user icon
user icon

Racing Point concentreert zich op 2021: "Dit jaar geen updates meer"

  • Gepubliceerd op 11 nov 2020 08:00
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Racing Point zal de resterende races dit jaar zichzelf concentreren op de kwalificaties. Het team wil de strategie voor de rest van het seizoen wijzigen en hoopt zodoende vooral op zaterdag meer snelheid te vinden, in de strijd om de derde plaats in het kampioenschap, zo zegt technisch directeur Andrew Green.

Racing Point heeft dit seizoen keuzes gemaakt in de setup die ervoor zorgden dat de snelheid niet maximaal was over één ronde, met als doel de banden tijdens de race te beschermen tegen veel slijtage. Het team vecht momenteel samen met Renault en McLaren om de derde plaats in het kampioenschap. Het verschil tussen de teams is momenteel slechts één WK-punt.

Het team geeft echter aan te zijn gestopt met het ontwikkelen van de RP20, en de focus ligt nu volledig op de auto uit 2021. Green zegt in gesprek met Autosport: "We hebben al een tijdje uitgekeken naar volgend jaar. Volgend jaar zijn er aanzienlijke aanpassingen aan de aerodynamica van de auto nodig, dus daar zijn we al een tijdje mee bezig."

"We hebben niet zoveel updates gepland voor de laatste races als we zouden willen. Ik denk dat er meer in de auto zit, dus we gaan kijken waar we aanpassingen kunnen maken. We zullen ons meer gaan richten op de kwalificaties dan de races als het om de setup gaat."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Geen onderhoudscontract op de kopieermachine?

    • + 1
    • 11 nov 2020 - 08:51
  • Puur qua materiaal had het team 3e moeten kunnen worden (kan natuurlijk nog steeds). Maar met name Stroll laat het de laatste tijd echt zwaar afweten en zit niet eens meer in de buurt van Perez.

    Natuurlijk ben ik blij met de centen van papa Stroll zodat het team uberhaupt nog bestaat, maar hij ziet toch ook in dat zijn eigen zoon door feitelijk iedere teamgenoot wordt verslagen. In ieder geval op snelheid... want Stroll versloeg Sirotkin (bij Williams) weliswaar in punten maar hij kon Sirotkin op pure snelheid maar moeilijk bijhouden (en dat was nou niet bepaald een hoogvlieger).

    • + 0
    • 11 nov 2020 - 09:12
    • ja Lawrence Stroll is goed voor de F1, maar zoonlief Lance is een noodzakelijk 'kwaad' dat we erbij moeten nemen, net zoals alle pay drivers die ooit revue zijn gepasseerd.
      Want hoewel papa Stroll hele ambitieuze plannen heeft met zijn team is het plekje van Lance een gegeven natuurlijk.
      Ben wel heel benieuwd wat Vettel gaat laten zien volgend jaar

      • + 0
      • 11 nov 2020 - 09:21
    • Zolang het circuit weinig bochten heeft gaat het nog wel met Lance op de rechte stukken is ie gewoon snel , maar zodra er wat techniek bij komt kijken is het een stuk minder .

      Begin van het seizoen dacht ik echt dat ie eindelijk zijn draai had gevonden , maar dat viel later dus wat tegen

      • + 1
      • 11 nov 2020 - 10:07
    • John6

      Posts: 4.914

      @M@ximumOverdrive
      Route 66 kan hij een stukje rechtdoor rijden, als ze weer eens in de VS komen.

      • + 0
      • 11 nov 2020 - 10:32
    • mario

      Posts: 7.196

      @Pete: Er zijn ook een hoop pay-drivers geweest die het heel ver hebben geschopt..... Ik noem maar even een Alonso en Niki Lauda en d'r zijn er nog veul meer en sowieso waren in de vroegere jaren alleen maar pay-drivers..... En daar zijn toch wel heel veel interessante kampionen uit voortgekomen...

      • + 0
      • 11 nov 2020 - 10:46
    • mario

      Posts: 7.196

      Ben ik het wel met je eens dat Lance zeker niet tot die categorie behoort....

      • + 0
      • 11 nov 2020 - 10:46
    • Mario,
      ja als je pay driver zegt dan is die categorie heel breed, ook Schumacher moest knaken meebrengen voor zijn eerste optreden in Spa '91..
      Lauda, Alonso, Schumacher zijn dat 'stempel' van pay driver al vrij snel kwijtgeraakt/ontgroeid..
      Lance daarentegen zal met nog wel even zo blijven zien vrees ik, het is alles bij elkaar genomen nog steeds weinig indrukweekend wat ik van hem zie..

      • + 0
      • 11 nov 2020 - 10:51
    • Geen excuses. Perez en Stroll hadden die Mercedes 2019 V2.0 gewoon om P3 moeten parkeren.

      • + 0
      • 11 nov 2020 - 20:27
    • mario

      Posts: 7.196

      @Clem: Natuurlijk..... Heel veel coureurs zijn er met een zak geld ingerold, maar diegene die echt talent hebben, hebben die zak geld al snel niet meer nodig..... Kijk naar de namen die jij zelf aangeeft..... Stroll zal denk ik altijd wel papa nodig hebben om in de F1 te blijven.....

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 11:51

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar