user icon
user icon

Toto Wolff na winnen constructeurstitel: "Ik moet vooral mijn vrouw bedanken"

  • Gepubliceerd op 01 nov 2020 17:06
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes won vandaag de zevende constructeurstitel op rij, waardoor het weer een record heeft weten te pakken. De Duitse formatie rijgt de records aan elkaar en weet daardoor zichzelf op een bijzondere hoogte te zetten. Naast het record van zeven keer de titel voor het beste team pakte Hamilton ook nog de overwinning en dus zijn 93ste overwinning in de F1.

Teambaas Toto Wolff zei na de race dat hij er vooral veel vriendschap is in het team en dat dit onderdeel is van het succes van Mercedes. Wolff: "Ik moet vooral mijn vrouw bedanken die toekijkt en mijn 3-jarige zoontje die ik beloofde een klein teken te geven (knipoog)."

"Het voelt gewoon geweldig vanmiddag, het is slechts een hoogtepunt van alles. Veel bloed, zweet en tranen achter gesloten deuren, veel opoffering die altijd niet zo zichtbaar zijn voor de buitenwereld. Wat opvalt is de kameraadschap die we al die jaren hebben binnen het team. De juiste waarden denk ik. Als ik denk aan onze prestaties en de steun die we in Duitsland hebben met iedereen in Brixworth en Brackley heb ik gewoon een goede glimlach op mijn gezicht."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 7.904

    Ik ga ff schijten. Komt ineens opzetten. Tot straks allemaal.

    • + 5
    • 1 nov 2020 - 17:14
    • Slechte Sushie gegeten?

      • + 1
      • 1 nov 2020 - 17:45
    • Vade

      Posts: 516

      Als je gerimd wordt, dan wil dat nog wel eens wat triggeren schwantz.

      • + 3
      • 1 nov 2020 - 19:11
    • en hoe is het afgelopen @Rimmer, zat er wederom bloed bij?

      • + 1
      • 2 nov 2020 - 08:35
    • Rimmer

      Posts: 7.904

      Nee mooie consistentie Clemenza. In jaren niet meer zo lekker gescheten. Drolletje uit de boeken van de vega koning. Perfect van kleur. Kneedbaar. Consistent. Toto bedankt!

      • + 0
      • 2 nov 2020 - 08:38
  • Romario

    Posts: 27

    Wolf, landverrader!

    • + 0
    • 1 nov 2020 - 17:25
  • je moet degene bedanken die 10 jaar geleden besloten heeft om miljarden euro's in dit prestige project te steken. Helaas heeft het met sport een stuk minder te maken.

    • + 0
    • 1 nov 2020 - 17:51
    • Wat wil je nu duidelijk maken?

      • + 1
      • 1 nov 2020 - 18:48
    • ibileon

      Posts: 29

      De budgetten bij red bull en Ferrari zijn ni veel minder dacht ik me te herinneren?

      • + 1
      • 1 nov 2020 - 18:58
    • Vade

      Posts: 516

      Dat is toch duidelijk?

      • + 0
      • 1 nov 2020 - 19:11
    • alsof geld de enige bepalende factor is in F1... Er zijn genoeg miljarden verspilt aan Formule 1 zonder 7 constructeurstitels te behalen. Sterker nog... qua percentage records staat Mercedes op ongekende hoogte... bijvoorbeeld het 50% winstpercentage ten opzichte van de wedstrijden die ze meededen. Ferrari, Mclaren & RB halen de 25% niet eens. Moet je na gaan de teams die uberhaupt geen overwinningen hebben zoals Toyota die echt wel kapitaalkrachtig was.

      • + 0
      • 1 nov 2020 - 20:03
    • @Ibileon: Red Bull heeft geen eens een eigen motor, die zijn wat dat betreft volledig afhankelijk van wat ze aangeleverd krijgen. Daardoor zijn ze eigenlijk al 7 jaar bij voorbaat kansloos voor de titel. Mercedes heeft op het juiste moment een mega investering gedaan in de PU en daarmee een voorsprong genomen waar ze 7 jaar later nog steeds van profiteren. Dus Toto moet niet zn vrouw bedanken, maar de mensen die daadwerkelijk de basis van deze successen hebben gelegd. Hopelijk gebeurd zoiets nooit weer. Met de budgetlimieten gaan we hopelijk de goede kant op, maar ik ben bang dat het nog een paar jaar duurt voordat de voorsprong van Mercedes volledig is uitgevlakt.

      • + 0
      • 1 nov 2020 - 22:15
    • mario

      Posts: 7.015

      @Hupje: De vier jaren voor de Mercedes-dominantie kreeg RBR ook maar wat aangeleverd en wonnen ze toch 4 keer mee...

      • + 0
      • 2 nov 2020 - 07:51
  • Snork

    Posts: 9.151

    Wat een bak afgunst hier. Ja, het is saai dat één team zo lang domineert. Maar het is anderzijds razend knap. Dat de basis al eerder gelegd is, dat klopt. Maar een stevige fundering garandeert nog niet een mooi gebouw. Dat laatste is Toto volledig toe te rekenen, waarvoor niks dan groot respect.
    Voor de sport zou het goed zijn als dit eindigt. Net als velen ben ik wel klaar met Hamilton op P1.

    • + 5
    • 1 nov 2020 - 20:27
    • MLTG

      Posts: 160

      Dan komt er wel weer een ander team/correur die jaren lang dominant is. Zo is het nu eenmaal . F1 is nu eenmaal niet een kampioenschap waar veel variatie in kampioenen in zit.

      • + 0
      • 1 nov 2020 - 23:16
    • Snork

      Posts: 9.151

      Ben ik niet helemaal met je eens. Kijk eens naar periodes 1990-2000:
      Senna, Mansell, Prost, Schumacher, Hill, Villeneuve, Häkkinen.
      Periode 2006 -2010: Alonso, Riakkönen, Hamilton, Button, Vettel.
      Het kan echt wel varieren, maar dominante periodes horen er helaas ook bij. Dat hebben Schumacher, Vettel en Hamilton wel laten zien. Voor Hamilton waren we dat vingertje van Vettel uiteindelijk ook wel beu.

      • + 0
      • 2 nov 2020 - 15:38
  • Lewis schijnt na de race gezegd te hebben dat hij nog niet zeker weet of hij volgend jaar op de grid staat. Bron: f1-jounalist Dieter Rencken

    • + 0
    • 1 nov 2020 - 20:37
  • John6

    Posts: 4.648

    Toto heeft al een opvolger, hij zei alleen nog niet wie het was die stopt er echt mee hoe hij dat de afgelopen jaren deed, ik denk dat hij niet meer naar alle GP's wil afreizen en zo lang van huis te zijn. Ik denk dat dat echt de waarheid wel is. Dit zou best nog wel eens in kunnen gaan voor 2021, welke functie hij krijgt dat is volgens mij nog een beetje onbekend. En RP wat hij daar voor gaat doen is ook even afwachten.

    • + 0
    • 2 nov 2020 - 01:13

Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Oostenrijk
  • Geb. datum 12 jan 1972 (48)
  • Geb. plaats Vienne, Austria, Oostenrijk
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
26 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
26 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar