user icon
user icon

Carlos Sainz boos op Racing Point vanwege dumpen Sergio Perez

  • Gepubliceerd op 17 sep 2020 09:08
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

Carlos Sainz heeft Racing Point verafschuwt voor het dumpen van Sergio Perez. De McLaren-coureur zei in Mugello dat hij boos is over de manier waarop Perez beweert dat hij geen bericht kreeg dat zijn contract voor 2021 zou worden geannuleerd om plaats te maken voor Sebastian Vettel.

Tegenover Spaanse media was Sainz vrij uitgesproken over de situatie en steunt hij zijn Mexicaanse collega: "Checo had zoveel jaren een vertrouwensrelatie met het team, en redde het zelfs van een faillissement. Nu zijn ze eindelijk in staat om een ​​goede auto voor hem te bouwen en willen ze niet verder. Dat maakt me boos omdat ik een goede band met hem heb en ik respecteer hem als coureur."

Prestaties van ondergeschikt belang

Sainz, die volgend jaar naar Ferrari verhuist om Vettel te vervangen, zei dat het Perez-verhaal laat zien dat Formule 1 niet altijd over prestaties gaat. Sainz: "Als het om prestaties ging, zou er geen reden zijn waarom Racing Point hem niet langer zou willen."

Dat sentiment is afgelopen weekend wijdverbreid in de paddock, waarbij zelfs Max Verstappen aan RTL vertelde dat Perez 'niet veel langzamer zou zijn' dan viervoudig wereldkampioen Vettel. Max Verstappen: "Perez deed het zeker niet slecht bij Racing Point."

Zelfs voormalig F1-supremo Bernie Ecclestone mengde zich in de discussie: "Seb had niet veel keus, maar Aston Martin zou nog steeds een hand met vier azen voor hem kunnen zijn. Mocht Mercedes stoppen als fabrieksteam, dan zou Aston Martin deze rol kunnen overnemen. Beide merken zijn ook aan elkaar gelinkt in de autoindustrie, dus als dat gebeurt, heeft Sebastian alles goed gedaan."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • snailer

    Posts: 3.826

    Geen idee of het zo is gezegd. Maar Ferrari heeft Vettel ook gedumpt en hij heeft graag dat plekje ingenomen.

    • + 3
    • 17 sep 2020 - 09:13
    • Mika Kimi

      Posts: 208

      Mee eens hoor, maar denk dat er wel een enorm verschil zit tussen de relatie Ferrari/Vettel en de relatie RP/Perez. Laatstgenoemde heeft RP zelfs gered van de ondergang, zoals Sainz al benoemde.

      • + 1
      • 17 sep 2020 - 09:18
    • Zit wel behoorlijk verschil tussen, Vettel had een aflopend contract en Perez had nog een doorlopend contract t/m 2022 dus Vettel is mijn inziens niet gedumpt, Perez wel.

      • + 3
      • 17 sep 2020 - 10:23
    • snailer

      Posts: 3.826

      Daar ben ik het wek weer mee eens, @Tfisi-01.

      Toch vind ik die sack net zo erg als van Perez. Vettel is aan het lijntje gehouden, terwijl er al is toegegeven dat Sainz en Ferrari voor Australie er al uit waren.
      Vettel is aan het lijntje gehouden met: "Onze intentie is verder te gaan met Vettel."

      Uiteindelijk was er voldoende ruimte qua tijd voor Vettel om een nieuwe redelijke plek te vinden. Perez kan nu alleen nog een redelijk tot goede plek vinden als hij bij Red Bull zou mogen instappen. En dat zie ik toch niet gebeuren. Dus in die zin is er dan weer wel een verschil.

      De F1 is een knetterharde wereld. maar nogmaals. Vooralsnog vind ik deze uitspraak (als hij die heeft gedaan in de bovenstaande context) behoorlijk hypocriet.

      • + 0
      • 17 sep 2020 - 10:58
    • Als ik een bedrijf red van de ondergang dat nadien wordt overgenomen, moet ik toch ook niet verwachten dat ze ten alle tijden rekening blijven houden met het 'vorig team'.. Dan bouw je op emo en da's alleen maar gedoemd om te mislukken.

      • + 0
      • 17 sep 2020 - 16:53
    • Perez had dan wel een contract, dus in dat licht is het niet heel netjes van Stroll en Co. Maar lijkt me toch ook meespelen dat Checo er dit jaar nog totaal niet in is geslaagd om Stroll te crushen. En dat mag je wel verwachten van Perez.

      • + 0
      • 18 sep 2020 - 11:58
  • Carlos heeft gelijk hierin, Perez zal niet trager zijn dan Vettel en in ieder geval minder fouten maken.
    Vlak Seb niet uit, hij zal heus wel eens 'n geweldige race kunnen rijden, maar zoveel beter dan Perez geloof ik niet.

    • + 0
    • 17 sep 2020 - 09:18
    • Vettel doet het nu niet goed. Maar een Vettel op zijn normale niveau is in mijn ogen sneller dan Perez. Ben in ieder geval benieuwd hoe hij het gaat doen. Overigens is het wel een keiharde wereld. Loyaliteit gaat overboord voor dollars of opportunisme.

      • + 2
      • 17 sep 2020 - 09:55
    • AUDI_F1

      Posts: 1.684

      Vettel doet het in mijn ogen wel goed, in dat hok waar ie nu in moet rijden. Denk zo wie zo niet dat beide Ferrari's hetzelfde zijn. Idem als bij RP afgelopen week, waarbij Stroll een nieuw ( 2e hands ) backboard.

      • + 0
      • 17 sep 2020 - 13:02
  • Ik schat Vettel zonder de stress van Ferrari hoger in de Perez.
    Maar je kunt er toch niks van zeggen. Ik wil Sainz volgend jaar wel eens zien bij Ferrari. Ik moet nog zien of hij het dan nog zo leuk vindt, of dat 'ie liever bij McLaren met een Mercedes motor was gebleven.

    • + 1
    • 17 sep 2020 - 10:37
    • Precies! De kans dat Sainz succesvol zal zijn bij Ferrari schat ik op minder dan 20 procent in.

      • + 0
      • 17 sep 2020 - 10:56
  • Als ik CarlosT(!) was, dan zou ik maar vast aan het idee wennen. Over een jaar of wat wordt hij ongetwijfeld zelf door Ferrari op straat gegooid.

    • + 0
    • 17 sep 2020 - 10:54
  • vPutten

    Posts: 1.079

    Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit weer zo.n artikel, gebaseerd op een enkel woord van iemand waar dan weer een heel verhaal omheen gebouwd wordt, met als doel om zoveel mogelijk clicks te genereren. Sensatiepers zou je het ook kunnen noemen. Persoonlijk neem ik dit soort artikelen dan ook met een hele grote korrel zout, maar nog vaker klik ik er niet eens op.

    • + 0
    • 17 sep 2020 - 11:18
    • Alles wat in het artikel staat is waar, en is op meerdere sites terug te lezen. Misschien dat je daar wat waarheidsvinding uit kan putten?

      • + 7
      • 17 sep 2020 - 11:33
    • d@nny

      Posts: 2.279

      Maar je neemt wel de moeite om er op te reageren? Apart.

      • + 4
      • 17 sep 2020 - 11:47
    • Met een flinke korrel zout zou ik toch maar ff bij de waterput gaan staan....

      • + 3
      • 17 sep 2020 - 12:05
    • Mette

      Posts: 530

      @Campari.Wil je een zoutwater put? Lijkt me niet verstanding. Gewoon zoet water is beter in een put. Zoutwater kan je gewoon uit de zee scheppen

      • + 0
      • 17 sep 2020 - 12:38
    • @Mette

      Ik bedoelde meer dat je behoorlijk dorst kan krijgen van een flinke korrel zout. ;-)

      • + 1
      • 17 sep 2020 - 14:46
  • "Dat maakt me boos omdat ik een goede band met hem heb" ... Aha!! Selectief dus, of subjectief..
    Ik heb er weinig mee, en 't is ook niet zo dat hij Lance rond de oren rijdt. Voor mij is Perez een voetballer die begint te tackelen als hij de dribbel niet kan winnen... Ik zou ook voor Vettel gekozen hebben..

    • + 1
    • 17 sep 2020 - 16:50
  • de Vettel zoals we hem kennen van vroeger is een klap beter dan Perez (zo schat ik hem in althans).
    De Seb van de laatste jaren rijdt als een natte krant.
    DE hamvraag is dus, kan Seb bij AM zijn oude niveau terug benaderen? Als dat zo is dan heeft Seb een top move gemaakt. Als dat niet gaat lukken dan rijdt richie rich kid Stroll hem de vernieling in

    • + 0
    • 18 sep 2020 - 08:32

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:00 - 11:30

    Race

    13:10 - 15:10

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    13:10 - 15:10

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:00 - 11:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    13:10 - 15:10

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    13:10 - 15:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar