user icon
user icon

Mick Schumacher: "Heb twee goede tips van mijn vader gekregen"

  • Gepubliceerd op 24 nov 2020 14:24
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Mick Schumacher zegt dat hij "een of twee tips" van zijn beroemde vader heeft gebruikt tijdens zijn opmars naar de Formule 1.

Er wordt nu zeer verwacht dat Haas binnenkort zal aankondigen dat de 21-jarige Schumacher volgend jaar zal overstappen naar de hoogste categorie van de autosport.

Met zijn voorsprong op Callum Ilott en Yuki Tsunoda hervat de Duitser zijn poging om de Formule 2-titel dit weekend in Bahrein te winnen.

"We gingen de pauze in met een heel goed gevoel vanuit Sochi - ik zou graag verder zijn gegaan", zei Schumacher tegen RTL. "Nu ben ik blij dat het weer begint in Bahrein en voel ik me goed voorbereid."

In hetzelfde interview gaf hij toe dat hij heeft geprofiteerd van het advies van zijn vader en zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher, die sinds zijn skival in 2013 niet meer is gezien of gehoord.

"Natuurlijk gebruik ik een of twee tips van mijn vader - zelfs uit mijn kartingdagen", onthulde hij.

“Tegelijkertijd zijn we natuurlijk verschillende mensen en hebben we verschillende ervaringen opgedaan in de juniorenklassen. En je moet vandaag ook anders met de auto's rijden.

"We hebben een Formule 2-auto die 780 kilo weegt, terwijl de auto's van zijn tijd 500 kilo waren. Maar er zijn natuurlijk een paar overeenkomsten."

Maar nu hij op het punt staat zijn vader te volgen in de Formule 1, zegt Mick dat hij nu volledig gaat waarderen wat Michael Schumacher heeft bereikt.

'Wat hij deed was buitengewoon,' zei Mick. "Ik realiseer me dat elke dag meer en meer.

"In het jaar nadat ik geboren was, won hij de eerste van vijf wereldkampioenschappen op rij, wat ik nog steeds ongelooflijk vind", onthulde hij.

"Maar eerlijk gezegd heb ik hem nog nooit als de beste coureur ter wereld gezien - in de eerste plaats is hij gewoon mijn vader."

Op de vraag of het een grote druk is om de volgende 'Schumacher' in de schijnwerpers te zijn, antwoordde Schumacher: "Om eerlijk te zijn voel ik geen enkele druk vanwege de familienaam.

"De meeste stress komt van mijzelf", zei hij tegen Kicker.

En als hij in 2021 de grid haalt, beloofde Mick dezelfde gestage aanpak te volgen die zijn doelen in de juniorcategorieën heeft opgeleverd.

"Alles is een leercurve," zei hij.

"Als je de tijd neemt om op de details in te gaan, om dingen correct te leren, zal het op de lange termijn beter aflopen dan wanneer je iets probeert te haasten."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Buurman

    Posts: 1.412

    Bofkont is het, kreeg advies van zowel zijn vader als Michael Schumacher.

    • + 2
    • 24 nov 2020 - 14:27
    • Kampsie

      Posts: 291

      En ook nog van een 7 voudig wereldkampioen.

      • + 1
      • 24 nov 2020 - 14:44
    • Ik lees tussen de regels door toch goed nieuws... MS kan communiceren??

      • + 1
      • 24 nov 2020 - 16:03
    • hoogie35

      Posts: 673

      Misschien moet je het nog een keer lezen poedersuiker, en dan wat meer op de details van bepaalde zinnen. Vooral dat van: 'in de karttijd".

      • + 4
      • 24 nov 2020 - 16:19
    • Kllopt Hoogie. Maar hijj maakg ook een vergelijking naar de F2 auto's en dat is voor Mick van na zijn vaders ongeval.

      Het blijft dus nog steeds gissen naar de toestand van Michael

      • + 0
      • 24 nov 2020 - 18:38
    • DBGates

      Posts: 2.427

      Maar eerlijk gezegd heb ik hem nog nooit als de beste coureur ter wereld gezien - in de eerste plaats is hij gewoon mijn vader.

      Hij IS gewoon zijn vader. Wat nu als hij wel gewoon kan communiceren maar dat ze hem bewust afschermen omdat hij de media beu was

      • + 0
      • 24 nov 2020 - 20:57
    • Dus zijn achternaam is eigenlijk Milchmann ipv Schumacher Buurman?

      • + 0
      • 24 nov 2020 - 22:21
    • Het gaat nog altijd over de Schumacher die na zijn eerste pensioen zowat alle 3 races bij Ferrari in de pitbox stond...

      • + 0
      • 24 nov 2020 - 23:19
  • Goede instelling als het op leren aankomt. Eerst de vaardigheid onder knie, dan komt de routine vanzelf.

    • + 0
    • 24 nov 2020 - 14:44
  • Hij komt echt over als een hele zelfbewuste en intelligente jonge knaap. Ik hoop en verwacht dat hij best wat leuke dingen kan gaan doen in de F1.

    • + 1
    • 24 nov 2020 - 14:53
    • wat zijn nou precies die tips die jij aan Mick gegeven hebt?

      • + 1
      • 24 nov 2020 - 15:18
    • Clemenza: Bar weinig. Eigenlijk alleen dat ‘ie elke ochtend z’n tanden moet poetsen en ‘s avonds een beetje optijd moet gaan slapen. Daar kon Mick zich wel in vinden.

      • + 2
      • 24 nov 2020 - 15:31
    • Ik ben ook fan van Mick en had hem liever bij Sauber gezien, maar die hebben met Raiikonen en Giovinazzi reeds een sterke bezetting.

      • + 1
      • 24 nov 2020 - 17:28
    • Roger, had ‘m ook het liefst daar gezien inderdaad. Heb verder (nog) weinig met Haas omwille van de coureurs. Kan verandering in komen als Mick er rijdt, al zou ik Mazepin dan weer betreuren als teamgenoot haha.

      • + 0
      • 24 nov 2020 - 21:30
  • Kevin

    Posts: 4.787

    Dit vind ik wel een hele mooie quote:
    "Maar eerlijk gezegd heb ik hem nog nooit als de beste coureur ter wereld gezien - in de eerste plaats is hij gewoon mijn vader."

    • + 1
    • 24 nov 2020 - 15:11
    • hoogie35

      Posts: 673

      Of wist jij dat nog niet dan :-)

      • + 1
      • 24 nov 2020 - 16:20

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar