user icon
user icon

Valtteri Bottas na pole: "Lewis en Max zullen me morgen gaan uitdagen"

  • Gepubliceerd op 31 okt 2020 15:22
  • comments 9
  • Door: Brick van Boxtel

In de kwalificatie van de Grand Prix Dell'emilia Romagna was Valtteri Bottas de snelste man. Hij hield zijn Mercedes-teamgenoot Lewis Hamilton en Red Bull Racing-coureur Max Verstappen achter zich. Al wist hij ze in de kwalificatie achter zich te houden, is hij er niet zeker van dat hij tijdens de race Lewis en Max achter zich kan houden, vooral richting de eerste bocht. 

Voor Mercedes is het zowat normaal dat hun coureurs zich op de eerste startrij kwalificeren. Meestal is het Lewis Hamilton die pole pakt, maar nu was het een keer de Finse coureur van Mercedes. Bottas sprak na de kwalificatie met Johnny Herbert over zijn pole position. “Pole position behalen is nooit makkelijk. Ik heb enorm genoten van dit circuit, het is echt enorm mooi. Ik wist dat ik in het laatste rondje moest verbeteren en ik heb die kleine verbeteringen gevonden die nodig waren. Het is een enorm goed gevoel als het allemaal lukt”, zo begint Valtteri Bottas.

De coureur met nummer 77 op zijn bolide legt uit waar hij het verschil maakte. “In bocht twee en drie was de snelheid enorm belangrijk en in de laatste paar bochten heb ik ook tijd gewonnen. Ik wist dat ik in de laatste ronde alles moet geven en dat heb ik ook geprobeerd. Ik heb een risico genomen en de auto wist uitstekend te presteren.”

Max en Lewis

Hij eindigde zijn gesprek over de race. “Morgen gaat een gevecht worden. Het is een lang stuk richting de eerste bocht. Geen twijfel dus dat Lewis en Max mij zullen uitdagen richting de eerste bocht. Het is een goede plek om te starten en hopelijk is de snelheid goed morgen.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 7.015

    Uitdagen??? Ze zijn je bij de eerste bocht al voorbij ;)

    • + 0
    • 31 okt 2020 - 15:27
  • Als Max de Mercedessen kan splitten bij een goede start is er strategische wat mogelijk, anders wordt het weer p3 bij geen gekke dingen in de race.

    • + 0
    • 31 okt 2020 - 15:31
  • Zever niet gast buiten Hamilton heb je in die wagen geen concurrentie. Het steeds zeggen dat het een gevecht wordt met Red Bull ben ik beu gehoord.

    Dat wordt morgen zonder een safety car heel de top 4 dubbelen. Oh wat begin ik de F1 steeds meer te haten zeg. Er is totaal geen spanning alleen voor de kruimels is er nog wat gevecht.

    • + 2
    • 31 okt 2020 - 15:31
    • Wie weet een herhaling van Monza. Na een reeks van voorspelbare races komt er altijd wel weer een gekke onvoorspelbare race. Alleen heb je de hulp van de safetycar of regen nodig.

      • + 0
      • 31 okt 2020 - 15:38
    • Wie het eerste bij bocht 1 is gaat um winnen, ik leg de race-lat zo laag dat het alleen maar mee kan vallen morgen.

      • + 0
      • 31 okt 2020 - 15:56
  • blijf iig die poles pakken, je laat ze zo vaak net uit de handen glippen. Over 1 ronde hoef je niet meer onder te doen voor Lewis.

    • + 0
    • 31 okt 2020 - 15:35
  • Lewis is al WK(nog niet officieel) dus als je goed wegkomt bij de start dan ben je verplicht te winnen. Max zal wel weer als een drol uit de startblokken komen dus daar heb je geen last van.

    • + 0
    • 31 okt 2020 - 15:36
    • John6

      Posts: 4.648

      Ze hebben nu wel grip, dus dan kan hij wel eens heel snel starten.

      • + 0
      • 31 okt 2020 - 16:03
  • Patrace

    Posts: 2.325

    Hamilton laat Bottas eerst weer even spartelen en het gevoel geven dat hij kan winnen, waardoor Bottas op de limiet gaat rijden en zijn banden opvreet. Hamilton haalt hem dan na een ronde of 15-20 in en vertrekt aan de horizon. En achteraf begrijpt Bottas dan weer niet waarom hij Hamilton niet kon bijhouden...

    • + 0
    • 31 okt 2020 - 19:58

Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.118
  • Podiums 40
  • Grand Prix 116
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
26 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
26 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar