user icon

BREAKING: Entry-lijst 2021 bekend, alleen Albon en Kvyat ontbreken

  • Gepubliceerd op 12 dec 2020 13:48
  • comments 26
  • Door: Bo Brautigam

Tijdens de voorbeschouwing van de kwalificatie van de Grand Prix van Abu Dhabi meent Robert Kamphues nieuws te hebben gekregen betreffende de entry-lijst voor het 2021-seizoen. 

Deze entry-lijst bevestigt dat Lewis Hamilton wel degelijk voor het team van Mercedes rijdt volgend jaar. De enige coureurs die nog niet in deze lijst zijn opgenomen zijn de plekken van Daniil Kvyat en Alexander Albon. Het is dus nog steeds niet zeker of deze coureurs verder kunnen in de Formule 1, aangezien alle andere plekken inmiddels al bezet zijn. 

De kans voor Sergio Perez om voor het team van Red Bull Racing te rijden ligt dus nog compleet open, evenals de kans voor Yuki Tsunoda, die dan voor AlphaTauri zou rijden. 

Reacties (26)

Login om te reageren
  • RBR had al aangegeven te wachten tot na de laatste race... en Hamilton dat was wel een zeker ding, dus zo breaking is dit nu ook weer niet.

    • + 2
    • 12 dec 2020 - 13:52
    • Beri

      Posts: 3.005

      Bovendien is het een voorlopige lijst. Een die altijd kan en mag veranderen qua rijders.

      Het enige dat niet kan, na publicatie van deze lijst, is de naamgeving van het chassis nog aanpassen. De entry naam van het team mag alleen nog aangepast worden met toevoeging of verwijdering van de (hoofd)sponsor. Elke andere aanpassing daarin mag alleen met unanieme toestemming van alle teams en de FIA.

      Dus waarom er zo hard wordt getild aan de rijders die op deze lijst staan, dat is mij een raadsel.

      • + 0
      • 12 dec 2020 - 15:21
    • Kosterijweg heeft er ook diverse malen op gestaan, maar reed dan helaas ook niet.

      • + 0
      • 12 dec 2020 - 16:58
    • Perez en Tsunoda verdienen die zitjes dan ook, wat die Japanner laat zien is zeer hoopvol in je 2de jaar europa meedoen om de titel in F2 straf zeer straf.

      • + 1
      • 12 dec 2020 - 17:21
    • RBR had al aangegeven voor Tsunoda te kiezen naast Gasly....

      • + 0
      • 12 dec 2020 - 21:32
  • Verrek!

    • + 0
    • 12 dec 2020 - 13:53
  • robert kamphues?

    • + 2
    • 12 dec 2020 - 13:54
  • snailer

    Posts: 4.819

    Echt.... breaking.... kom op zeg. Het is toch al eeuwen duidelijk dat Hamilton rijdt komend jaar en dat Tsunoda naar SAT gaat? En dat over Albon nog geen beslissing is genomen?

    • + 4
    • 12 dec 2020 - 13:55
    • Idd
      Breaking had Hul of Per op die entrylijst geweest

      • + 1
      • 12 dec 2020 - 15:20
    • Ik viel van mijn stoel!!! :-)

      • + 1
      • 12 dec 2020 - 15:55
  • AtteH

    Posts: 1.560

    Nou wat een breaking nieuws...!

    • + 0
    • 12 dec 2020 - 13:56
  • Dale U

    Posts: 1.035

    Achter de schermen is RB gewoon bezig met een volwaardige opvolger voor Albon, die gaan ons verrassen, Jos en Raymond zijn er ook klaar mee, Max moet 2021 iemand naast zich hebben die ook bij MB punten afsnoept. Vandaar dat Max voor het eerst Alex afzeikte voor de camera's bij Ziggo.

    • + 0
    • 12 dec 2020 - 14:11
  • RBH2019

    Posts: 2.855

    RB moet twee coureurs hebben die Bottas kunnen verslaan met regelmaat. Anders wordt het weer als dit jaar.

    • + 1
    • 12 dec 2020 - 14:17
  • CBR600F

    Posts: 556

    Dit zegt werkelijk helemaal niets. Een entry lijst die in de eerste helft van december wordt opgesteld. 4 jaar geleden stond Nico Rosberg daar ook nog op voor 2017.

    • + 0
    • 12 dec 2020 - 14:31
  • nugunz

    Posts: 210

    BREAKING: We weten nu nog hetzelfde als gisteren

    • + 1
    • 12 dec 2020 - 16:03
    • Snork

      Posts: 10.770

      Breaking is niet zo breaking meer tegenwoordig.

      • + 0
      • 12 dec 2020 - 19:06
    • Volgens mij houdt 'breaking news' in dat je als eerste het nieuws naar buiten brengt, niet zozeer dat het baanbrekend nieuws is.

      • + 0
      • 13 dec 2020 - 07:26
  • azzey

    Posts: 255

    Inderdaad weinig breaking aan. Zag wel dat Mazepin met het oude nummer van Ericsson gaat rijden (nr. 9). Dat was een van de twee nummers die Leclerc graag wilde, maar toen nog bezet was. Nu is "I think Mazepin hit me" natuurlijk wel een inkoppertje...

    • + 0
    • 12 dec 2020 - 16:10
  • "meent Robert Kamphues nieuws te hebben gekregen" zo grappig dit :-)

    • + 0
    • 12 dec 2020 - 16:30
  • nr 76

    Posts: 1.500

    Nou breakt me klomp!

    • + 0
    • 12 dec 2020 - 17:03
    • Heb je er klomp mee gedaan?

      • + 0
      • 12 dec 2020 - 17:25
    • nr 76

      Posts: 1.500

      Dat kun je wel.zeggen. Break me de bek niet open!

      • + 0
      • 12 dec 2020 - 19:39
  • Thuru

    Posts: 334

    Dat Albon zijn stoeltje verliest is wel duidelijk en logisch. We zullen zien wie dat laatste stoeltje pakt.

    • + 0
    • 13 dec 2020 - 11:11

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 194
  • Podiums 3
  • Grand Prix 93
  • Land RU
  • Geb. datum 28 apr 1994 (27)
  • Geb. plaats Ufa, RU
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar