user icon

Valtteri Bottas na pole: "Lewis en Max zullen me morgen gaan uitdagen"

  • Gepubliceerd op 31 okt 2020 15:22
  • comments 9
  • Door: Brick van Boxtel

In de kwalificatie van de Grand Prix Dell'emilia Romagna was Valtteri Bottas de snelste man. Hij hield zijn Mercedes-teamgenoot Lewis Hamilton en Red Bull Racing-coureur Max Verstappen achter zich. Al wist hij ze in de kwalificatie achter zich te houden, is hij er niet zeker van dat hij tijdens de race Lewis en Max achter zich kan houden, vooral richting de eerste bocht. 

Voor Mercedes is het zowat normaal dat hun coureurs zich op de eerste startrij kwalificeren. Meestal is het Lewis Hamilton die pole pakt, maar nu was het een keer de Finse coureur van Mercedes. Bottas sprak na de kwalificatie met Johnny Herbert over zijn pole position. “Pole position behalen is nooit makkelijk. Ik heb enorm genoten van dit circuit, het is echt enorm mooi. Ik wist dat ik in het laatste rondje moest verbeteren en ik heb die kleine verbeteringen gevonden die nodig waren. Het is een enorm goed gevoel als het allemaal lukt”, zo begint Valtteri Bottas.

De coureur met nummer 77 op zijn bolide legt uit waar hij het verschil maakte. “In bocht twee en drie was de snelheid enorm belangrijk en in de laatste paar bochten heb ik ook tijd gewonnen. Ik wist dat ik in de laatste ronde alles moet geven en dat heb ik ook geprobeerd. Ik heb een risico genomen en de auto wist uitstekend te presteren.”

Max en Lewis

Hij eindigde zijn gesprek over de race. “Morgen gaat een gevecht worden. Het is een lang stuk richting de eerste bocht. Geen twijfel dus dat Lewis en Max mij zullen uitdagen richting de eerste bocht. Het is een goede plek om te starten en hopelijk is de snelheid goed morgen.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 8.298

    Uitdagen??? Ze zijn je bij de eerste bocht al voorbij ;)

    • + 0
    • 31 okt 2020 - 15:27
  • Als Max de Mercedessen kan splitten bij een goede start is er strategische wat mogelijk, anders wordt het weer p3 bij geen gekke dingen in de race.

    • + 0
    • 31 okt 2020 - 15:31
  • Zever niet gast buiten Hamilton heb je in die wagen geen concurrentie. Het steeds zeggen dat het een gevecht wordt met Red Bull ben ik beu gehoord.

    Dat wordt morgen zonder een safety car heel de top 4 dubbelen. Oh wat begin ik de F1 steeds meer te haten zeg. Er is totaal geen spanning alleen voor de kruimels is er nog wat gevecht.

    • + 2
    • 31 okt 2020 - 15:31
    • Wie weet een herhaling van Monza. Na een reeks van voorspelbare races komt er altijd wel weer een gekke onvoorspelbare race. Alleen heb je de hulp van de safetycar of regen nodig.

      • + 0
      • 31 okt 2020 - 15:38
    • Wie het eerste bij bocht 1 is gaat um winnen, ik leg de race-lat zo laag dat het alleen maar mee kan vallen morgen.

      • + 0
      • 31 okt 2020 - 15:56
  • blijf iig die poles pakken, je laat ze zo vaak net uit de handen glippen. Over 1 ronde hoef je niet meer onder te doen voor Lewis.

    • + 0
    • 31 okt 2020 - 15:35
  • Lewis is al WK(nog niet officieel) dus als je goed wegkomt bij de start dan ben je verplicht te winnen. Max zal wel weer als een drol uit de startblokken komen dus daar heb je geen last van.

    • + 0
    • 31 okt 2020 - 15:36
    • John6

      Posts: 5.435

      Ze hebben nu wel grip, dus dan kan hij wel eens heel snel starten.

      • + 0
      • 31 okt 2020 - 16:03
  • Patrace

    Posts: 2.673

    Hamilton laat Bottas eerst weer even spartelen en het gevoel geven dat hij kan winnen, waardoor Bottas op de limiet gaat rijden en zijn banden opvreet. Hamilton haalt hem dan na een ronde of 15-20 in en vertrekt aan de horizon. En achteraf begrijpt Bottas dan weer niet waarom hij Hamilton niet kon bijhouden...

    • + 0
    • 31 okt 2020 - 19:58

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar