user icon
user icon

Horner: "Gevoel van voldoening kan erin sluipen bij Mercedes"

  • Gepubliceerd op 01 okt 2020 12:42
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Volgens Red Bull-teambaas Christian Horner kan er 'voldoening' binnensluipen bij het dominante Mercedes. Hij sprak deze woorden uit nadat Lewis Hamilton twee tijdstraffen van vijf seconden kreeg in Sochi, omdat blijkt dat de ingenieurs van Mercedes de Britse coureur daadwerkelijk groen licht hebben gegeven om zijn starts buiten de aangewezen zone te oefenen.

Andrew Shovlin van Mercedes zei tegen de Salzburger Nachrichten: "We wisten niet helemaal hoeveel verder hij wilde gaan."

Het is nu aan Red Bull Racing om druk uit te oefenen op Mercedes, zo vindt Horner: "Als je domineert, kan zelfgenoegzaamheid binnensluipen. Het kan zomaar zijn dat men bij Mercedes op een gegeven moment voldoening heeft en dan gaan ze fouten maken."

"We doen er alles aan om een ​​auto op de baan te krijgen waarmee we Mercedes meer onder druk kunnen zetten. We weten hoe sterk we zijn op operationeel gebied, dat zie je aan onze pitstops. We zijn regelmatig de beste op dat gebied."

Verstappen profiteert

Wat betreft de indruk dat Mercedes en Hamilton fouten beginnen te maken, antwoordde hij: "In wezen concentreren we ons op onze eigen prestaties. Maar het valt op dat er bij de andere fouten zijn gemaakt. Als je domineert, kan de voldoening erin sluipen."

"Natuurlijk hebben we geprofiteerd van Hamilton's straffen in Sochi, maar Max Verstappen kon ook het hele weekend alles uit de auto halen. Het was ons beste resultaat in zeven jaar bij Sochi, dus daarom ben ik blij."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 7.030

    Zou kunnen ergens in 2025.

    • + 0
    • 1 okt 2020 - 13:03
  • Allememachies wat een hoog `De wens is de vader van de gedachte` gehalte.

    • + 2
    • 1 okt 2020 - 13:07
    • Wat moet je dan? Opgeven? Nee.

      olgend jaar een paar races winnen en er in 2022 gewoon staan. Lukt dat niet? Jammer dan, Maar je moet het proberen en zelfvertrouwen blijven houden.

      • + 0
      • 1 okt 2020 - 13:15
    • @schwantz

      Dat ga ik es aan de binnenkant van mn ogen bekijken

      • + 0
      • 1 okt 2020 - 19:39
  • Toen ze in Silverstone 2, 2e en 3e werden verging bijna de wereld daar. Aan het gezicht van Hamilton en Wolff te zien. Dus in die voldoening geloof ik niet zo.

    • + 0
    • 1 okt 2020 - 13:15
    • Zolang Wolff tafeltjes doormidden blijft slaan als karate kid, geloof ik daar ook nie zo in.

      • + 1
      • 1 okt 2020 - 13:19
  • f(1)orum

    Posts: 364

    Dat geloof ik niet vwb het Mercedes F1 team; die lijken me nog steeds net zo ambitieus als aan het begin van hun rentree. Ik kan me wel voorstellen dat vriend Kallenius om een gegeven moment zegt: Het is genoeg zo!

    • + 0
    • 1 okt 2020 - 13:18
  • Kubica

    Posts: 3.809

    Wishfull thinking....

    • + 0
    • 1 okt 2020 - 13:31
  • John6

    Posts: 4.493

    RBR moet een hele goede auto gaan bouwen, en Honda moet proberen een nog betere motor te presenteren, heel misschien dat ze dan in de buurt van Mercedes kunnen komen.

    • + 0
    • 1 okt 2020 - 14:03
  • Ga vooral dit soort dingen roepen als je hoopt dat dit gebeurd met je concurrent , funny!

    • + 1
    • 1 okt 2020 - 14:38
  • Typisch Horner om wat kolen op het vuur te gooien. Honda is gelukkig nog steeds zijn vriend...

    • + 0
    • 1 okt 2020 - 15:18
  • Arie54

    Posts: 3.312

    Blablabla... Zorg nou eerst maar dat je zélf een pakket hebt wat de strijd écht aan kan.

    • + 1
    • 1 okt 2020 - 15:26
  • In sommige teams bevinden zich écht "oude wijven". RB heeft er nu al minimaal twee. Ga toch racen!

    • + 0
    • 2 okt 2020 - 00:02

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.110
  • Podiums 40
  • Grand Prix 114
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar