user icon

Toto Wolff twijfelt of F1-seizoen afgemaakt kan worden vanwege oplaaiend coronavirus

  • Gepubliceerd op 02 nov 2020 16:17
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

De Formule 1 is nog steeds nerveus over de aanhoudende impact van het coronavirus, geeft Mercedes-baas Toto Wolff toe. Aangezien blijkt dat de trainer van George Russell geïsoleerd is met symptomen, was de F1 al bezig met het nieuws dat een beperkte menigte van 13.000 toeschouwers per dag was uitgesloten op de race te bekijken vanaf de tribunes in Imola.

Mercedes-teambaas Toto Wolff ziet de situatie langzaam weer erger worden: "Ja, de situatie wordt moeilijker. De Formule 1 brengt niemand in gevaar aangezien we in onze bubbel blijven, maar we kunnen ook niet negeren dat het aantal gevallen in verschillende landen snel groeit."

"Op een gegeven moment kunnen de leiders en overheden van deze landen besluiten om de grenzen te sluiten, wat onze plannen hier in de Formule 1 kan beïnvloeden."

F1-kalender 2021 met 23 races

In de paddock op vrijdag was het onderwerp van de voorlopige F1-kalender met 23 races een hot topic, en velen geloofden dat het ongekende aantal races een te grote last is voor het reizende personeel van de sport. Wolff: "Chase Carey heeft ons verzekerd dat het schema op zijn plaats blijft."

"Maar hij zei ook dat tegen de achtergrond van een voortschrijdende pandemie, niemand weet hoe de situatie over een week, laat staan ​​een maand zal zijn."

Haas-baas Gunther Steiner is het daarmee eens: "Eerst moet je alles plannen wat je wilt doen, en het dan zo nodig aanpassen. Als we gewoon wachten tot de pandemie volledig is verdwenen, kunnen we niets doen, want het kan nog jaren gaan duren"

"Maar we worden slimmer, leren hiermee om te gaan en misschien komt er wel een vaccin, maar er zijn zoveel verschillende aannames dat het geen zin heeft erover te praten", voegde hij eraan toe.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • titels zijn binnen en meneer heeft geen zin meer ..gebruikt de covid hoax om op tij thuis te zijn

    • + 8
    • 2 nov 2020 - 16:44
    • hoogie35

      Posts: 686

      zo dacht ik ook net. MB kampioen en HAM ook al binnen. Dan zou ik het ook zeggen, maar leuk is het niet voor de fans, die hebben wel wat races verdient.

      • + 0
      • 2 nov 2020 - 17:39
    • Kampsie

      Posts: 318

      COVID hoax? Juust

      • + 5
      • 2 nov 2020 - 17:54
    • Gewoon afegelasten in seizoen ongeldig verklaren.
      Geen WCC voor Toto, lijkt me wel leuk om de reactie van Toto te zien. Slaat hij denk ik zijn desk weer doormidden 😉

      • + 4
      • 2 nov 2020 - 18:45
    • zolang er nog idioten zijn die dit een hoax blijven noemen, zal 't nog lang blijven duren.

      • + 4
      • 2 nov 2020 - 19:39
    • mz1

      Posts: 34

      inderdaad covidhoax : voorgaande jaren DEZELFDE cijfers met het influenzavirus, geen lockdowns geen mondkapjes ook 100duizenden doden en velen met longontstekingen of andere onderliggende kwalen naar het ziekenhuis.

      • + 3
      • 2 nov 2020 - 20:11
    • waylon

      Posts: 2.250

      MZ1: Ga eens kijken op de corona afdelingen in de ziekenhuizen ,
      Er zijn trouwens al meer dan een miljoen doden dus wat l*l je nu

      • + 0
      • 2 nov 2020 - 21:29
    • "inderdaad covidhoax : voorgaande jaren DEZELFDE cijfers met het influenzavirus, geen lockdowns geen mondkapjes ook 100duizenden doden en velen met longontstekingen of andere onderliggende kwalen naar het ziekenhuis."

      En nu hebben we over de hele wereld lockdowns, maatregelen, ... En we hebben zoveel doden, zegt je dat nu niets?

      • + 0
      • 2 nov 2020 - 23:09
    • Precies @King-Creole!!!!!!
      Zou eigenlijk niet nette termen willen gebruiken bij wat ik voel voor deze uitspraak van Don Toto!!!!!
      (iets in de trant van; WAT EEN L.FF. H..D!!!!!!)

      Altijd gedacht dat Bernie zo'n dikke vinger in de pap had (heeft?).....maar Don Toto slaat echt alles.....vreselijke vent.
      Ik hoop niet dat Max ooit afhankelijk wordt van deze man om wereldkampioen te worden, maar ik vrees t ergste!

      • + 1
      • 3 nov 2020 - 13:03
  • who cares? Ik ben al blij dat er races waren om te kijken dit jaar. Dat kampioenschap staat toch al 7 jaar vast en dat duurt nog wel 4 jaar.

    Ga desnoods voor de gein rijden zonder het hele circus.

    • + 1
    • 2 nov 2020 - 17:09
    • Snork

      Posts: 10.771

      I care! Ik wil graag de race in Istanbul zien, prachtig circuit. Bahrein en Abu Dhabi zijn wat minder met dat verrekte ku(ns)tlicht. Lijkt wel alsof ik dan naar de F1 ESports aan het kijken ben. Maar toch, één race is beter dan geen race.

      • + 3
      • 2 nov 2020 - 17:26
    • idd, mooi dat we toch nog een seizoen gehad hebben. Iets minder mooi dat het weer een mega dominant Mercedes jaar was. De laatste races zijn voor financiële huishouding van de F1 nog wel belangrijk, maar verder redelijk om des keizers baard. Is het afgezien van het geld nog wel zinvol om naar het Midden Oosten af te reizen? Wat mij betreft mogen ze de laatste 3 races skippen.

      • + 0
      • 2 nov 2020 - 17:55
    • Elke race die nog door kan gaan zie ik als een bonus, dus tot die tijd gewoon gas op die lolly!

      • + 2
      • 2 nov 2020 - 18:43
  • NicoS

    Posts: 12.522

    Al spuiten ze hem roze, het zal me aan me ballen roesten,.......o wacht, er rijden al roze Mercedessen rond natuurlijk.;)
    Moet zeggen dat die zwarte livery wel mooi is, de reden interesseert me verder dan weer niets.

    • + 0
    • 2 nov 2020 - 18:35
    • NicoS

      Posts: 12.522

      Oeps....verkeerde draadje.....:(

      • + 0
      • 2 nov 2020 - 18:37

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land AT
  • Geb. datum 12 jan 1972 (49)
  • Geb. plaats Vienne, Austria, AT
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park