user icon
user icon

Alex Albon: "Ik voel geen extra druk maar voelde wel veel wind"

  • Gepubliceerd op 24 okt 2020 17:59
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

De positie van Alexander Albon staat al geruime tijd onder druk. De Thaise Brit blijft vooralsnog in zijn stoeltje zitten bij Red Bull Racing, wat naar alle waarschijnlijkheid te maken heeft met de Thaise aandeelhouders van Red Bull. Dat hij, in tegenstelling tot Gasly in 2019, wel langer de kans krijgt zou dus wel eens een politieke lading kunnen hebben.

Toch draait het in de F1 altijd om statistieken en goede resultaten. Dat laatste kan Albon niet overleggen richting de top van Red Bull en ook niet richting de pers. De druk wordt alsmaar groter en teambaas Horner heeft gezegd dat als Albon plaats moet maken, het Oostenrijkse team buiten de deur gaat kijken. Daarmee zet hij de deur open voor Sergio Perez of Nico Hulkenberg.

Dit weekend zal Albon opnieuw moeten presteren en dat deed hij enigszins tijdens de kwalificatie. Zoals bijna altijd zat Albon ook dit keer 5 tienden achter Verstappen en kwalificeerde hij zich op de zesde plaats. Na afloop waren er echter weer de gebruikelijke excuses van Albon.

De teamgenoot van Max Verstappen zei na afloop dat het lastig was, ondanks zijn andere bandenkeus in Q3: "Het is een lastig circuit voor alle teams en coureurs omdat er veel wind staat, dus dat voelde ik wel. De gaten tussen de coureurs zijn vrij groot dus het was daardoor lastig."

"Ik koos ervoor om op de medium banden te kwalificeren en dat was best goed maar toen ik omschakelde naar de zachte banden veranderde het. Die run was daardoor een beetje met dubbele gevoelens. Ik voelde deze kwalificatie niet extra druk."

"Morgen zal ik de race benaderen zoals ik altijd doe en dan zien we wel wat er gebeurt, fingers crossed."

Klagen Albon

Albon wil echter toch nog even terugkomen op de moeilijke omstandigheden en vertelt: "In het nieuwe asfalt zit nog altijd veel olie en dat is er nog niet uitgereden. Als je op de zachte banden rijdt is het echt onmogelijk om te rijden, ik glij echt alle kanten op."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Mugello

    Posts: 148

    Ik ben benieuwd of Red Bull tevreden is...

    • + 0
    • 24 okt 2020 - 18:09
    • Ik mag toch echt hopen van niet. 0,5 seconden opnieuw... aan de andere kant... Als Verstappen slechts een halve tiende voor Leclerc eindigt... dan was of zijn ronde matig of de RB komt hier niet uit de verf. Voor Albon zou dat 2de beter zijn dan te weten dat die 0,5 nog een 0,7 zou kunnen zijn

      • + 0
      • 24 okt 2020 - 18:28
    • Axel

      Posts: 2.170

      TylaHunter, "Als Verstappen slechts een halve tiende voor Leclerc eindigt... dan was of zijn ronde matig of de RB komt hier niet uit de verf." Of Leclerc heeft gewoon een goede kwalificatie gereden. Tussen Leclerc en de Mercedes rijders zit ook niet echt een groot gat.

      • + 1
      • 24 okt 2020 - 18:41
    • Axel. De ronde van lecler was sowieso goed. Die Ferrari hoort op P8-10 dus staat vast. Ik doel meer op de factoren die wel bij RB liggen. Maar ook de racing point is bijvoorbeeld dicht bij max. Terwijl hier normaal wel een iets groter gat tussen zit

      • + 0
      • 24 okt 2020 - 20:02
    • NicoS

      Posts: 11.892

      @Tylahunter,
      Hulkenberg kwalificeerde zich in Engeland met de Racing Point voor Max.
      De kwalificatie is dit seizoen nooit echt een makkie geweest voor RBR. De race is een ander verhaal, tenminste als je het over Verstappen hebt. Albon is het hele seizoen al in gevecht met de Racing points, McLarens, Renaults en Ferrari. Misschien maken de race skills van Verstappen wel het verschil t.o.v. de rest.

      • + 0
      • 24 okt 2020 - 20:26
  • Albon voelt geen druk?
    Nou, misschien is dat juist zijn probleem.
    Zijn verklaring in de laatste alinea slaat ook nergens op want dat geldt voor iedereen.
    Weg met die gast!
    Ik wil het eventueel wel zelluf doen!

    • + 0
    • 24 okt 2020 - 19:15
    • Denk je echt dat jij het beter kan? (ik denk het niet Evert)

      • + 0
      • 24 okt 2020 - 19:53
    • There is only one way to find out! 😏

      • + 1
      • 24 okt 2020 - 20:46
    • Aan zelfvertrouwen iig geen gebrek. That’s the spirit!!

      • + 1
      • 25 okt 2020 - 02:15
  • Albon is feeling the wind of change...

    • + 1
    • 24 okt 2020 - 21:24

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.118
  • Podiums 40
  • Grand Prix 116
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar