user icon
user icon

Video: De megastart van Kimi Raikkonen tijdens de Portugese GP

  • Gepubliceerd op 26 okt 2020 09:00
  • comments 18
  • Door: Brick van Boxtel

Kimi Raikkonen had een hele goede start tijdens de Grand Prix van Portugal. De Finse coureur kon de beste start van het veld maken. Veel coureurs hadden last van de gladde baan, maar de meest ervaren coureur wist daar wel raad mee.

 

Reacties (18)

Login om te reageren
  • f(1)orum

    Posts: 483

    Wat mij betreft hoogtepunt van de "race". Net als Carlos, trouwens.

    • + 4
    • 26 okt 2020 - 09:07
    • En dat was dan ook alles...;-)

      • + 1
      • 26 okt 2020 - 09:09
  • Het zegt iets over het natuurlijk talent van de man dat hij onder onbekende omstandigheden op veertigjarige leeftijd in kan stappen en bliksemsnel is. Hij is in potentie beter dan die ene wereldtitel doet vermoeden. Maar dat heeft hij toch echt aan zichzelf te denken.

    • + 2
    • 26 okt 2020 - 09:12
    • f(1)orum

      Posts: 483

      @RogerZzz: Klopt. Ik moet bekennen dat ik bij het zien van deze beelden bijna ontwenningsverschijnselen krijg... Ik bedoel, hier zie je iemand mooie inhaalacties doen zonder kunstmatige hulp (DRS) of plensbuien; gewoon puur driver skills; en dat in de F1...

      • + 3
      • 26 okt 2020 - 09:17
    • @f(1)orum

      Ja, ik heb me gisteren echt dood lopen ergeren.
      Niet alleen om wat je voorgeschoteld krijgt, maar ook vanwege hetgeen mogelijk was geweest.

      Dat een coureur in een dergelijke positie niet de gelegenheid krijgt om zich fatsoenlijk te verdedigen is een schande. Zelfs Anthony Davidson, dietijdens de race bij race control zat, moest toegeven dat het inhalen wellicht te gemakkelijk was.

      En dan zijn er fans op 'RF' die deze GP met een 8 waarderen. Hoe dan? Een kinderhand is snel gevuld, zullen we maar zeggen. Ik zou zeggen: een 2 vanwege een onderhoudende eerste ronde. En dan ben ik royaal.

      Als ik dan dat verslag van Martijn lees over de IRL, heb ik denk ik gisteren de verkeerde race zitten kijken.

      • + 2
      • 26 okt 2020 - 09:22
    • f(1)orum

      Posts: 483

      @RogerZzz: eens.

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 09:43
  • mooie beelden van de Iceman, hij was gisteren in topvorm!

    • + 2
    • 26 okt 2020 - 09:30
  • DRS liet gisteren weer eens zien hoe een wedstrijd verziekt word.

    Was er geen DRS dan was Raikonnen minder snel ingehaald door het middenveld en hadden wij een leuke race gehad met mooiere gevechten.

    • + 2
    • 26 okt 2020 - 09:50
    • echt jammer dat Sainz en Raikkonen kansloos waren, op dit soort momenten moeten coureurs zich op raceskills kunnen onderscheiden, DRS heeft het racen de nek omgedraaid

      • + 2
      • 26 okt 2020 - 10:06
  • Ik heb dit rondje inmiddels al een stuk of 20x gekeken. Dit is waarom ik van racen houd. Het ongekende talent van Kimi was weer eens te zien. Dit is werkelijk de meest magistrale ronde die ik sinds tijden heb gezien!

    DRS en de lage topsnelheid van Alfa verziekt vervolgens zijn race... maar ook na zin eerste pitstop had hij een behoorlijk tempo zonder rijders om zich heen en kwam even weer voor Sainz terecht.

    • + 2
    • 26 okt 2020 - 09:57
    • idd ook het gebrek aan power was funest, werd ook pijnlijk duidelijk toen Leclerc naast Max zat

      • + 1
      • 26 okt 2020 - 10:11
  • racepace1

    Posts: 11

    laten we zeggen: het gebeurd niet vaak dat een coureur 10 auto's inhaalt in de openingsronde :)

    • + 1
    • 26 okt 2020 - 10:24
  • Fibonacci

    Posts: 573

    Briljant die ouwe vos!

    • + 1
    • 26 okt 2020 - 10:39
  • Prachtig! Precies dìt is de essentie v racen! Maar DRS heeft ‘inhalen’ laten degraderen tot ‘voorbijrijden’ en de verdediger is gewoon sitting duck geworden. Wat ontzettend jammer. Senna op Donnington -achtige first lap. Thnx Kimi!

    • + 1
    • 26 okt 2020 - 11:20
  • Typisch trouwens en mss ook wel veelzeggend dat de regie deze start v Kimi nìet heeft uitgezonden tijdens de replays vd start.

    • + 1
    • 26 okt 2020 - 11:22
  • Cypher

    Posts: 2.133

    Prachtige ronde idd. Maar dan echt ook P11 eindigen, de kutste plek van allemaal

    • + 1
    • 26 okt 2020 - 11:27
  • Erg mooi om te zien hoe Raikkonen zo door de melée heen rijdt. Knap staaltje stuurmanskunsten.

    • + 1
    • 26 okt 2020 - 15:21
    • Op 0.22 raakt Giovinazzi de auto van Vettel trouwens.

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 15:22

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alfa Romeo Racing
  • Punten 839
  • Podiums 26
  • Grand Prix 117
  • Land FI
  • Geb. datum 17 okt 1979 (41)
  • Geb. plaats Espoo, FI
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar