user icon
user icon

Valtteri Bottas ziet Verstappen als lichtpuntje: "Hij is ook nog jong"

  • Gepubliceerd op 27 okt 2020 10:14
  • comments 25
  • Door: Brick van Boxtel

Valtteri Bottas is de tweede coureur bij Mercedes. Zijn teamgenoot Lewis Hamilton gaat dit seizoen voor zijn zevende titel. Zijn teamgenoot wil ook graag een titel winnen, maar dat lukt hem tot nu toe nog niet. De Fin moet steeds achter Lewis aan rijden, omdat hij simpelweg vaak niet snel genoeg is. De coureur van Mercedes is 77 punten verwijderd van Lewis en ziet de titelkansen steeds kleiner worden.

Bottas meent echter dat zijn tijd nog moet komen, want Hamilton blijft hem uitdagen. "Het is een motivatie. Zoals ik al eerder zei, ik wil absoluut niet het makkelijk is om de titel te winnen", zei Bottas tijdens de persconferentie van de GP van Portugal.

"Het is hoe ik blijf racen en de manier waarop, dat ik altijd zal doorgaan en het is gewoon een geweldige motivatie om te proberen hem te verslaan. Het is moeilijk, maar ik weet dat het mogelijk is en dat is het punt. Als ik het opgeef, zal het nooit mogelijk zijn en dat zal de grootste fout zijn die je moet maken en ook wat Max zei, het belangrijkste is om echt alles te geven wat je hebt, elke keer weer het beste uit elke situatie weten te halen."

Max Verstappen is ook een lichtpuntje. "Het is duidelijk dat Max een stuk jonger is, ik ben nu 31, maar ik heb nog steeds het gevoel dat ik aan het pieken ben. Ik ben er nog niet en hopelijk zal ik dat snel zijn en ik heb ook het gevoel dat ik nog een flink aantal jaren heb en ik zal blijven pushen. Voor mij is het heel simpel."

Reacties (25)

Login om te reageren
  • "...want Hamilton blijft hem uitdagen"
    Ze hebben vernederen verkeerd gespeld ;)

    • + 8
    • 27 okt 2020 - 10:19
    • hIj verslaat hem toch regelmatig in de kwalificatie en race.

      • + 0
      • 27 okt 2020 - 10:27
    • Buurman

      Posts: 1.339

      Regelmatig in de kwalificatie, maar komt gewoon te kort op zondag. Dan wint hij slechts incidenteel.

      • + 1
      • 27 okt 2020 - 10:35
    • In de race is het inderdaad minder. Vooral afgelopen zondag, Maar zover zit hij er nooit vandaan hoor. Natuurlijk is Hamilton beter. Maar Bottas heeft wel gewoon een goed tempo normaal gesproken.

      Nu een keer op 25 sec worden gereden doet daar niks aan af. Dat doet Verstappen(beste voorbeeld) al 2 jaar.

      • + 0
      • 27 okt 2020 - 10:39
    • @Roy,
      Poles; Bottas 3 / Hamilton 9
      Winst; Bottas 2 / Hamilton 8

      Niks regelmatig verslaan, Valtteri (3.0?) wordt vernederd,
      misschien dat het met de 4.0 versie beter gaat :P

      • + 2
      • 27 okt 2020 - 10:40
    • sailor

      Posts: 10.168

      Als Bottas al geen partij is voor Hamilton dan is Albon dat al helemaal niet

      • + 0
      • 27 okt 2020 - 10:45
    • Bottas is ook alles behalve een trage coureur. Sterker nog, Hamilton is de enige coureur waar Bottas van verloren heeft als teamgenoot.

      Bottas mist met name op zondagen race craft, maar snel is hij zeker wel.

      • + 1
      • 27 okt 2020 - 10:48
    • Bottas wordt heel erg onderschat evenals Nico Rosberg. Hetgeen Valtteri aangeeft wat betreft ervaring wordt daarbij niet altijd naar waarde geschat evenals consistentie.

      Lewis reed de laatste 45 races in de punten zelfs met hier en daar een (ferme) straf erbij. De volgende in de rij was... Lewis met 33 races en daarna komt Kimi met 27 races en daarna MSC met 24 races. Wat ik wil zeggen: een piloot hoeft zelfs niet altijd de snelste te zijn om een WK te winnen - hoewel dat natuurlijk helpt :).

      De juiste set-up, de beste strategie, het ideale moment aanvallen, het koersdoorzicht, hoe het maximum uit je banden te krijgen, weten wanneer je punten voor positie moet pakken enzovoort - dit soort zaken iedere race opnieuw perfect in orde krijgen is maar heel weinigen gegeven.

      • + 0
      • 27 okt 2020 - 11:28
    • Aadfanaat

      Posts: 518

      @Royalere het staat 9-3 in kwalificatie en in races ook toevallig 9-3. Wat versta jij onder regelmaat?

      • + 0
      • 27 okt 2020 - 11:28
    • Valtteri 3.0 is best goed, maar Lewis 9.2 is beter.

      • + 2
      • 27 okt 2020 - 11:52
    • Ach als het torretje van Lewis ipv Bottas "poef boem bam" gedaan had stond het er heel anders voor.

      • + 1
      • 27 okt 2020 - 12:49
  • achilleshiel blijft zn racesnelheid, op zaterdag komt Lewis toch steeds meer onder druk te staan. Op ervaring weet Lewis Bottas vaak nog net te pakken, maar het verschil is dit jaar kleiner dan het kwalificatieduel doet vermoeden.

    • + 1
    • 27 okt 2020 - 10:22
    • Bottas had een los flapje.

      • + 1
      • 27 okt 2020 - 12:51
    • Bottas kan best wel snelle rondes neerzetten. Maar schiet tekort in duels. En heeft een constante nodig. Kan zich niet snel aanpassen in snel veranderende situaties. Hamilton en Verstappen kunnen dat beiden wel. En Leclerc zal met iets meer ervaring hier ook beter in worden.

      • + 0
      • 27 okt 2020 - 18:28
  • Montfort

    Posts: 740

    Ik geloof niet dat Bottas het in een dual met Hammilton nog ooit gaat winnen op de lange termijn.
    Als ik hem was zou ik een 'Ricciardotje' doen: naar een ander team gaan, in de hoop dat die een keer het dominante team worden binnen de F1! 😉

    • + 0
    • 27 okt 2020 - 10:43
    • Ik zou maar oppassen. Voordat je weet zit je met een tattoo op je bil ofzo.

      • + 0
      • 27 okt 2020 - 11:02
  • gp

    Posts: 4.048

    Tweede rijder? Sinds wanneer heeft mercedes een tweede rijder? Er is maar een keer aan hem gevraagd om aan de kant te gaan om Hamiltons WK veilig te stellen. Iets waar ze bij Mercedes direct spijt van hadden en sindsdien hebben ze dat ook niet meer gedaan. Bottas krijgt evenveel kans om voor het WK te gaan!

    • + 0
    • 27 okt 2020 - 11:23
    • of het ligt contactueel vast, of hij is op een natuurlijke wijze op de baan gewoon veel minder, het is en blijft een 2e piloot

      • + 4
      • 27 okt 2020 - 11:27
    • John6

      Posts: 4.702

      Ze weten hoe snel Lewis is en ook van Bottas, ze hoeven dat niet op papier te zetten wie rijder 1-2 is.

      • + 3
      • 27 okt 2020 - 11:50
    • @gp Ben ik niet met je eens. Het is meerdere keren aan Bottas gevraagd of hij 'iets' wilde doen. Is niet voor niets dat "Valtteri, this is James..." een zeer bekende/spottende uitspraak op het internet is.
      Daarnaast heeft Mercedes al vaker niet in het belang van Bottas gehandeld. Ter indicatie afgelopen race. Bottas vraagt om een bepaald type band en krijgt deze niet, omdat 'Mercedes zou niet werkt', waarmee ze aangeven dat Bottas Hamilton niet meer mag aanvallen. (Of dit gelukt was, is een tweede, maar dat zullen we nu nooit weten.) Dit soort subtiele acties door Mercedes vinden vaker plaats, zodat Bottas 'per toeval' na de pitstop achter Hamilton uitkomt, of dat hij niet meer op curb stones/voluit mag rijden.
      Terecht of niet. Maar nee, Bottas krijgt niet dezelfde kans vanuit het team.

      • + 2
      • 27 okt 2020 - 14:06
  • Iedere keer als Bottas zoiets zegt, denk ik; ach, prulleke toch.

    • + 3
    • 27 okt 2020 - 11:43
    • och, het finse menneke toch

      • + 0
      • 27 okt 2020 - 12:41
    • Voordeel van Bottas vind ik wel dat hij nooit zeurt over de radio (althans van hetgeen er wordt uitgezonden). Geeft alleen feitelijke gebeurtenissen weer. Zal best aangeven dat het hem niet zint dat een andere coureur dichterbij komt of hij niet kan inlopen. Maar dit doet hij op een normale manier. Hij zal dan ook niet de boel overdrijven om toch z'n zin te krijgen. (Wordt door sommigen wellicht gezien als niet-een-winnaarsmentaliteit, maar ik vind het juist erg voor hem spreken. Heb wel respect voor Bottas en in de situatie waarin hij is terechtgekomen.)

      • + 0
      • 27 okt 2020 - 14:29
  • Bottas is typisch zo'n gevaltteri "wie voor een dubbeltje geboren is, zal nooit een kwartje worden".

    • + 2
    • 27 okt 2020 - 12:26
  • Bottas mocht willen dat hij 'ook' nog jong was. Dat is hij niet. En hij slijt zijn beste jaren in dienst van Mercedes en Lewis. Bottas zal nooit wereldkampioen worden. Ergens weet hij dat ook wel, maar hij maakt uit lijfsbehoud zichzelf wijs dat het anders is.

    • + 0
    • 27 okt 2020 - 16:46

BH Grand Prix van Sakhir

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    14:30 - 16:00

    Vrije training 3

    15:00 - 16:00

    Race

    18:10 - 20:10

  • Vrije training 2

    18:30 - 20:00

    Kwalificatie

    18:00 - 19:00

    Snelste ronde

    18:10 - 20:10

BH Grand Prix van Sakhir

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    14:30 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    18:10 - 20:10

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    18:30 - 20:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    18:00 - 19:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    18:10 - 20:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar