user icon
user icon

BREAKING: Entry-lijst 2021 bekend, alleen Albon en Kvyat ontbreken

  • Gepubliceerd op 12 dec 2020 13:48
  • comments 26
  • Door: Bo Brautigam

Tijdens de voorbeschouwing van de kwalificatie van de Grand Prix van Abu Dhabi meent Robert Kamphues nieuws te hebben gekregen betreffende de entry-lijst voor het 2021-seizoen. 

Deze entry-lijst bevestigt dat Lewis Hamilton wel degelijk voor het team van Mercedes rijdt volgend jaar. De enige coureurs die nog niet in deze lijst zijn opgenomen zijn de plekken van Daniil Kvyat en Alexander Albon. Het is dus nog steeds niet zeker of deze coureurs verder kunnen in de Formule 1, aangezien alle andere plekken inmiddels al bezet zijn. 

De kans voor Sergio Perez om voor het team van Red Bull Racing te rijden ligt dus nog compleet open, evenals de kans voor Yuki Tsunoda, die dan voor AlphaTauri zou rijden. 

Reacties (26)

Login om te reageren
  • RBR had al aangegeven te wachten tot na de laatste race... en Hamilton dat was wel een zeker ding, dus zo breaking is dit nu ook weer niet.

    • + 2
    • 12 dec 2020 - 13:52
    • Beri

      Posts: 2.797

      Bovendien is het een voorlopige lijst. Een die altijd kan en mag veranderen qua rijders.

      Het enige dat niet kan, na publicatie van deze lijst, is de naamgeving van het chassis nog aanpassen. De entry naam van het team mag alleen nog aangepast worden met toevoeging of verwijdering van de (hoofd)sponsor. Elke andere aanpassing daarin mag alleen met unanieme toestemming van alle teams en de FIA.

      Dus waarom er zo hard wordt getild aan de rijders die op deze lijst staan, dat is mij een raadsel.

      • + 0
      • 12 dec 2020 - 15:21
    • Kosterijweg heeft er ook diverse malen op gestaan, maar reed dan helaas ook niet.

      • + 0
      • 12 dec 2020 - 16:58
    • Perez en Tsunoda verdienen die zitjes dan ook, wat die Japanner laat zien is zeer hoopvol in je 2de jaar europa meedoen om de titel in F2 straf zeer straf.

      • + 1
      • 12 dec 2020 - 17:21
    • RBR had al aangegeven voor Tsunoda te kiezen naast Gasly....

      • + 0
      • 12 dec 2020 - 21:32
  • Verrek!

    • + 0
    • 12 dec 2020 - 13:53
  • robert kamphues?

    • + 2
    • 12 dec 2020 - 13:54
  • snailer

    Posts: 4.135

    Echt.... breaking.... kom op zeg. Het is toch al eeuwen duidelijk dat Hamilton rijdt komend jaar en dat Tsunoda naar SAT gaat? En dat over Albon nog geen beslissing is genomen?

    • + 4
    • 12 dec 2020 - 13:55
    • Idd
      Breaking had Hul of Per op die entrylijst geweest

      • + 1
      • 12 dec 2020 - 15:20
    • Ik viel van mijn stoel!!! :-)

      • + 1
      • 12 dec 2020 - 15:55
  • AtteH

    Posts: 1.521

    Nou wat een breaking nieuws...!

    • + 0
    • 12 dec 2020 - 13:56
  • Dale U

    Posts: 1.001

    Achter de schermen is RB gewoon bezig met een volwaardige opvolger voor Albon, die gaan ons verrassen, Jos en Raymond zijn er ook klaar mee, Max moet 2021 iemand naast zich hebben die ook bij MB punten afsnoept. Vandaar dat Max voor het eerst Alex afzeikte voor de camera's bij Ziggo.

    • + 0
    • 12 dec 2020 - 14:11
  • RBH2019

    Posts: 2.796

    RB moet twee coureurs hebben die Bottas kunnen verslaan met regelmaat. Anders wordt het weer als dit jaar.

    • + 1
    • 12 dec 2020 - 14:17
  • CBR600F

    Posts: 508

    Dit zegt werkelijk helemaal niets. Een entry lijst die in de eerste helft van december wordt opgesteld. 4 jaar geleden stond Nico Rosberg daar ook nog op voor 2017.

    • + 0
    • 12 dec 2020 - 14:31
  • nugunz

    Posts: 206

    BREAKING: We weten nu nog hetzelfde als gisteren

    • + 1
    • 12 dec 2020 - 16:03
    • Snork

      Posts: 9.512

      Breaking is niet zo breaking meer tegenwoordig.

      • + 0
      • 12 dec 2020 - 19:06
    • Volgens mij houdt 'breaking news' in dat je als eerste het nieuws naar buiten brengt, niet zozeer dat het baanbrekend nieuws is.

      • + 0
      • 13 dec 2020 - 07:26
  • azzey

    Posts: 235

    Inderdaad weinig breaking aan. Zag wel dat Mazepin met het oude nummer van Ericsson gaat rijden (nr. 9). Dat was een van de twee nummers die Leclerc graag wilde, maar toen nog bezet was. Nu is "I think Mazepin hit me" natuurlijk wel een inkoppertje...

    • + 0
    • 12 dec 2020 - 16:10
  • "meent Robert Kamphues nieuws te hebben gekregen" zo grappig dit :-)

    • + 0
    • 12 dec 2020 - 16:30
  • nr 76

    Posts: 965

    Nou breakt me klomp!

    • + 0
    • 12 dec 2020 - 17:03
  • Thuru

    Posts: 327

    Dat Albon zijn stoeltje verliest is wel duidelijk en logisch. We zullen zien wie dat laatste stoeltje pakt.

    • + 0
    • 13 dec 2020 - 11:11

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Rusland
  • Geb. datum 28 apr 1994 (26)
  • Geb. plaats Ufa, Rusland
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar