user icon

Coureurs vinden vrije vrijdag maar een hinderlijke onderbreking

  • Gepubliceerd op 27 mei 2011 12:10
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
De vrije vrijdag in het Grand Prix-weekend in Monaco is niet populair onder de coureurs. Het wordt gezien als een hinderlijke onderbreking van het ritme waarbij ze veel tijd en energie verspillen aan PR-activiteiten en praten met de media.

McLaren-coureur Jenson Button: “Ik heb liever dat we op vrijdag trainen en dan gelijk naar de kwalificatie gaan.” Rubens Barrichello van Williams voegt toe: “De vrijdag is saai en je kan niet uitslapen omdat andere series wel racen.” Renault-rijder Nick Heidfeld: “Je bent in je hoofd al bij de volgende dag. Je wil gewoon in de auto stappen en doorgaan.” Team Lotus-coureur Jarno Trulli tot slot: “We brengen een extra dag door in deze chaotische situatie waarbij een groot deel van de tijd verloren gaat aan PR-activiteiten of de media. Ik zou graag aan het zwembad liggen, maar ik weet zeker dat ik voor werk op moet draven.”

Mercedes GP-rijder Nico Rosberg, woonachtig in Monaco, zorgt voor een tegengeluid. “Voor mij is het snel een meeting met mijn engineers afwikkelen en vervolgens met vrienden naar het zwembad om lekker te ontspannen.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ze moeten niet zo zeuren ... 80% is zwaar miljonair geworden door dat ze in de F1 rijden, buiten de GP weekenden hebben ze op enkele sponsor verplichtingen en hun dagelijkse fitness niets te doen, en dan nu klagen dat ze niet uit kunnen slapen !!

    Barrichello, Trulli en Heidfeld zijn ook wel een stel zeuren mutsen zeg.

    • + 0
    • 27 mei 2011 - 12:29
    • voldemort

      Posts: 207

      En dat moet jij zeggen.
      Volgens mij weet je zelf niet eens hoeveel geld je hebt.
      Je hebt bakken met geld verdiend bij Benneton, en nadien heb je ook niet slecht geboerd.
      Ik zou zeggen, of all people Briatore jij bent zelf de grootste geldwolf.
      Bek houden dus.

      • + 0
      • 27 mei 2011 - 12:50
    • Voor een man van 54 jaar vind ik dit een behoorlijke kinderachtige reactie. Tuurlijk kun je het met mijn mening niet eens zijn, maar om dan te roepen dat ik mijn bek moet houden is behoorlijk misplaatst.

      En ik heb het idee dat je het niet helemaal begrijpt. Flavio Briatore ben ik niet echt hoor. Het is gewoon een verzinsel om af en toe wat reactie\'s te plaatsen hier. Daarnaast werkte Briatore harder en maakte hij langere dagen dan een gemiddelde F1 coureur. En dat hij naast de F1 ook nog wat geld verdiende is na mijn mening niet een punt om kritiek op te geven.

      • + 0
      • 27 mei 2011 - 15:31
    • F1-2009

      Posts: 562

      Whahaha. Jij hebt het over een kinderachtige reactie, terwijl hij het echt niet serieus bedoeld. En dan reageer jij zo?

      Dit slaat al helemaal nergens op : \"En ik heb het idee dat je het niet helemaal begrijpt. Flavio Briatore ben ik niet echt hoor. Het is gewoon een verzinsel om af en toe wat reactie\'s te plaatsen hier. Daarnaast werkte Briatore harder en maakte hij langere dagen dan een gemiddelde F1 coureur. En dat hij naast de F1 ook nog wat geld verdiende is na mijn mening niet een punt om kritiek op te geven.\"

      Net of hij niet weet dat jij nep bent. Ten eerste zou je dan wel een andere reactie hebben gegeven. Ten tweede, het is gewoon dom om dat te denken. Is hetzelfde als die achterlijke Charlie Whiting.

      • + 0
      • 27 mei 2011 - 17:31
    • Ik kan niet weten wanneer iemand serieus is of niet.
      Ik geef een reactie op een artikel die hier geplaatst is en als iemand dan vind dat ik mijn bek moet houden en vervolgens met achterlijke argumenten komt, geef ik daar weer een reactie op.

      • + 0
      • 27 mei 2011 - 19:33
  • Ok,qua ritmeonderbreking snap ik het best, hebben ze een sterk punt, maar er zijn vervelender manieren om Je vrije dag door te brengen dan zo:http://www.salary-money.com/rubens-barrichello-salary-14625000.php

    • + 0
    • 27 mei 2011 - 12:49
  • felix50

    Posts: 5.792

    Ze hebben wel gelijk omdat dit allen n monaco gebeurd en dus zijn ze uit het ritme.Ik begrijp dat wel.

    • + 0
    • 27 mei 2011 - 13:18
  • mister S

    Posts: 298

    Rosberg is baas!! rosberg naar ferrari a.u.b =-). Meest onderschatte coureur in de F1, zeker toen hij nog voor williams reed. De rest te zeuren, maar Rosberg gaat gewoon lekker chille in zijn zwembad =-).

    • + 0
    • 27 mei 2011 - 13:19
  • Ik kan ook wel begrijpen dat het voor hen vervelend is. Als je in Monaco woont, zoals Rosberg, is het alweer een ander verhaal maar als je daar in je eentje zit op je hotelkamertje dan is dat toch niet echt leuk, ongeacht hoeveel geld er op de bankrekening staat...

    Persoonlijk vind ik het als toeschouwer ook prettiger om vrijdag zaterdag en zondag te kijken. Maar ja, das mijn persoonlijke mening.

    • + 0
    • 27 mei 2011 - 13:27
  • komt webber net met vettel achter de trailer weg?:P

    • + 0
    • 27 mei 2011 - 13:33
    • Eerst dacht ik wtf, toen keek naar de foto en toen hahahaha.

      • + 0
      • 27 mei 2011 - 17:03
  • Waarom gaan ze niet gewoon lekker zuipen zoals Raikkonen altijd deed? :P

    • + 0
    • 27 mei 2011 - 22:53

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar