user icon
user icon

Sepang hoopt nog altijd op terugkeer op F1-kalender

  • Gepubliceerd op 18 nov 2020 15:03
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

De F1-kalender van 2021 is vorige week onder voorbehoud bekend gemaakt en daar was te zien dat Vietnam niet langer op het schema voor volgend jaar te vinden is. Op die datum zal een andere Grand Prix worden gepland en er is nog altijd hoop dat Maleisië die plek zal invullen.

Veel fans maar ook zeker coureurs hopen dat het Sepang-circuit weer op de kalender terugkeert. Het mooie glooiende circuit waar altijd wat te beleven viel is populair. Ook bij de Russische commentator Alex Popov: "Ze begonnen meteen te praten over Sepang of Istanboel. Ik ben een groot fan van Sepang. Ik was er voor de allereerste race in 1999."

"Het was de eerste 'Tilke-o-drome', lang voor alle anderen. Sindsdien ben ik dol op dat circuit. Voor mij was het het grootste verlies op de kalender. Dus als ze me zouden vragen welk circuit van alle afwezige circuits ik zou willen zien - Portimao, Imola, Nurburgring, alle anderen - dan zou ik altijd Sepang kiezen," voegde Popov eraan toe.

"Als we kiezen uit wat we dit jaar hebben gezien, dan hoop ik dat Mugello, Portimao en de Nurburgring het mij zullen vergeven, maar ik geef de voorkeur aan Istanboel. Omdat het asfalt daar uiteindelijk wel goed komt. We hebben dit eerder gezien toen de eerste race in Austin hetzelfde was, maar nu wordt het door iedereen geprezen."

"De circuit zelf in Turkije is erg cool", besluit Popov.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Wat mij betreft horen ze alle vier op de kalender. Alle elementen zijn aanwezig die een circuit hoort te hebben en inhalen is goed mogelijk. Kap maar eens met die optocht in Monaco zou ik zeggen. Die is net zo achterhaalt als ons koningshuis.

    • + 4
    • 18 nov 2020 - 15:07
    • Monaco is een race als de indy 500, Leman. Het zijn de jaarlijkse races die bekend zijn buiten de sportfanaten.

      • + 1
      • 18 nov 2020 - 15:27
    • Zoals je zelf al aangeeft: Mensen die verder niets met de sport hebben. Lekker schrappen dus. Dan completeren we de "triple crown" met een traditioneel circuit waar je wel goed op kan racen met hedendaagse bolides, voor wat het waard is. Monaco kan je nog winnen als je 200 pk te kort komt. Heeft niets maar dan ook niets met racen te maken.

      • + 0
      • 18 nov 2020 - 16:16
  • Ik zou zeer tevreden zijn als Maleisië terugkomt op de kalender. Verwacht echter niet dat dit zal gebeuren.

    De andere racebanen die worden genoemd; Portimao, Imola, Nurburgring en Istanboel zouden inderdaad ook allemaal een waardevolle toevoeging zijn.

    Voor mij zou het dan zijn:
    - Imola
    - Portimao
    - Sepang
    - Istanboel

    • + 1
    • 18 nov 2020 - 15:09
  • Ik mis de races met veel regen zoals Maleisië destijds. Als je kijkt dat toen er gewoon geracet werd terwijl je letterlijk waterstromen op asfalt zag - was de huidige veiligheid heel ver te zoeken.

    • + 0
    • 18 nov 2020 - 15:27
    • Nou... de 2009 versie mis ik niet hoor... vroeg opstaan voor een halve race en halve punten haha.
      Nee Sepang is een pareltje. Zowel live op tv als om te gamen is de baan een plezier. Veel beter dan de lay-out van Vietnam.

      • + 0
      • 18 nov 2020 - 15:40
  • Wat is er eigenlijk met het circuit in Vietnam aan de hand?

    • + 0
    • 18 nov 2020 - 17:49
  • Sepang is een ontzettend gaaf circuit waar we ook mooie races gezien hebben. Hoort er echt bij wat dat betreft.

    Imola is een stuk minder spannend. Ja, leuke sfeer maar hoe vaak hebben we daar met de layout sinds 1995 nou gave races gehad? Amper tot niet.

    • + 0
    • 18 nov 2020 - 18:37
  • Wat is dit voor vreemd bericht, past totaal niet bij de titel. Titel zou moeten zijn: Popov hoopt op terugkeer Sepang.

    Maleisië zelf nam 2 jaar geleden heel doelbewust afscheid omdat ze motorsport belangrijker vonden dan autosport. Nergens in dit bericht wordt dan ook door een Maleisiër gevraagd om een terugkeer op de kalender.

    Ikzelf hoop uiteraard ook op een terugkeer simpelweg omdat dit een zeer mooi en historisch F1 circuit is.

    • + 0
    • 18 nov 2020 - 18:40
  • Dat hoop ik ook. Vind het een fijn en mooi circuit. Reed er altijd graag met F1 2005 :p

    • + 0
    • 18 nov 2020 - 19:57
  • Over circuits gesproken, wat is er eigenlijk met die baan in Zuid Korea gebeurd?

    • + 0
    • 19 nov 2020 - 07:24

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar