user icon

Pierre Gasly: "Tweede race in Bahrein lijkt op mini Indy 500"

  • Gepubliceerd op 25 nov 2020 08:02
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Pierre Gasly van AlphaTauri verwacht dat de Grand Prix van Sakhir van volgende week, die op het buitencircuit van Bahrein wordt verreden, een race van slipstreaming wordt dat aanvoelt als een miniversie van de Indianapolis 500. Het tweeluik in Bahrein begint komend weekend met de 15e race van het kampioenschap die zal plaatsvinden op het gebruikelijke circuit van 5,41 km.

Maar in de tweede race van het Koninkrijk, die op 6 december wordt gehouden, zullen coureurs voor de allereerste keer de buitenste lus rijden, een 3,54 km lange lay-out die lijkt op een ovaal, hoewel de baan 11 bochten heeft.

Breed circuit

De 24-jarige Gasly zei voorafgaand aan dit weekend: "Het circuit van Bahrein zelf is in ieder geval de versie waar we eerder op hebben geracet. Het circuit heeft een paar rechte stukken waarop je goed kan inhalen, geholpen door het feit dat het een vrij breed circuit is."

"Er zijn een aantal interessante bochten en het is behoorlijk technisch. Wat betreft onze tweede race daar op de andere lay-out, het wordt iets heel anders dan normaal, aangezien de baan bijna een ovaal is. Er zijn maar vier bochten, dus het wordt een slipstreamspel, zoals een mini F1-versie van de Indianapolis 500. Ik heb er een paar ronden gereden op de simulator en de rondetijd is minder dan een minuut, dus we zullen veel verkeer tegen komen."

Slipstreamen

Gasly verwacht ook dat coureurs hun slipstreamvaardigheden goed gebruiken bij de kwalificatie: "Tijdens de kwalificatie spelen we het teamspel, waarbij teamgenoten elkaar een slipstream geven. Er zal veel slipstreaming plaatsvinden in de race, dus het wordt een interessante ervaring en een eerste keer voor iedereen."

"Ik denk dat het een spectaculaire race moet worden met veel inhalen en het zal interessant zijn om te zien of het bijna te gemakkelijk is om in te halen met de DRS."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Totaal niet. Wat een belediging richting de Indianapolis Speedway zeg.

    • + 2
    • 25 nov 2020 - 08:16
  • Stitch

    Posts: 5.424

    Slipstreaming kan toch niet met deze auto's vanwege drag? Als dat hier wel mogelijk is, dan is inderdaad het gevaar dat DRS een spoiler is voor mooie gevechten.

    • + 0
    • 25 nov 2020 - 08:18
    • nr 76

      Posts: 2.148

      Dat DRS een spoiler is. Ik vond hem wel geslaagd!

      • + 1
      • 25 nov 2020 - 09:43
    • Spoiler alert!

      • + 0
      • 25 nov 2020 - 12:45
  • Ik ben -moet ik zeggen- wel echt benieuwd of dit dodelijk saai of juist lache en mooi wordt om naar te kijken. Ben wel blij met dit soort experimenten..

    • + 0
    • 25 nov 2020 - 08:36
    • nr 76

      Posts: 2.148

      Ja, hoor. Kom maar op. Ik ben wel benieuwd, maar vrees het ergste.

      • + 1
      • 25 nov 2020 - 09:44
    • Maximo

      Posts: 6.830

      Het gaat sowieso iets anders worden dan wat we gewend zijn. Op zich wel leuk, want de spanning is er onderhand wel een beetje af.

      Het zou het leukste zijn als er door de totaal andere set-up een onverwacht team mee kan strijden om het podium, net als laatste race.

      • + 1
      • 25 nov 2020 - 11:50
  • Snork

    Posts: 12.410

    Ik heb sowieso al niks met die met kunstlicht woestijncircuits. Sfeerloos.
    De laatste drie races van het jaar interesseren mij daarom minder dan de vorige races, waar we gelukkig veel old school circuits gezien hebben.

    • + 0
    • 25 nov 2020 - 08:47
    • Clemenza is hier nog niet gesignaleerd, zou Ron Jeremy 'n vliegtuig eerder hebben gepakt?
      Ik heb uit betrouwbare bron dat Ron ook meeleest hier.

      • + 1
      • 25 nov 2020 - 09:49
    • Snork

      Posts: 12.410

      Clemenza heeft een zuigende werking op Jeremy. Dus dan weet je het wel.

      • + 2
      • 25 nov 2020 - 10:03
  • Ik vind het eerder een oude Hockenheim layout

    • + 0
    • 25 nov 2020 - 09:38
  • Een video met onboard beelden is te zien op de pagina van de F1. Saaaaai.

    www.formula1(.)com/en/latest/article.watch-exclusive-hot-lap-of-bahrains-outer-track-layout-that-will-be-used-for.byye1qlDff1ChAYWbkJxm.html

    • + 0
    • 25 nov 2020 - 11:11
    • Snork

      Posts: 12.410

      Inderdaad erg saai.

      • + 0
      • 25 nov 2020 - 12:38
    • Weinig uitdagend, ik mis een paar heftige rempunten (chicanes).

      • + 0
      • 25 nov 2020 - 12:47
    • Snork

      Posts: 12.410

      Ik doelde eigenlijk op het feit dat er geen grid girls zijn.

      • + 0
      • 25 nov 2020 - 14:48
    • Snork

      Posts: 12.410

      Lay-out van de track...duh...
      Wat dragen de grid girls dit keer, of beter, wat dragen ze niet. Om zeep geholpen door Liberty, de preutse heren. Bwoah....

      • + 0
      • 25 nov 2020 - 14:49
    • Ja saai. Ik zie in de link maar één (.)
      ;)

      • + 0
      • 25 nov 2020 - 17:56

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpha Tauri
  • Punten 264
  • Podiums 3
  • Grand Prix 143
  • Land FR
  • Geb. datum 7 feb 1996 (25)
  • Geb. plaats Rouen, FR
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar