user icon
user icon

Bottas na tweede plek GP Abu Dhabi: "Ik heb alles gegeven, maar Red Bull was te snel"

  • Gepubliceerd op 13 dec 2020 16:20
  • comments 15
  • Door: Bo Brautigam

Valtteri Bottas finishte de laatste race van het seizoen op de tweede plek. De Fin bevestigt met deze finish zijn tweede plek in het klassement. Dit is wat hij zei tegenover interviewer Martin Brundle.

"Max had een behoorlijke snelheid vandaag", aldus Bottas. "Red Bull als geheel was te snel vandaag - verrassend snel eigenlijk. Ze konden de race controleren en het gat bewaren die zij nodig hadden. Ik kon ze in ieder geval niet bijhouden", zo vertelt Bottas verder. "Ik heb wel het gevoel alsof ik alles eruit heb gehaald wat er in zat; ik kon niks meer uit de auto halen. Wel blij dat ik voor mijn teamgenoot ben gefinisht, het is überhaupt een tijdje geleden dat ik voor het laatst op het podium ben gefinisht."

Wat nu voor Bottas? "Ik heb nog wat verplichtingen komende week", aldus de Fin. "Ik hoop vooral dat ik de familie snel weer kan zien; dat is echt al veel te lang geleden. Zodra ik thuis ben doen we even een snelle reset, daarna een training programma en dan beginnen we weer vanaf begin af aan", aldus Bottas.

"Het team was geweldig dit jaar. Ik ben ontzettend trots dat we de eerste en tweede plek hebben kunnen bemachtigen dit jaar", zo concludeert Bottas tegenover Martin Brundle. 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • flyineddy

    Posts: 433

    Bottas mag zich na dit seizoen denk ik toch wel even flink achter de oren krabben. Rijdt het hele seizoen in ruimschoots de snelste auto in een zeer dominant team, maar finisht uiteindelijk slechts 9 punten voor Verstappen. Beide hebben dit seizoen evenveel overwinningen (2), evenveel 2e plaatsen (6) èn evenveel 3e plaatsen (3) behaald. Het enige echte verschil tussen beide is dat Bottas dit seizoen slechts 1 DNF heeft gehad tegen 5 voor Verstappen.

    Eddy.

    • + 5
    • 13 dec 2020 - 16:44
    • En inmiddels heeft Verstappen meer overwinningen dan Bottas in zijn mighty Mercedes.

      • + 5
      • 13 dec 2020 - 16:50
    • Het is geen vlees of vis die Valtteri, dus hou je slechts Bottas over.

      • + 1
      • 13 dec 2020 - 18:01
    • Joeppp

      Posts: 3.722

      Het verschil is wel dat Max vrij kan racen en dat Bottas altijd rekening moet houden met Hamilton en zijn strategie.

      • + 0
      • 13 dec 2020 - 18:32
    • @Joeppp, ondanks dat waren er dit seizoen voldoende momenten waarop Bottas had kunnen performen. Verleden week reed hij bijvoorbeeld als een dweil.

      • + 4
      • 13 dec 2020 - 18:44
    • Joeppp

      Posts: 3.722

      Is ook zo alleen Bottas is aangenomen als tweede rijder en dat doet hij uitstekend. Ik vind vorige week ook een apart weekend. Als je over het hele seizoen kijkt is Mercedes 1 en 2 geworden en het constructeurskampioenschap gewonnen en dat allemaal mede door Bottas. Dat er niks aan is om naar te kijken ben ik het volledig mee eens en ook ik zie liever strijd in het team. Het zou leuker worden als Russel er zit en zijn gang mag gaan maar dat kan je Bottas allemaal niet kwalijk nemen, die doet gewoon waarvoor hij is aangenomen en dat doet hij uitstekend. ( Voor Mercedes, niet voor de kijker)

      • + 0
      • 13 dec 2020 - 18:59
    • sailor

      Posts: 10.268

      "en het constructeurskampioenschap gewonnen en dat allemaal mede door Bottas"

      Ik wil niet veel zeggen , maar Lewis heeft in zijn eentje als gezorgd dat Mercedes de contructeurskampioenschap heeft gewonnen , Bottas was dit jaar helemaal niet nodig

      • + 1
      • 13 dec 2020 - 20:05
    • @Joeppp, Bottas kan alleen bij Mercedes functioneren zolang het team de beste auto heeft. Zodra een ander team gelijkwaardig wordt, kan Bottas geen dekking meer geven aan de eerste man. En dan wordt het voor Mercedes veel lastiger om een goede strategie te volgen.

      • + 1
      • 13 dec 2020 - 22:07
    • Sailor heeft gelijk, kijk de stand er maar op na, zelfs met Hamilton in z'n eentje zouden ze nog kampioen bij de constructeurs geworden zijn.
      Verstappen/RBR (niets ten nadele van Max zijn talent/performance) komen ergens goed weg dat Bottas een matige rijder is zodat er links en rechts nog wat geprofiteerd kon worden..
      Hamilton is een zijn stoeltje waardig, Bottas is daar nadat Rosberg afzwaaide geparkeerd vanwege zijn band met Wolff, meer niet

      • + 1
      • 14 dec 2020 - 08:16
  • Snork

    Posts: 9.520

    Twee keer hetzelfde artikel? Wat een Bottas fanclub hier! Ik dacht dat Max hier werd aanbeden, kom ik effe bedrogen uit 🤣

    • + 3
    • 13 dec 2020 - 16:53
  • sailor

    Posts: 10.268

    Winnen van debutant Russell en een zieke Lewis is niet zo ontzettend moeilijk.
    Het kan en moet volgend jaar beter , niveau Rosberg wil ik zien , dus met wat meer ballen graag

    • + 0
    • 13 dec 2020 - 16:57
    • Bottas mag de veters van Nico nog niet eens aanraken, laat hem eerst maar eens met petjes gooien praten we daarna verder ;)

      • + 3
      • 13 dec 2020 - 18:14
    • nr 76

      Posts: 965

      Nou, vond juist dat Valtteri er genoeg met de pet naar gegooid heeft dit seizoen...

      • + 2
      • 13 dec 2020 - 18:16
    • Mee eens Schwantz, Rosberg werd hier nogal verguisd, maar hij ging in ieder geval de strijd aan met Hamilton. Iets wat Bottas blijkbaar niet durft of kan.

      • + 2
      • 13 dec 2020 - 18:30

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.322
  • Podiums 50
  • Grand Prix 119
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar