanavond ook weer.

    • + 1
    • 14 dec 2020 - 11:40
  • John6

    Posts: 4.932

    2021 zal zo'n beetje verlopen als 2020, het is al bijna 2021, ze zullen het gehele jaar nodig hebben om het Vaccine uit te rollen over de wereld, en dan is ook nog de vraag werkt het. Als alles mee zit zal je een normaal jaar krijgen in 2022, ik verwacht niet veel eerder.

    • + 0
    • 14 dec 2020 - 11:42
    • Het gaat idd niet een gewoon seizoen worden, de reus branche heeft 2921 ook al geskipt.
      De vaccins zijn nog niet voldoende goed om te kunnen vaccineren.
      Zandvoort of geen race of zonder publiek.

      We zien allemaal de gevolgen van de koopjes jagers op black friday.

      Nee het komt voorlopig nog niet .goed.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 11:47
    • ´De vaccins zijn nog niet voldoende goed om te kunnen vaccineren.´

      wut?

      • + 1
      • 14 dec 2020 - 11:52
    • hoe gaat het volgend jaar lopen? Er zijn diverse lezingen van deskundigen, als ze met het vaccineren van de ouderen/zwakkeren en het zorgpersoneel een heel eind op weg zijn, dan wellicht in combinatie met dalende cijfers, gaat het weer langzaam richting 'normaal' verwacht ik, daar de 60 minners niet tot de grote risico groep behoren (qua ernstige ziekteverschijnselen), hoe dan ook draaien we dan zeker alweer tegen de zomer.
      Vwb F1 verwacht ik nog een afwijkend seizoen

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 14:51
  • Lijkt me niet reeël , alsof je begin volgend-jaar een knopje om kan zetten... Verloop lijkt nog steeds niet dat het minder aan t worden is.... Ook niet duidelijk of zelfs dat/een vaccin werkt, in Australië schijnen er nu al problemen mee te zijn .

    • + 0
    • 14 dec 2020 - 11:55
    • John6

      Posts: 4.932

      Die zijn volgens mij ermee gestopt, die waren er zelf mee bezig, dus die moeten het ergens anders bestellen, en die krijgen het ook later in het jaar.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 12:01
  • Fibonacci

    Posts: 587

    Ja, ik hoop ook op een normaal seizoen. In Amerika vallen meer doden dan ooit, in NL gaan we in lockdown, tot en met april zeker geen grootschalige vaccinaties en waarschijnlijk in september pas alles weer normaal. En dat is hoe het er nu uitziet. En we weten dat altijd alles tegenvalt. Maar nogmaals, ik hoop op een normaal seizoen want ik heb mijn 8 miljard investering gehalveerd zien worden in minder dan een jaar. ... kuch ...

    • + 0
    • 14 dec 2020 - 13:43
    • 8 miljard? Wat heb jij allemaal uitgespookt sinds je uit die gevangenis bent ontsnapt?

      • + 1
      • 14 dec 2020 - 17:28

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar