user icon
user icon

Chaos in Barcelona: Politici willen Spaanse GP redden na plots opstappen nieuwe directrice

  • Gepubliceerd op 30 sep 2020 11:45
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Een prominente politicus heeft zichzelf ten doel gesteld om de Spaanse Grand Prix te redden. Nog maar een week geleden zei de nieuw geïnstalleerde baas van het circuit van Barcelona, ​​Maria Teixidor, dat ze zich voorbereidde om een ​​overeenkomst voor 2021 te bespreken met Liberty Media.

Ze is plotseling teruggetreden en de krant La Vanguardia meldt dat de lokale politicus Roman Tremosa haar op korte termijn heeft vervangen. Tremosa over Teixidors plotselinge ontslag: "We betreuren haar beslissing maar respecteren dat. We hebben nu een urgente situatie en daarom heb ik besloten om tijdelijk het voorzitterschap van het circuit op me te nemen."

"We moeten garanderen dat de onderhandeling voor het contract de onderhandelingen voor de Formule 1, dat in oktober moet worden afgerond, succesvol is. Ik heb het presidentschap op me genomen om stabiliteit te geven en uit een heel vreemde situatie te komen."

"De korte termijn doelstelling is F1. We moeten proberen de overeenkomst in oktober af te sluiten en daarna zullen we nadenken over het hoe we het circuit in de toekomst gaan besturen en met welke mensen."

Geen expert op F1 gebied

Tremosa zei dat hij zal worden bijgestaan ​​door andere circuitfunctionarissen in zijn gesprekken met Liberty. "Ik zal indien nodig de onderhandelingen leiden, maar ik ben geen expert op het gebied van Formule 1. Er zijn mensen die daar meer voor gekwalificeerd zijn dan ik."

Tremosa geeft toe dat de besprekingen moeilijk kunnen zijn, gezien de financiële situatie in de nasleep van de coronacrisis. "We weten niet hoe de situatie volgend jaar zal zijn en dat dwingt iedereen om opnieuw na te denken. We zullen zien wat er in de F1 gebeurt, maar ik denk niet dat wij hetzelfde geld kunnen betalen als voorgaande jaren, maar ook niet dat Liberty dit kan verwachten. De omstandigheden zijn veranderd."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Met Alonso terug op de grid maken ze vast wel een goede kans om een contract af te sluiten, al zal ik er geen traan om laten als Barcelona van de kalender verdwijnt.

    • + 3
    • 30 sep 2020 - 12:31
    • idd. De wintertesten mogen ze houden maar verder levert dit circuit niet de races op die we als fan willen zien.

      • + 0
      • 30 sep 2020 - 13:39
    • Arie54

      Posts: 3.341

      OK, en dan ook USA, Monaco, FR, Monza, Hockenheim, Nürburgring, Sotschi, Bahrain en Abu Dabi weg graag.

      • + 0
      • 1 okt 2020 - 11:48
    • @Arie54, USA (COTA) is nou net een circuit dat wél altijd aantrekkelijke races oplevert, ik snap niet dat jij hem in je lijstje hebt staan.

      • + 0
      • 1 okt 2020 - 13:30
  • ...wat Schwantz34 zegt.

    • + 1
    • 30 sep 2020 - 12:35
  • Rimmer

    Posts: 7.904

    Wat zeswieler zegt!

    • + 2
    • 30 sep 2020 - 12:47
    • tour71

      Posts: 786

      Was rimmer sagt

      • + 1
      • 30 sep 2020 - 13:38
  • nr 76

    Posts: 742

    Wat Rimmer zegt.

    • + 2
    • 30 sep 2020 - 12:49
  • BMW E30

    Posts: 728

    ...wat Rimmer zegt.

    • + 1
    • 30 sep 2020 - 13:04
    • ... wat BMW E30 zegt.

      • + 1
      • 30 sep 2020 - 13:17
    • masf1

      Posts: 7.046

      Wat me vrouw zegt...

      • + 0
      • 30 sep 2020 - 13:22
    • nr 76

      Posts: 742

      Masf1, dat is meestal het verstandigste, ja!

      • + 0
      • 30 sep 2020 - 14:38
  • Ik zeg het je. ik zou er geen traan om laten als Barcelona van de kalender verdwijnt.

    • + 0
    • 30 sep 2020 - 13:18
    • masf1

      Posts: 7.046

      Laten ze eerst ff Australie van de kalender bonjouren,geen moer aan en veel te vroeg!tevens wil ik graag zonder ruzie thuis een biertje of 10 drinken tijdens een grand prix maar zo vroeg is vragen om problemen.

      • + 2
      • 30 sep 2020 - 13:25
    • masf1

      Posts: 7.046

      En als ik wel zo vroeg aan het bier ga krijg je ''Chaos thuis directrice stapt op''

      • + 1
      • 30 sep 2020 - 13:44

Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
26 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
26 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar