Carlos Sainz heeft een straf van drie plaatsen gekregen na het hinderen van Racing Point-coureur Sergio Perez. De coureur finishte als dertiende, maar wordt nu drie plaatsen terug gezet.
De stewards oordeelden dat Sainz fout zat. "De stewards hebben de bestuurder van auto 11 (Sergio Perez), de bestuurder van auto 55 (Carlos Sainz) en beide teamvertegenwoordigers verhoord en hebben verschillende camerabeelden en radiogesprekken onderzocht."
"Auto 55 verliet de pits toen auto 11 door bocht 1 reed. Auto 11 haalde auto 55 in in bocht 2/3 en werd op dat punt en door verschillende opeenvolgende bochten onnodig gehinderd door auto 55. Hoewel buitengewone baanomstandigheden de situatie duidelijk beïnvloedden, waarschuwde radiocommunicatie van het team Car 55 duidelijk dat Car 11 achter hem zat."
"Deelnemers worden eraan herinnerd dat ze het recht hebben om in beroep te gaan tegen bepaalde beslissingen van de sportcommissarissen, in overeenstemming met artikel 15 van de FIA International Sporting Code en artikel 10.1.1 van de FIA Judicial and Disciplinary Rules, binnen de toepasselijke tijdslimieten."
Erik FW34
Posts: 3.605
Heb je wel gelezen waar de straf voor is?